• 1
  • 2
2011-06-19, 20:33
Medlem
Olikasakers avatar
Finns denna villa kvar?
http://www.upplandia.se/bilder/Dande...la%201911.html

Adress tack!
Citera
2011-06-19, 22:49
Medlem
1772s avatar
Visst gör den det, Skärsnäsvägen. Mycket fin villa, är ett kontorshus numera om jag inte minns fel.

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=tx0...=b&form=LMLTCC
Citera
2011-06-19, 23:07
Medlem
Olikasakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Visst gör den det, Skärsnäsvägen. Mycket fin villa, är ett kontorshus numera om jag inte minns fel.

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=tx0...=b&form=LMLTCC

Tack, vilken skönhet!
Citera
2011-06-19, 23:17
Medlem
1772s avatar
Ja, då det inte är ett privathem så är det väldigt öppet utan murar så kör man förbi så ser man det tydligt från vägen.
Citera
2014-12-14, 20:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Bumpar tråden då jag råkade åka förbi där idag och ser att de spärrat av med ordentliga stängsel, flera varningsskyltar och det verkade grävas och byggas om en del på trädgården (det var mörkt så jag såg inte så tydligt).

Någon som vet vad som sker?
Citera
2014-12-14, 21:08
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Bumpar tråden då jag råkade åka förbi där idag och ser att de spärrat av med ordentliga stängsel, flera varningsskyltar och det verkade grävas och byggas om en del på trädgården (det var mörkt så jag såg inte så tydligt).

Huset har bytt ägare. De nya ägarna ser ut att göra en större renovering. Enligt uppgift är stängslet temporärt och till för att hindra folk från att stjäla byggmaterial etc.

Varning: trådarna ovanför stängslet är högspänningsförande om jag förstått rätt.

Känns litet som om Stavro Blofeld är på väg att flytta in?
Citera
2014-12-15, 02:11
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Huset har bytt ägare. De nya ägarna ser ut att göra en större renovering. Enligt uppgift är stängslet temporärt och till för att hindra folk från att stjäla byggmaterial etc.

Varning: trådarna ovanför stängslet är högspänningsförande om jag förstått rätt.

Känns litet som om Stavro Blofeld är på väg att flytta in?

Det har alltså åter blivit privatbostad? Ballt. Helt klart en av Djursans finaste hus; en omgjord trädgård och lite bullerplank mot parken brevid så har man sig ett riktigt toppboende.

Ja, gissade nästan det. Såg ut som ett fängelse.
Citera
2014-12-15, 22:56
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Det har alltså åter blivit privatbostad? Ballt. Helt klart en av Djursans finaste hus; en omgjord trädgård och lite bullerplank mot parken brevid så har man sig ett riktigt toppboende.

Ja, gissade nästan det. Såg ut som ett fängelse.
Sen får vi se om det blir privatbostad eller om det möjligen blir ambassadörsresidens eller något liknande.

Från folk som har varit inne i huset har jag hört en och annan säga att det är så pass stort att det nästan blir litet ödsligt därinne. Och kanske spöklikt under mörka höstkvällar när vinden ligger på från sjön.
Citera
2014-12-16, 00:01
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:

För stort och mörkt att bo i. Jag väljer hellre Björn Ulvaeus nyrenoverade villa på sin egna ö Vågaskär i Samsöviken. Viken pärla.
http://s7.postimg.org/4ifx5aa23/V_gask_r_2013e.jpg
Citera
2014-12-22, 02:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Hmm, bra poänger. Men tveksamt om det är mörkt, ganska stora fönster.

Största kruxet jag kan tänka mig är den angränsande parken. Jävligt mycket liv där på soliga dagar då halva Djursan är där och badar och säkert en massa skränande ungdomar som har fest på kvällarna.
Citera
2015-02-09, 14:08
Medlem
JayGatsbys avatar
Åkte förbi där idag, gissar mer och mer på en ambassad, stängsel och övervakade grindar.
De hade rivit trappan av nån anledning. Hoppas inte de förstör huset. :/
Citera
2015-06-14, 01:49
Medlem
SibirienKalles avatar
Från en källa som brukar vara insatt har jag fått informationen att det ska bli en privatbostad och att ombyggnationen förväntas pågå i cirka tre år...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in