2014-12-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Om Söder hade haft tresiffrig IQ så hade han bara låtit hennes inledning och anförande passera. Det är Söder som visar väljar och riksdagen förakt genom sitt resonemang om "nationer"

Respekt är såvitt jag vet ingen VM-gren för invandrare. Däremot brukar vissa av dom på samma sätt som vissa av skribenterna här kräva respekt. Dom som kräver respekt brukar sällan förtjäna det och är i allmänhet svagpresterande människor i samhällets utkant. Vanligt folk vet att respekt får man om man förtjänar det, något som Söder uppenbarligen inte gör.

Söder har antagligen tresiffrigt och det gäller säkert de flesta i toppen av alla politiska partier. Man kan låta sig luras av dialekter och framtoning, läspande och hudfärg. Många ur stockholmseliten verkar ha svårt att se bortom den skånska/blekingska dialekten t.ex.

Söders intervju finns att läsa i DN. Jag tror inte alls att han uttryckt sig så platt som du påstår. DN har blivit en riktig skittidning tyvärr. Det allmänna förfallet hjälper tyvärr inte ett smack av det du vill uppnå. Allt det här leder bara till ännu mer SD. Det är kortsiktiga och fadda vinster i ett spel Dinamarca inte kan vinna.
Citera
2014-12-15, 17:27
Medlem
8711s avatar
Hon är inte min riksdagsledamot, jag föreslår att vi fysiskt hindrar henne från att beträda riksdagshuset Logik är inte hennes starka sida. Jag avskyr henne och hennes åsikter lika mycket som hon tycker tvärtom, det förstår inte en sån tramsmänniska. Man beter sig ändå korrekt i riksdagen.

Vem bryr sig egentligen om denna sorgliga lilla figur? En inkvoterad sydamerikansk kommunist är det enda hon är, som inte kan respektera demokratin, folkets val, dess representanter eller klädkoder och annat. En tragisk kvinna det där
Senast redigerad av 8711 2014-12-15 kl. 17:29.
Citera
2014-12-15, 17:27
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vet du ens skillnad på etnicitet och medborgarskap?

Berätta då vilken "nation" hon tillhör såvitt jag vet är hon svensk
Citera
2014-12-15, 17:28
Medlem
Citat:
Håller med dig i allt utom i hennes insats idag. I övrigt så ska man inte låta Sd packet ta på sig sitt favoritplagg offerkoftan utan ta diskussionen istället. Ska bli lite kul att se hur dom ska försvara t.ex sveket mot pensionärerna som röstade på dom i september för att få höjd pension

Jag tycker att hennes parti har många bra åsikter. Egentligen när det gäller det mesta förutom när det gäller invandringsfrågan. Tycker att Sverige måste inse sina begränsningar och dämpa, minska ned invandringen.
Tror att hennes barnsligheter spelar SD och även moderaterna i händerna.

Hennes trams är ett svek mot både pensionärer och ett svek mot de som seriöst röstat på hennes partis politik.
Citera
2014-12-15, 17:28
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillmongo
Söder sitter ju på helspänn inför varje nytt anförande i väntan på att eventuellt få läxa upp någon. Så fort han fått sin "Herr Talman"-bekräftelse slappnar han av.

Helt i enlighet med vad alla talmän SKA göra.
Citera
2014-12-15, 17:29
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
...Sist jag kollade var det Urban Ahlin som var talman och innehar Sverige näst högsta ämbete. Är du säker på att du överhuvudtaget förstått vem som är Sveriges talman?
Vi de tillfällen Ahlin inte är i tjänst är det 2:e eller 3: vice talman som innehar landet högsta ämbete.
Verkar som du inte förstått orsaken till att det finns flera talmän.
Citera
2014-12-15, 17:29
Medlem
Citat:

Hon är chilenare med Svenskt medborgarskap.
Citera
2014-12-15, 17:30
Medlem
8711s avatar
Citat:

Hon har väl någon sydamerikansk etnicitet mig veterligen. Så nej, hon är inte svensk mer än på ett papper möjligtvis. Hon kan uppenbarligen inte bete sig civiliserat i riksdagen åtminstone.
Citera
2014-12-15, 17:33
Medlem
Svinhudens avatar
Haha vpk.. Snacka om att lurvmuffen gjorde bort sig

Ni SD-röstare som tar illa upp, insup 7-klöverns desperation och njut i stället.

"ni är elaka nyfascister som är elaka, du får inte vara min talman.." Gråt gråt. Tårarna smakar underbart. Önskar man kunde köpa vänstergråt på flaska.
Citera
2014-12-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
...Sist jag kollade var det Urban Ahlin som var talman och innehar Sverige näst högsta ämbete. Är du säker på att du överhuvudtaget förstått vem som är Sveriges talman?
En vikarie till en förskollärare är fortfarande den som bestämmer över barnen. En mycket bra liknelse detta fall.
Citera
2014-12-15, 17:34
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Söder har antagligen tresiffrigt och det gäller säkert de flesta i toppen av alla politiska partier. Man kan låta sig luras av dialekter och framtoning, läspande och hudfärg. Många ur stockholmseliten verkar ha svårt att se bortom den skånska/blekingska dialekten t.ex.

Söders intervju finns att läsa i DN. Jag tror inte alls att han uttryckt sig så platt som du påstår. DN har blivit en riktig skittidning tyvärr. Det allmänna förfallet hjälper tyvärr inte ett smack av det du vill uppnå. Allt det här leder bara till ännu mer SD. Det är kortsiktiga och fadda vinster i ett spel Dinamarca inte kan vinna.

Det är rimligt att hans iq är tresiffrigt men han visade knappst det när han gick i hennes fälla. Jag har läst intervjun och vet inget mer men han för ett egendomligt resonemang om olika nationer inom Sverige. Jag får intrycket av att du också tycker att det framstår som ett egndomligt resonemang i och med att du tycker det verkar platt. Jag vet inte vad du tror att jag vill uppnå men det vore kul att veta.

Tror knappst att detta gör varken till eller ifrån när det gäller stödet för SD. Då tror jafg att sveket mot pensionärerna är viktigare. Sedan är det lite kul att se att stollarna börjar ta för sig i jimmies frånvaro.
Citera
2014-12-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Förutom att hålla på så här sitter Rossana och tar fjortisbilder till sin instagram i kammaren.

Bland annat sådana här pubertala bilder: http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10852785_689468131167706_386156734_n.jpg
.....haha! vilken lirare. jag fick inte ha texten 'heja fbk' skrivet på infoskylten på väggen utanför mitt kontor på jobbet. Det var inte jag som skrev det men det var väl ändå inte passande... men göra på detta sättet i riksdagen. jag tror inte det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in