Citat:
Ursprungligen postat av
Schwensson
SVT2, helt rätt!
Jag tror Löfven har fördelen på så sätt att man kan tycka väldigt olika om honom, allt ifrån väldigt alldaglig till extremt opassande för politiken.
Kindberg Batra stärker bara den redan existerande bilden av moderater, (dryg, rik och stockholmare)
Det är verkligen synd att Reinfeldt lämnar sin post då han bara blev bättre och bättre..
(Trots att han var rik, stockholmare och emellanåt dryg)

Löfven har extremt lågt förtroende, så jag tror inte att hans stil tilltalar allt för många. Dessvärre tror jag att stödet för Batra kommer att minska efter denna utfrågning. Du har helt rätt i att hon framstår som praktexemplet av en moderat. Det måste finnas något underliggande fel i svensk politik som gång på gång lyckas ta fram en okarismatisk ledare efter den andra.
Det är så viktigt med hur partiledarna presterar i debatter, det är egentligen genom dem som vi väljare lär känna partiet. Det som kan rädda Batra är väl att klockan är mycket, och intresset svagt just nu. Det finns exempelvis inte ens en tråd uppe, som det brukar när det vankas utfrågning på SVT.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Centern : Annie Lööf
SD : Jimmie Åkesson
Jag skulle inte klassificera någon utav dessa som karismatisk, tyvärr. Jimmie är "likeable" - det kan jag ge honom.