Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarmakten
På vilket sätt ljuger DN? Söder har ju själv fått gå igenom citaten och godkänt allting.
Är ni verkligen så här urbota dumt indoktrinerade?
Är du verkligen så urbota indoktrinerad att du inte förstår att den rubrik som DN satte (och som spridits som en löpeld och dess allt mer absurda tolkningar) inte har någon förankring i vad Söder sade. DN använder som rubrik (kl 19:32) "Björn Söder: Judar är inte svenskar."
Jämför detta med vad han faktiskt sade; "Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet." De magiska orden här är "de flesta". Det betyder nämligen att han tror att det finns människor som blivit svenskar samtidigt som de hållit fast vid sin judiska identitet. Ergo är det fullt möjligt att vara både jude och svensk samtidigt.
Det känns ibland som om jag befinner mig tillsammans med Alice i underlandet. Senaste dagarna har varit fullkomligt absurda. Vad som var normalt tio år sedan påminner nu om Nazityskland. Den judiska folkgruppen finns och kan avdelas något så när, men påstår man att svenskar som folk existerar är man nazist. Svarta debattörer får anföra vitas blodsskuld för kolonisationen i sju led, men den svarta afrikan som stått på perrongen på centralstation i 15 minuter är svensk.