2014-12-01, 22:38
Medlem
fasligts avatar
Pappa M förnekar med bestämdhet att han eller hans fru haft kontakt med mördarparet under morddagen, trots att han annars inte har så bra koll på damernas kontakt. (förhör med Mohammed s 69) och mamma M förnekar att hon haft konversationen med A där A sagt att hon är trött och slår sin son. Mamma M säger att hon haft senaste kontakten med A när hon och barnen var i Landskrona och att A då skrivit att hon, A," mått jätteglad" för att hon var och hälsade på släktingar. När förhörsledaren visar utskrift av chatten verkar mamma M bli väldigt påverkad. Hon tror hon ska svimma och börjar sväva på målet, prata engelska, säger att det nog inte är hon som skrivit sin del av chatten, men kanske ändå eftersom det nu står där, surrar om att nätet i Gaza är dåligt och att hon inte kommer ihåg riktigt. (förhör med Madleen s 10 - 11)

Undrar varför denna chattkontakt på mordkvällen är så känslig? Den var ju också raderad om jag inte missminner mig, och återskapades via servern i USA. Jag kan inte se att det framkommer särskilt graverande information där. Ändå verkar det vara oroande att kontakten är känd. Konstigt.
Citera
2014-12-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Eftersom man varken i Palestina eller Syrien har någon lag som förbjuder fysisk aga så "slår" man förmodligen sina barn precis på samma sätt som svenska föräldrar gjort i alla tider ända fram till 1979: en dask där bak, en örfil, ett ryck i örat, luggning etc. Det som Yara utsattes för hade ingenting med aga att göra.

Rätt. Yara hade totalt 255 skador. Benbrott, blånader mm. Det var ren misshandel. Ingen kan ha varit omedveten om att det hände.
Citera
2014-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Pappa M förnekar med bestämdhet att han eller hans fru haft kontakt med mördarparet under morddagen, trots att han annars inte har så bra koll på damernas kontakt. (förhör med Mohammed s 69) och mamma M förnekar att hon haft konversationen med A där A sagt att hon är trött och slår sin son. Mamma M säger att hon haft senaste kontakten med A när hon och barnen var i Landskrona och att A då skrivit att hon, A," mått jätteglad" för att hon var och hälsade på släktingar. När förhörsledaren visar utskrift av chatten verkar mamma M bli väldigt påverkad. Hon tror hon ska svimma och börjar sväva på målet, prata engelska, säger att det nog inte är hon som skrivit sin del av chatten, men kanske ändå eftersom det nu står där, surrar om att nätet i Gaza är dåligt och att hon inte kommer ihåg riktigt. (förhör med Madleen s 10 - 11)

Undrar varför denna chattkontakt på mordkvällen är så känslig? Den var ju också raderad om jag inte missminner mig, och återskapades via servern i USA. Jag kan inte se att det framkommer särskilt graverande information där. Ändå verkar det vara oroande att kontakten är känd. Konstigt.

Också noterat det.

EDIT. Både Madi och Madleen har av någon anledning tappat minnet om den chatten. Varför?
Senast redigerad av Remark 2014-12-01 kl. 22:52.
Citera
2014-12-01, 22:57
Medlem
fasligts avatar
En annan skum sak i förhören med M&M är att han vidhåller att hon inte fick veta att dottern var död förrän senare medan hon hänvisar till den svenska kvinnan som kontaktade henne på facebook. Varför?
Citera
2014-12-01, 23:02
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
En annan skum sak i förhören med M&M är att han vidhåller att hon inte fick veta att dottern var död förrän senare medan hon hänvisar till den svenska kvinnan som kontaktade henne på facebook. Varför?

Han var ängslig för hur Madleen skulle reagera. Han såg en risk i att hon kanske skulle ta sitt eget liv.
Citera
2014-12-01, 23:02
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Amani är en person som skapar osäkerhet och förvirring hos många. Det KAN ha varit på olika sätt... och du ger exempel på det. Kanske klarade inte heller soc av att tänka KLART i sin bedömning av parets handlande- kanske tänkte de också "vänligt"..?!
Jag väljer att tro på vad mitt förnuft och min erfarenhet säjer mig. Jag lämnar inte tre barn själva utan uppsikt. Det är min utgångspunkt. Om det så är ett akut läge och jag inte får tag på någon. Då får de åka med i taxin. Jag undrar vilken taxichaufför som motstått Amanis vilja i detta akuta läge??! Finns det någon som tvekar här i tråden att hon klarat att få med sig två små barn i taxin OM HON VELAT DET?!

Kanske har också soc tolkat henne "vänligt"?
Folk tar med barn till alla möjliga ställen när de har akut barnvaktsbrist. Till doktorn, till föreläsningen eller jobbet. Barnen skriker och det är jobbigt men ibland finns inget val. Att lämna så små barn med en sjuåring är inget alternativ, normalt. Klart de får plats i taxi. Och om hon är helt under isen kanske taxi och sjukvårdspersonal hjälper till en smula. Är hon riktigt akut dålig är det väl 112 som gäller. Nej, det där lär vara båg. Det finns annat som går före barnen i denna familj. Sådana vanvårdsscenarier leder tankarna till droger eller psykisk sjukdom. Barnen kommer inte först som de borde.
Citera
2014-12-01, 23:03
Medlem
Citat:

Enligt det tekniska protokollet ringde Rami till Mohammed just innan ambulansen kom.
Citera
2014-12-01, 23:09
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Han var ängslig för hur Madleen skulle reagera. Han såg en risk i att hon kanske skulle ta sitt eget liv.

Ja det hade ju varit omtänksamt om hon inte redan vetat, vilket hon alltså säger sig ha gjort
Citera
2014-12-01, 23:11
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt det tekniska protokollet ringde Rami till Mohammed just innan ambulansen kom.

Ja visst är det skumt. Jag har ställt frågan om vad det samtalet kan ha handlat om lite tidigare. Nej, inget av de båda föräldraparen har rent mjöl i påsen

EDIT. Då var det väl pappa M som R pratade med på balkongen då grannen såg honom. Gråtande men lugn.
Senast redigerad av fasligt 2014-12-01 kl. 23:18.
Citera
2014-12-01, 23:16
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Var det detta samtalet som föregicks på balkongen? Med en gråtande Rami?k
Citera
2014-12-01, 23:19
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ja det hade ju varit omtänksamt om hon inte redan vetat, vilket hon alltså säger sig ha gjort

Då de till slut hade konstaterat att Yara var död så försökte han att få Madleen att tro att det berodde på en trafikolycka i förhoppning att hon skulle ha lättare för att ta till sig denna verklighet.
Citera
2014-12-01, 23:21
Medlem
Citat:

Det enda jag kan tänka mig. Är att det fanns "undertoner" i den chatten (som båda förnekat har hänt) som gör att MA vill skydda Madleen.

Madleen lägger All Skuld på sin bror.

I annat fall har hon pratat med den kvinna som mördat Yara som redan då var död, förmodligen sedan länge. Den kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in