Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Men det sk förhöret har man väl (?) bortsett ifrån, det är väl snarast det senare förhöret med särskild barnutfrågare och godkänd tolk som möjligen skall tillmätas intresse.
Adnan har ju växt upp i denna dysfunktionella miljö med noll stimulans så hur skulle han kunna utvecklas normalt?
Hallå yxskaft.
Skulle du vilja utveckla det där? Kanske kasta in en källa? Min källa har jag övertydliggjort genom att regga den som nick, i kombination med att slanta upp ur egen ficka och bjuda er på ljud från utfrågningen av rättsläkaren mm.
Ska det tolkas som att du anser att rätten ska bortse från aktuellt barnvittne (A) i sin bevisvärdering i detta komplicerade indiciemål? Menar du att domstolen bör resonera i stil med
det här understimulerade barnet har levt i en dysfunktionell familj men andra barn i samma ålder har vanligtvis lättare för att uttrycka sig förståligt så vi tar istället en normalt språkutvecklad treåring i bevisvärderingen och dömer från genomsnittsbarnen? Tycker du att det vore rättssäkert?
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Rätt. Yara hade totalt 255 skador. Benbrott, blånader mm. Det var ren misshandel. Ingen kan ha varit omedveten om att det hände.
Ber om ursäkt för att jag citerar dig igen men hinner inte leta efter alla som har gjort detta till en trådsanning. Det är illa nog med 2, 20 eller 200 skador tillfogade av annan person. Dvs det exakta antalet är relativt oviktigt men framför allt låser det fast trådsanningsexperterna så att de missar hur händelseförloppet
kan ha sett ut. Om man lyssnar på rättsläkarens vittnesmål utkristalliserar sig en alternativ bild. Den är på ett sätt värre än att GM har gett flickan samtliga skador - sett till brottsoffrets utdragna lidande och dödskamp. Neringer kan nämligen inte utesluta att skadorna främst i ansikte och på hals har tillfogats av Yara själv, av hennes egna naglar när flickan har försökt avvärja våld/kudde etc.