2014-12-15, 19:40
Medlem
Thunderaces avatar
Korkade jävel!

50% av dom som nu gapar om att SD nu visar sitt rätta ansike har inte läst artikel och skulle inte fatta även om dom läst den och övriga 50% fattar att han har rätt i sak men utnyttjar läget för propaganda.
Aftonbladet hakar naturligtvis på och brassar inte mindre än fem artiklar om och direkt relation till den korkade artikeln.

Och som inte det var nog bjuder Söder på YTTERLIGARE en straffspark genom att bjuda på fortsättning genom att hävda att han är missförstådd!!!!

Är du helt jävla naiv???? HÅLL KÄFTEN!!!!

Varken media eller Sverige till 99.9% bryr sig om vad du definerar som svensk.

Det kan du syssla med efter extravalet!
Citera
2014-12-15, 19:42
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Om allt står och faller med rubriken vore detta nog lite lättare för er att peta hål på. Det är ju vad han faktiskt säger som är det intressanta. Både i original-artikeln och i hans svar så blir det väldigt tydligt att man enligt SD enbart kan ha en nationell identitet. Man får alltså inte influeras av flera olika kulturer samtidigt...

Om man inte kan vara jude, same, tornefinne OCH Svensk.
Om inte Zlatan har "rätt" svenskhet då man inte är tillräckligt LOJAL mot sitt fosterland.
Då undrar jag om man både kan älska och vara lojal mot sitt fosterland och sin fru.
Var finns lojaliteten egentligen?
Citera
2014-12-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jag kan inte "konvertera" till judendomen. Du kan ju dra till närmsta synagoga och försöka så ska du se hur lätt det är. Judarna är först och främst en folkgrupp, och deras religion är främst en gruppstrategi för hur judarna som grupp ska bli mäktigare med tiden.

Du har ju fel på i princip varje punkt, förutom i de punkter som är helt ovidkommande för diskussionen.

Att man kan konvertera (varför citattecken?) jude är ju ett faktum, så jag förstår inte varför du ens orkar argumentera emot det. Komplicerat, möjligen, men fult möjligt.

Vad du sedan vädrar för fördomar kring judarna är upp till dig själv. Bra ändå att du är ärlig med din antisemitism, det underlättar ju för att förstå din bakgrund i den här frågan.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Det jag söker är en definition på vad som är svensk kultur. Jag menar om jag har rötter sen 1400-talet, pratar med folk i hissen, inte gillar det svenska köket, inte firar svenska högtider och lyssnar på anglosaxisk musik; är jag att definieras som en som anammar svensk kultur?

Vill minans att någon liknade den där frågan vid frågan om vilka som är "gamla". Aningen svårt att definiera med några korta meningar, men ingen skulle väl komma på tanken att gamla människor för den delen inte existerar? Betvivlar du att det finns svensk kultur eller svenska seder kan jag bara rekommendera att du turistar lite utomlands. Sällan blir ett lands särarter så märkbara som när de ersätts av något annat.

Hur som helst så känns det som att hela kulturdiskussionen hör hemma i en annan tråd, och inte den här som handlar om vad Söder sagt och inte sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Det är nog du som inte känner till ordets nations innebörd. Nation = folk, inte nationalitet eller medborgarskap.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nation

Om Björn Söder använder nationalitet, medborgarskap, lojalitet är det det Björn Söder eller du som inte klarar av sanningen om det fascistiska ideologin?

Eller är det medias fel?
Citera
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
På vilket sätt ljuger DN? Söder har ju själv fått gå igenom citaten och godkänt allting.

Är ni verkligen så här urbota dumt indoktrinerade?
Är du verkligen så urbota indoktrinerad att du inte förstår att den rubrik som DN satte (och som spridits som en löpeld och dess allt mer absurda tolkningar) inte har någon förankring i vad Söder sade. DN använder som rubrik (kl 19:32) "Björn Söder: Judar är inte svenskar."

Jämför detta med vad han faktiskt sade; "Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet." De magiska orden här är "de flesta". Det betyder nämligen att han tror att det finns människor som blivit svenskar samtidigt som de hållit fast vid sin judiska identitet. Ergo är det fullt möjligt att vara både jude och svensk samtidigt.

Det känns ibland som om jag befinner mig tillsammans med Alice i underlandet. Senaste dagarna har varit fullkomligt absurda. Vad som var normalt tio år sedan påminner nu om Nazityskland. Den judiska folkgruppen finns och kan avdelas något så när, men påstår man att svenskar som folk existerar är man nazist. Svarta debattörer får anföra vitas blodsskuld för kolonisationen i sju led, men den svarta afrikan som stått på perrongen på centralstation i 15 minuter är svensk.
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Vad är Björn själv? Höganäsare, skåning, svensk, europé, jordbo?

...för inte kan han väl vara alla fem samtidigt?
Citera
Medlem
Citat:
Din tomte, det finns inte någon defintions av någots folks kultur, varför kräver du att det skall finnas en punktlista på just det svenska folkets kultur? Nästa gång du träffar en person som kallar sig för kurd kan du kräva att få en definition av vad kurdisk kultur är, om du inte får det så hoppas jag du kommer spotta honom i ansiktet och säga att kurder inte finns, det är enbart en påhittad och konstruerad identitet,

Tomte, är du säker på att du inte menar luffare?

Jag har aldrig bett en kurd att definiera vad en kurd är. Men när någon menar att det finns vissa saker som förenar en nationalitet måste jag som vän av ordning be om att få veta vad det är för saker.

Brukar inte spotta folk i ansiktet. Om du känner dig träffad av en loska kan jag bara beklaga och be om ursäkt.
Citera
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Det är nog du som inte känner till ordets nations innebörd. Nation = folk, inte nationalitet eller medborgarskap.

Inte bara jag, utan typ majoriteten av västvärldens befolkning samt - tada! - en hel del nationalister!

Citat ur DN-artikeln:
Citat:
Fredrik Persson-Lahusen skissar upp nationalismens två huvudfåror: den fransk-amerikanska och den traditionella tyska.

– I den franska synen så handlar nationalismen om platsen man bor på, om medborgarskap, om gemensamma värden. I den tyska är det mer blod och jord. Det handlar om ditt ursprung. Där är det omöjligt att komma in i om du inte har rätt arv. Det som Björn Söder ger uttryck för rör sig mer mot den traditionella tyska synen.
Citera
Medlem
BWV639s avatar
Citat:

ords innebörd förändras över tid. De flesta svenskar, varken etniska eller invandrade, skulle inte idag säga att enbart etniska svenskar är svenskar längre, utan att landet och dess befolkning är heterogen numera. Ord betyder nämligen inte vad Vindhler vill att de ska betyda, de får sin innebörd i en språklig kontext.
Citera
2014-12-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Korkade jävel!

50% av dom som nu gapar om att SD nu visar sitt rätta ansike har inte läst artikel och skulle inte fatta även om dom läst den och övriga 50% fattar att han har rätt i sak men utnyttjar läget för propaganda.
Aftonbladet hakar naturligtvis på och brassar inte mindre än fem artiklar om och direkt relation till den korkade artikeln.

Och som inte det var nog bjuder Söder på YTTERLIGARE en straffspark genom att bjuda på fortsättning genom att hävda att han är missförstådd!!!!

Är du helt jävla naiv???? HÅLL KÄFTEN!!!!

Varken media eller Sverige till 99.9% bryr sig om vad du definerar som svensk.

Det kan du syssla med efter extravalet!

Hey tagga ner.
Och inse att du inte har koll.

i SDs partiprogram står klart och tydligt det Björn Söder säger i artikeln, på föreläsningen och i intervjun och i hans offer- "jag är missförståd" artikel.

Det är bara det att DU nu måste gå in och försvara idiotin... vad gör det dig? Nyttig idiot som försvarar bajs?

http://www.interasistmen.se/granskning/varfor-chockas-ni-soders-judeuttalande-det-star-ju-principprogrammet/

Här är en tydlig text om vad Björn Söder Egentligen menar... men som han nu fått lite bassning från ledingen... "Ja, vi är bajsbruna runt munnen, men det är ju inget vi säger högt!!! - Björn sitt"

"Jag är missförstådd"
Citera
2014-12-15, 19:46
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Det hemska är ju också att Björn förmodligen inte tänker lämna partiet "frivilligt" utan har fått sån jävla hybris av sin nuvarande position att han hellre splittrar SD än lämnar sin post.
Han fattar förmodligen inte ens vilken skada han har gjort partiet, den dumma Mein Kampf-runkande idioten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in