2014-12-20, 17:02
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Ja men det är ju en självklarhet, Rossana är ett direkt skämt och hycklare som gärna åker taxi och tar flyget till jobbet för skattebetalarnas pengar, men just Stigs uttalande om horeri förstod jag inte riktigt poängen bakom...
horeriet i det här fallet handlar om att tex ta till brösttoner så fort någon tar upp problemen med integration av hundratusentals analfabeter men inte ha en enda ide om hur det hela ska lösas praktiskt.
En V och MP specialitet som nu även omfamnats av stefan löfven och socialdemokraterna.
Senast redigerad av araka 2014-12-20 kl. 17:04.
Citera
2014-12-20, 17:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Jag tycker det var roligt gjort. Det behövs tydliga tag mot sd så de fattar var de hör hemma och var vi inte vill ha dem. Med alla pajaserier sd stått för så blir det ju bara en kraftfull markering från Dinamarca om vad folk tycker om dem. En clown kommer aldrig att bli min talman och det var just det Dinamarca markerade.

Jag har också humor, dock skulle den inte ses med blida ögon om den drabbade Dinamarca, ibland måste man lägga band på sig själv och behovet av att roa allmänheten, men visst, kanske kommer jag att få mig ett gott skratt en dag på bekostnad av Dinamarcas rätt till respekt för hennes ställning i samhället.

Om jag ogillar Dinamarca som talman och anser att Vänsterpartiet har rötter i kommunismens allra mörkaste vrår, tycker du att det är i sin ordning om jag i riksdagens kammare trotsar och säger att du är inte min talman ty du har rötter i den värsta revolutionära myllan på andra sidan jordklotet.

Dinamarca tar sig friheter som hon inte borde göra. Helt okej för min del om hon försöker påverka vad sjutton som helst bara hon gör det på ett för demokratin respektfullt sätt.

Vem som är clown eller inte i den här cirkusen kan diskuteras, dock är talmannen ordförande och bestämmer i kammaren. Att hålla sig till spelreglerna är inte Dinamarcas starkaste sida, kanske därför hon inte kunde bo kvar i Chile, vad vet jag.
Citera
2014-12-20, 17:30
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det där infantila "du är inte min.." kan man ju dra hur absurt långt som helst. Precis borta blir all auktoritet utövad genom våra demokratiska institutioner då man frånsäger sig maktutövning genom representation. "Du är inte min regering, för jag röstade inte på dig", "jag respekterar inte de här lagarna, för jag har inte valt den Riksdag som stiftat dem", "jag tänker inte följa detta myndighetsbeslut, för det går emot vad jag så starkt känner i magen om vad som är rätt eller fel", ELLER "Jag tänker inte betala skatt, för det går till grejer jag inte vill ha eller har behov av".

Alla dessa präktiga kulturkoftor, salongsradikaler och koketterande politiska djur, undergräver därmed sitt sätt att "hylla upproret och civilkuraget" i princip all den auktoritet som en stat, en centralmakt vilar på. De spelregler vi har att förhålla oss till i ett fungerande och organiserat samhälle, förfaller i en fraktionaliserad individualism där man som enskild i princip inte behöver rätta sig mot någonting som man inte "känner för".

Dinamarca, denna inkvoterade ärkekommunist, har satt en praxis hon säkert är jävligt nöjd med som den ärke-syndikalist hon egentligen är. Och i den kulturmarxistiska ankdammen kvackar dårarna och dumskallarna med, för där är uppror och revolt begrepp som är positivt laddade. För folk som genomlevt riktiga revolutioner mot verkligt förtryck -med det kaos, den otrygghet och det våld som följer en sådan- måste den svenska kulturelitens resonemang vara ytterst märkligt och främmande. Här sitter man i ett av vad som åtminstone för några år sedan var ett av världens mest välfungerande samhällen och hyllar en bonderevoltromantik från Latinamerika! Che Guevara och Castro är grabbarna hela dagen. Ladda ner sånger av Victor Jara, Afzelius och Wihe på Spotify och anlägga slagord från spanska inbördeskriget som man koketterar med.

"Venchemeros!", "No pasaran!", "Tierra y libertad!"...

Det är så jävla påklistrat och pinsamt poserande att man vämjes, tammefan!

Samtidigt är det kanske revolt, uppror, inbördeskrig eller en renodlad invasion som vårt stackars fosterland behöver. För om det är något som skapar enighet och nationalism så är det en gemensam fiende. Mexico till exempel har väl blivit invaderat typ fyra gånger och har en oerhört korrupt regering men dom står pall mycket tack vare sina gemensamma traditioner och sin nationalism.
Citera
2014-12-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag ogillar Dinamarca som talman och anser att Vänsterpartiet har rötter i kommunismens allra mörkaste vrår, tycker du att det är i sin ordning om jag i riksdagens kammare trotsar och säger att du är inte min talman ty du har rötter i den värsta revolutionära myllan på andra sidan jordklotet.

[...]

Att hålla sig till spelreglerna är inte Dinamarcas starkaste sida, kanske därför hon inte kunde bo kvar i Chile, vad vet jag.

Det fetade ovan, som är något som är genomgående i dina inlägg, visar ju varför ni inte ska ha någon respekt överhuvudtaget och att Dinamarca gjorde rätt gentemot Söder. Din besatthet av Dinamarcas ursprung visar att du egentligen inte alls accepterar invandrare som "anpassar sig, lär sig svenska" och så vidare.

Att hennes föräldrar, snarare än hon själv som väl som barn (åtta månader gammal vid tillfället) inte gjorde ett aktivt val att lämna Chile för Sverige, inte "kunde hålla sig" till Pinochets "spelregler" är säkert sant. Pinochet kanske är en person du beundrar dock?
Senast redigerad av NinoRojo 2014-12-20 kl. 18:24.
Citera
2014-12-20, 18:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Det fetade ovan, som är något som är genomgående i dina inlägg, visar ju varför ni inte ska ha någon respekt överhuvudtaget och att Dinamarca gjorde rätt gentemot Söder. Din besatthet av Dinamarcas ursprung visar att du egentligen inte alls accepterar invandrare som "anpassar sig, lär sig svenska" och så vidare.

Att hennes föräldrar, snarare än hon själv som väl som barn (åtta månader gammal vid tillfället) inte gjorde ett aktivt val att lämna Chile för Sverige, inte "kunde hålla sig" till Pinochets "spelregler" är säkert sant. Pinochet kanske är en person du beundrar dock?

Jag är ute efter att kulturkrockar kan se ut på det här viset. Jag har ingenting emot chilenskor så länge de inte tågar in i vår demokratiska högborg och skriver sina egna regler.
Citera
2014-12-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är ute efter att kulturkrockar kan se ut på det här viset. Jag har ingenting emot chilenskor så länge de inte tågar in i vår demokratiska högborg och skriver sina egna regler.

Hur kan det chilenska ursprunget vara så intressant när hon är svensk medborgare och har bott i Sverige sedan hon var åtta månader gammal?
Citera
2014-12-20, 19:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Samtidigt är det kanske revolt, uppror, inbördeskrig eller en renodlad invasion som vårt stackars fosterland behöver. För om det är något som skapar enighet och nationalism så är det en gemensam fiende. Mexico till exempel har väl blivit invaderat typ fyra gånger och har en oerhört korrupt regering men dom står pall mycket tack vare sina gemensamma traditioner och sin nationalism.

Fast Dinamarca har ju ställt upp i riksdagsvalet och blivit vald. Om hon menar allvar, så borde hon avgå och istället ägna sig åt väpnad kamp mot "systemet".
Citera
2014-12-20, 20:08
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Rossana, hjältinna!
Nånstans måste man ändå se att det är en konsekvens av hur SD agerar, lite som man bäddar får man ligga.
Jaha så det menar du.. kan du utveckla dina argument ?
När jag läser inlägg av den här typen, får jag känslan av att det är en person som inte känner minsta ansvar för landet Sverige, som är rädd att anhörigetsinvandringen och alla bidrag invandringen medför har setg sina sista dagar..
Citera
2014-12-20, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo

det är ju dock väldigt intressant att hennes föräldrar valde att fly från en diktatur för att söka sig till en trygg demokrati som Sverige en gång hade och att marxistludret Rossana nu gör allt för att göda våran nuvarande Demokratur genom att rent av pissa på den Demokratiska processen vi försöker återfå i landet. hon pissar därav på sina egna föräldrar som flydde hot och förtryck för att själv vilja skapa hot och förtryck i Sverige + att hon förmodligen pissar på runt 20% av hela befolkningen som försöker värna om demokratin, dvs SDs väljare.

hennes föräldrar måste vara väldigt stolta över sin kommunist till dotter... not.
Citera
2014-12-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En vänstermupp kommer aldrig att bli min regering. Aldrig heller en miljötaliban. Jag ska i konsekvensens namn hädanefter inte följa ett enda påbud, förordning eller lag som jag personligen inte tycker känns rätt eller stämmer med mina egna grundvärderingar. No taxation without representation blir det också! Ansöka om e-skattsedel och bara skita i att betala in!

SD kan mycket väl nå 20% i mars. Det vill säga dubbelt så mycket som V och MP tillsammans och kanske rent av ryms även ett mindre alliansparti också där inne... Hur känns det, din papphatt, att var femte väljare tycker det kan vara nog nu med asylfifflare och tiggare?

Höjden av lycka vore om V åker ut, men det lär väl inte hända nu när alla de värsta extremisterna och samhällsomstörtarna återvänder från genusnazisterna...

Nej, du har rätt Golanka. T.o.m. tokvänstern inser att en röst på F! är bortkastad och det blir nog det som räddar Vänsterpartiet och batikhäxorna.

Dinamarca är typexemplet på blattekulturens jävla otacksamhet. Det här landet har gett henne och hennes jävla familj möjligheter hon inte ens skulle kunna drömma om i det skitland hon kommer ifrån. Viktigt då att med sin gymnasiala och blattiga ton väsa ur sig att Björn Söder inte är hennes talman. Just den talman som Riksdagen utsett, den riksdag som det svenska folket utsett. Jag är blatte och jag gör som jag vill för jag vet att jag har en hel jävla kader av självhatande svensk medelklass som är beredd att medelst hänvisningar till "utanförskap", "strukturell rasism" och inersektionalitet relativisera bort det som SVENSKAR under 100 år byggt upp.

Samma jävla självhatande kultur som gör att blattarna i Farstas attack på polisen går helt jävla obemärkt förbi. Det fina med den mångkulturella kråksången är dock att den inte gör det hos det svenska folket som inser fördelarna med kulturella företeelser som ordning och skötsamhet och komme ihåg dessa jävelskap och dessutom kopplar ihop dem med invällandet av detta otacksamma pack. Mitt tips är att blattarna, i skydd av en dumknullad kulturvänster kommer att fortsätta att eskalera skiten. Snart kommer en polis att dö och då kommer t.o.m. svetsarjäveln att tvingas ta ställning. DÅ lär det bli andra bullar och äntligen lite ordning på skiten. Sköt dig och bidra or fucking bust! Så jävla trött på skiten. Ursäkta den raljanta tonen.
Citera
2014-12-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Fast vem är hennes chef egentligen? De med mandat att avsätta henne är antingen riksdagen och där verkar det inte bli några konsekvenser eller folket i nästa val och jag tror faktiskt att även om många SD-röstare är förbannade på henne så har hennes aktier stärkts i V.

Riksdagen kan inte avsätta Dinamarca. Riksdagen kan inte avsätta en ledamot. En riksdagsledamot är vald av väljarna och har sitt mandat från dem.

Endast om en riksdagsledamot är dömd i domstol för ett brott av viss svårighetsgrad kan en riksdagsledamot avsättas.

Ett parti kan inte avsätta en ledamot. Hon/han anses vald på personligt mandat även om det har skett genom ett parti. Däremot kan en ledamot lämna sitt parti och välja att avgå från riksdagen eller stanna kvar som vilde. Det senare har vi ju sett flera exempel på under åren (Sten Andersson, Gudrun Schyman, William Petzäll). En vilde har sällan något som helst inflytande. De stannar väl mest för arvodets skull.

En partiledning kan dock ta upp ett allvarligt samtal med en ledamot som missköter sig, antingen i det personliga livet (Petzäll) eller som politiker. Jag hoppas att Vänsterpartiets gruppledning har tagit ett allvarligt samtal med Dinamarca. En partiledning kan också inför nomineringsarbetet för nästa riksdagskandidatlista signalera till valberedningen samt distriktsstyrelsen i ledamotens valkrets att man avråder från att sätta ledamoten i fråga på valbar plats på listan, eller alls nominera den.

Dinamarca brister i respekt för demokratin. Björn Söder är, liksom Dinamarca, vald till ledamot i Sveriges riksdag av väljarna. Att det finns olika åsikter bland de ledamöter som valts till riksdagen är självklart, det är liksom ett parlamentariskt systems grundidè. Dinamarca borde faktiskt inse att liksom hon ogillar att Björn Söder har valts är det många andra som ogillar att Dinamarca har valts. Men att man i en demokrati måste acceptera att dessa val har gjorts av väljarna.

Björn Söder har förutom att bli vald till riksdagsledamot av väljarna även valts till andre vice talman av riksdagsledamöterna. Därmed har han vissa befogenheter över alla vanliga riksdagsledamöter, inklusive Dinamarca. Det kan hon inte komma undan. Därmed är Björn Söder faktiskt hennes talman.

Det enda sättet hon kan undvika detta är att lämna sitt mandat som riksdagsledamot. Men så mycket tror jag inte hon ogillar situationen, eller snarare, hon gillar sin makt och sitt arvode mer än hon ogillar Söders position gentemot henne.
Citera
2014-12-20, 21:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
det är ju dock väldigt intressant att hennes föräldrar valde att fly från en diktatur för att söka sig till en trygg demokrati som Sverige en gång hade och att marxistludret Rossana nu gör allt för att göda våran nuvarande Demokratur genom att rent av pissa på den Demokratiska processen vi försöker återfå i landet. hon pissar därav på sina egna föräldrar som flydde hot och förtryck för att själv vilja skapa hot och förtryck i Sverige + att hon förmodligen pissar på runt 20% av hela befolkningen som försöker värna om demokratin, dvs SDs väljare.

hennes föräldrar måste vara väldigt stolta över sin kommunist till dotter... not.

Håller med. Bra talat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in