2014-12-15, 18:23
Medlem
wehrmachts avatar
Sverige är sjukt. Jag finner inga andra ord att beskriva den utveckling vi ser. Dessa självklarheter som Söder pratar om, hur det kan vinklas som något fel är för mig obegripligt.
Citera
2014-12-15, 18:23
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Sätt inte ord i mun på vad SD står för.
Och kom inte här med ditt SVP-snack som du sedan försöker applicera på SD.
SD står för en öppen svenskhet.

Ja, det är någonting som vi måste ändra på givetvis. SD behöver återradikaliseras.
Jag är uppriktigt sagt chockad över hur många svenskhatande röstare SD tycks ha, som på allvar tror att själva existensen av det svenska folket skulle vara något suspekt och extremt.
Senast redigerad av Vindhler 2014-12-15 kl. 18:25.
Citera
2014-12-15, 18:24
Medlem
Dimaks avatar
Vad är problemet varför skriker alla nazister till dem för?
Jag har ingenting emot att kalla Svenskar judar för just Svenskar, och Samer får kalla sig vadfan de vill jag bryr mig inte, bara man respekterar lagar och regler.

Vi som röstar SD tycker ni det var bra eller korkat uttal?

Jag kan kalla vem som helst som Svensk bara människan vill det och försöker blir en del av oss!
Citera
2014-12-15, 18:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Tycker definitivt Söder blivit lite missförstådd här, men kanske ändå bäst att han sparkas nu när så många potentiella SD-väljare börjar knorra..?

JA, SPARKA DEN JÄVELN!

Dock är nog hans ställning väldigt stark i partiet - han är iallafall populär ute i leden enligt vad jag läst.
Citera
2014-12-15, 18:27
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Ja, det är någonting som vi måste ändra på givetvis. SD behöver återradikaliseras.
Jag är uppriktigt sagt chockad över hur många svenskhatande röstare SD tycks ha, som på allvar tror att själva existensen av det svenska folket skulle vara något suspekt och extremt.

Det handlar om att inte vara förblindad av etnicitet. Jag kan känna samma tillhörighet med en adopterad indier som har tagit till sig Sverige i hjärtat som jag har med en etnisk svensk.
Citera
2014-12-15, 18:29
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Det handlar om att inte vara förblindad av etnicitet. Jag kan känna samma tillhörighet med en adopterad indier som har tagit till sig Sverige i hjärtat som jag har med en etnisk svensk.

Varför tar du inte till dig en indisk identitet istället då, och känner tillhörighet med den adopterade indiern på det planet? Varför måste det ske inom ramen för den svenska identiteten? Ta med dig indiern till Indien och börja ett nytt liv där med er gemensamma identitet.
Citera
2014-12-15, 18:30
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Menar Söder att en människa inte kan ha olika identiteter? Seriös fråga, inte retoriskt menat.
Som sagt så undrar jag verkligen vad han menar.
Citera
2014-12-15, 18:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Rösta på SvP din jävla fjant, du står inte för SD:s politik.
Fattar du inte att det är DU som inte SD vill ha?

Citat:
Sätt inte ord i mun på vad SD står för.
Och kom inte här med ditt SVP-snack som du sedan försöker applicera på SD.
SD står för en öppen svenskhet.

SD:s åsikter skiljer sig egentligen inte nämnvärt från Vindhlers. Att de inte har stake nog att öppet prata om raser betyder inte att principen blir annorlunda. Jag skall hjälpa er att läsa mellan raderna:

Citat:
Det faktum att vi ser assimilering som möjlig och eftersträvansvärd är inte
detsamma som att vi också ser den som okomplicerad. Assimileringsprocessen är ofta lång och problemfylld och historien visar att det ibland kan ta flera
generationer innan den är slutförd och i vissa fall lyckas den inte överhuvudtaget [läs: om de inte är vita],

utan leder istället till uppkomsten av segregerade och särkulturella
samhällen. Ju mer en invandrares ursprungliga identitet och kultur skiljer sig
ifrån den svenska nationens och ju större gruppen av invandrare är, desto
svårare blir assimileringsprocessen
Citera
2014-12-15, 18:32
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Varför tar du inte till dig en indisk identitet istället då, och känner tillhörighet med den adopterade indiern på det planet? Varför måste det ske inom ramen för den svenska identiteten?

Varför ska jag ta mig till en indisk identitet när jag sa att personen ifråga tagit till sig en svensk identitet?
Det är helt jävla irrelevant om person har mörk hud, jag kan uppfatta honom som svensk ändå (med indiska rötter, skall tilläggas).
Citera
2014-12-15, 18:33
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Varför tar du inte till dig en indisk identitet istället då, och känner tillhörighet med den adopterade indiern på det planet? Varför måste det ske inom ramen för den svenska identiteten? Ta med dig indiern till Indien och börja ett nytt liv där med er gemensamma identitet.

Är tillhörighet alltid detsamma som nationalitet? Tillåt mig att gapskratta.

Tänk om Indiern definierar sig mer som Svensk?
Citera
2014-12-15, 18:34
Medlem
Citat:
Öh. Du svarar på hans inlägg där han säger att han tycker att etnicitet inte spelar roll genom att ifrågasätta hur han kan identifiera sig med någon av en annan etnicitet?

Duktigt
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2014-12-15 kl. 18:37.
Citera
2014-12-15, 18:34
Medlem
Skicka söder, blir ingen röst från undertecknad. Det är välärdsintressen och pragmatik jag röstar för - inte någon konstruerad nationalism.

Det här är väl anledningen till att man satte söder som talman. Tydligen inte tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in