2014-12-16, 01:38
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vad menar du nu? Menar du på fullt allvar att Söder och SD anser att Rossanna Dinamarca är svensk? Hur skulle hon kunna vara det med SD:s logik? Inte ens samer anses vara svenska, så hur skulle då Dinamarca kunna vara det enligt SD och Söder?

Är man inte svensk så kan man inte heller vara svensk politiker eller svensk medborgare. Är hon chilensk så borde hon vara chilensk politiker och chilensk medborgare. Jimmie Åkesson har ju trots allt sagt att det inte finns några svenskar längre så varför då tjata om vem som är svensk och vem som inte är det? Söder kan väl omöjligt vara svensk? Han är ju skåning och är väl med största sannolikhet dansk och borde väl flytta till Danmark då? Han ser onekligen dansk ut. Hur kan en dansk vara talman i Sveriges riksdag? För inte heller det går ju.

Ja, jag menar fullt allvar med frågan eftersom sd är för en öppen svenskhet där den som assimilerar sig kan bli svensk. Vad gäller samer och judar är de minoritetsbefolkningar som enligt sd INTE behöver assimilera sig och bli svenskar. Hade u lyssnat på Björn Söder i aktuellt hade du hört det eller om du läst intervjun i sin helhet istället för att bara läsa rubriken.
Citera
2014-12-16, 01:39
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Hur man vrider och vänder på skiten så fungerar inte kommunistkvinnan i riksdagen.
Det är helt okej att de slåss och lever djävlar i den chilenska riksdagen och då kan den här av skattemedel försörjda kommunistslynan packa sig dit där hennes seder och bruk fungerar.
Djävla fånerier i hela riksdagen nu.
Det är dags för räfs och rättarting och ta några djävligt seriösa steg tillbaka till ordning och reda i hela riket nu.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-12-16, 01:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag anser inte att hennes korta mening var till för att driva krav på Söders avgång. Men där har vi tydligen olika åsikter. Så får det vara med det.
Jag tror vi kan enas om att hon kritiserade honom (oavsett vad kritiken syftade till) och då upprepar jag, vill hon kritisera Björn Söder så får hon välja en annan tid och plats. När hon deltar i debatter som riksdagsledamot ska hon bemöta talmannen med den respekt som det ämbetet inger.

Åter igen, du hukar dig för frågan om du inte kan se en åtskillnad mellan ämbetet och personen.
Citera
2014-12-16, 01:42
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
På vilket sätt är det tramsigt? Han har ju klart och tydligt förklarat att man inte kan tillhöra två nationer, exempelvis den samiska och den svenska, den judiska och svenska eller som i det här fallet den chilenska och den svenska. Att hon då blir kränkt är knappast konstigt och att hon inte kan se honom som sin talman är i det närmaste helt naturligt.

Hon är ju en TOTAL idiot, hon beter sig ju EXAKT som Björn Söder önskar.
Man kan säga att hon genom sitt beteende faktiskt bekräftar de idéer Björn Söder lade fram innan händelsen.

Hon är mao en urblåst mestis från Chile, hon bevisar det själv genom sitt j-la beteende.
Citera
2014-12-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanillas
Du påstår att hon inte gjorde en manifestation o begriper således inte betydelsen av vad som utgör en manifestation!

manifestera
visa, ge uttryck åt
Besläktade ord: manifest
Källa Wiktionary

Vännen, jag kan också googla. Det var manifestation jag yttrade mig mot ja, som enligt min mening mera är av demonstration för att uttrycka en opinion. Detta anser jag inte att hennes korta mening gjorde. Men det har vi väl olika åsikter om det då. Många av er tycks ju kunna läsa in hur mycket som helst i den korta meningen och glömmer att Dinamarca har invandrarbakgrund och att SD inte anser henne vara svensk eller ha lika mycket värde som de som kallas svenskar.
Citera
2014-12-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Hon är ju en TOTAL idiot, hon beter sig ju EXAKT som Björn Söder önskar.
Man kan säga att hon genom sitt beteende faktiskt bekräftar de idéer Björn Söder lade fram innan händelsen.

Hon är mao en urblåst mestis från Chile, hon bevisar det själv genom sitt j-la beteende.

Hur ska vi i så fall benämna SD:s beteende när de kallar invandrare för babbe och kvinnor för horor? Dinamarcas korta mening går knappast att jämföra med SD:ares egna beteenden.

Förresten, skulle det vara fel på att vara mestiser? Och, hur vet du att Dinamarca har just den blandning som en Mestiser har?
Citera
2014-12-16, 01:57
Bannlyst
Citat:
Vännen, jag kan också googla. Det var manifestation jag yttrade mig mot ja, som enligt min mening mera är av demonstration för att uttrycka en opinion. Detta anser jag inte att hennes korta mening gjorde.

Du kan inte välja att ha din egna definition om betydelsen av manifestation. Däremot kan du ha en uppfattning om ordet vilket du tydligen har, i detta fall en missuppfattning.

Demokratiskt och av folkvalda har Björn Söder utsetts till att inneha ett ämbete. Dinamarca skymfar inte bara Söder personligen, utan också det demokratiska system som valt honom. Han är inte där som person, utan som ämbetsman. Dinamarca är en antidemokrat.

Blir du stoppad av polisen kan du inte komma med påstående som "du är inte min polis".

Vad är det för kvinnor du talar om som av Sd kallats horor? Det var väl en kvinna o en Sd:are o en "babbe" som du nu försöker få att låta som ett flertal?!
Senast redigerad av Manzanillas 2014-12-16 kl. 02:15.
Citera
2014-12-16, 02:13
Bannlyst
Citat:
Vännen, jag kan också googla. Det var manifestation jag yttrade mig mot ja, som enligt min mening mera är av demonstration för att uttrycka en opinion. Detta anser jag inte att hennes korta mening gjorde.

Jo, just det var vad den korta meningen gjorde, manifesterade demonstrativt en uttryckt opinion....vännen...
Citera
2014-12-16, 02:17
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Hur ska vi i så fall benämna SD:s beteende när de kallar invandrare för babbe och kvinnor för horor? Dinamarcas korta mening går knappast att jämföra med SD:ares egna beteenden.

Förresten, skulle det vara fel på att vara mestiser? Och, hur vet du att Dinamarca har just den blandning som en Mestiser har?

Intressant!
Kan du länka till filmsnutten där SDare står och säger det i talarstolen i riksdagen?
Allt är ju inspelat så det borde inte vara några problem för dig som tydligen noterat det.
Intressant må jag säga. Vart är stormen på alla förstasidor?
Kommunistslynan i detta fall kan ju för i helvete inte ens föra sig i riksdagen och fan vet om inte det borde snudd på klassas som högförräderi på sitt sätt.
Hon negligerar precis allt av seder och bruk, demokrati samt hur man uppför sig i det finaste rummet i svensk demokrati.
Kommunistpack förnekar sig aldrig.

Citera
2014-12-16, 02:30
Bannlyst
Citat:

Vad är det för kvinnor du talar om som av Sd kallats horor? Det var väl en kvinna o en Sd:are o en "babbe" som du nu försöker få att låta som ett flertal?!

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Intressant!
Kan du länka till filmsnutten där SDare står och säger det i talarstolen i riksdagen?

Hon negligerar precis allt av seder och bruk, demokrati samt hur man uppför sig i det finaste rummet i svensk demokrati.
Kommunistpack förnekar sig aldrig.

Vissa vill få det till att Sd:are ständigt springer omkring på stan med järnrör o ropar hora o babbe till kreti o pleti i parti o minut vilket bevisar svagheten i deras argument. De infernaliskt pluraliserade o demoniserade incidenterna rörde sig om ett enskilt tillfälle, efter en stökig kväll på krogen.

hoaxgammon är fantastisk! Stackars jävla hoaxgammon!
Senast redigerad av Manzanillas 2014-12-16 kl. 02:34.
Citera
2014-12-16, 06:55
Medlem
Debatt B Söder och kommunist i SVT morgontv NU.
Citera
2014-12-16, 07:00
Medlem
vera.os avatar
Det är ju inte konstigt att kaosblattar på vänsterkanten inte kan uppföra sig.
Sjöstedt får väl läxa upp kaosblatten och förklara hur svenskar uppför sig i riksdagen eller kasta ut henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in