Citat:
Jag tror dock detta är ganska viktigt och en orsak till att just Sverige har så stora problem med att integrera invandrare - för att vi under lång tid har pissat på oss själva. Och så skapar man inte respekt hos sina nya grannar. Det är väl ganska tydligt vid det här laget?Första gången jag själv ens tvivlar på om jag skall rösta SD eller inte. Det är inte mycket jag håller med om i deras politik. Jag röstar på dem för att de har en sund invandringspolitik, inget annat. Den frågan väger så pass tugnt för mig att jag är villig att rösta på partiet trots att jag inte håller med om mycket annat, samt alla stolpskott. Men det finns en gräns för hus pass viktig denna fråga är. Sådana här uttalanden får mig faktiskt att tvivla.
Varför skall han ens snacka om svenskhet, judar, samer och allt vad det heter. Det enda som majoriteten av SD's väljare bryr sig om är invandringsfrågan. De är helt vanliga svenskar som vill ha en sund invandringspolitik. Att börja snacka om etniciteter och annat svammel är så i helvete fel väg att gå. Det är ingenting som vi bryr oss om.
Jag får se hur det går med SD fram till valet. Kommer det flera sådana här idiotiska uttalandet från deras partitopp så kan det nästan bli ett annat parti/blank för första gången. Återstår att se.
Varför skall han ens snacka om svenskhet, judar, samer och allt vad det heter. Det enda som majoriteten av SD's väljare bryr sig om är invandringsfrågan. De är helt vanliga svenskar som vill ha en sund invandringspolitik. Att börja snacka om etniciteter och annat svammel är så i helvete fel väg att gå. Det är ingenting som vi bryr oss om.
Jag får se hur det går med SD fram till valet. Kommer det flera sådana här idiotiska uttalandet från deras partitopp så kan det nästan bli ett annat parti/blank för första gången. Återstår att se.
Vårt ledande etablissemang förnekar att ständigt att det finns svenskar, att det finns svensk kultur, säger att allt gott har kommit från invandringen, att allt ursvenskt är barbari. Vi delar ut medborgarskap lika enkelt som det är att bli medlem i Kalle-Ankaklubben (om den finns kvar), vi ställer inga som helst krav på de som anländer hit, utan talar bara i termer vilka fel svenskarna gör mot invandrarna för att förklara den bristfälliga integrationen (då finns vi plötsligt).
Ju närmare man studerar detta fenomen med svenskhet och svenskt medborgarskap etc. desto tydligare blir det hur viktigt denna fråga är för att vi överhuvud taget ska lyckas att ens ska lyckas integrera de invandrare som redan är här.
Så invandringsfrågan i sig kan inte vara den enda frågan. Den måste kombineras med bla. frågan om att definiera svenskhet och vilka krav det bör ställas på den individ som vill bli svensk medborgare.
Bara för att Sverige styrde över Finland respektive Norge tidigare, så betyder det väl inte att de som bodde i dessa länder var svenskar? Det finns ju massor av sådana exempel i världen och det borde du veta om du har någon form av utbildning, vilket jag med ledning av ditt infantila inlägg betvivlar.