Citat:
Ursprungligen postat av
Evropa
Vidrigt. Vem är det som skrivit?
Jag antar att det alltmer skenande PK-tåget går så snabbt nu, att journalister och förståsigpåare inte hinner tänka efter, om det verkligen är moraliskt försvarbart att t.ex. öppet mobba och sparka på någon som redan ligger ner.
Adam Svanell
Samma mekanismer går igen med Björn Söder just nu. Han svarar på en fråga och DN hittar på en rubrik som är helt tvärtom mot vad det står i artikel. Och alla andra mobbare LÅTSAS tro på rubriken och LÅTSAS bli upprörda.
Det är inte så att krönikörerna och twitter-tyckarna inte läst intervjun. De vet vad Söder sagt. Men de VÄLJER att LÅTSAS bli arga för något det VET att Söder inte sagt.
Scenariot skulle kunna utspela sig på vilken skolgård som helst.
Mobbarna bildar ring kring offret och frågar massa hatiska och hånfulla frågor
"Har du ärvt kläderna av din farfar eller?"
"Fan va det luktar, har du bajsat på dig?"
"Är det sant att dina föräldrar är kusiner?"
Mobbaren svarar
"Nej jag har inte ärvt kläderna. Jag köpte dem när jag hälsade på en fotomodell i Milano i somras och bodde hos henne"
Mobbarna blir tysta. Inget vet vad de ska säga. Så, efter en halv sekunds betänketid kommer någon på något.
"Jasså morsan din kastade ut dig i somras. Behövde hon rummet för att fnaska eller"
Och alla andra stämmer in, lättade över "räddningen" från att få sin verklighetsbild kullkastad. Där inget jävla mobboffer får dejta modeller, minsann.
"Din mamma är ett fna-ask, din mamma är ett fna-ask, du sa det själv"
Det spelar ingen roll att alla egentligen mest undrar vem den där modellbruden är, och alla också vet att det bara är en larvig fras de ropar i kör, som de själva hittar på. Alla vet, och vet också att de andra vet. Men alla är också med på överenskommelsen att inte låtsas om det, för då kan de fortsätta hålla offret nere och känna sig större själva.
Media är så jävla lika skolgårdsmobbare. De förtjänar allt skit, allt förakt, allt hat. Det är en vidrig liten samling losers.