2014-12-14, 22:36
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Var har karismatiska ledare tagit vägen?

Centern : Annie Lööf
SD : Jimmie Åkesson
Citera
2014-12-14, 22:40
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwensson
SVT2, helt rätt!
Jag tror Löfven har fördelen på så sätt att man kan tycka väldigt olika om honom, allt ifrån väldigt alldaglig till extremt opassande för politiken.
Kindberg Batra stärker bara den redan existerande bilden av moderater, (dryg, rik och stockholmare)
Det är verkligen synd att Reinfeldt lämnar sin post då han bara blev bättre och bättre..
(Trots att han var rik, stockholmare och emellanåt dryg)
Löfven har extremt lågt förtroende, så jag tror inte att hans stil tilltalar allt för många. Dessvärre tror jag att stödet för Batra kommer att minska efter denna utfrågning. Du har helt rätt i att hon framstår som praktexemplet av en moderat. Det måste finnas något underliggande fel i svensk politik som gång på gång lyckas ta fram en okarismatisk ledare efter den andra.

Det är så viktigt med hur partiledarna presterar i debatter, det är egentligen genom dem som vi väljare lär känna partiet. Det som kan rädda Batra är väl att klockan är mycket, och intresset svagt just nu. Det finns exempelvis inte ens en tråd uppe, som det brukar när det vankas utfrågning på SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Centern : Annie Lööf
SD : Jimmie Åkesson
Jag skulle inte klassificera någon utav dessa som karismatisk, tyvärr. Jimmie är "likeable" - det kan jag ge honom.
Senast redigerad av mediekrati 2014-12-14 kl. 22:46.
Citera
2014-12-14, 22:41
Medlem
2nice4myownGs avatar
SD tackar dig AKB - Fortsätt du med ditt förnekande av verkligheten med invasionen/invandringen till Sverige...Ditt förakt mot Sverige och svenskarna lyser klart!!! och många många är vi som ser dig...

OT
Vilken fin mysig 10 barns familj som dök upp på Agenda nyss ! Kan det måhända vara rediga nybyggare som kommer att bidra till Sveriges framtida välfärd

SD 2015 ENDA VÄGEN FRAMÅT
Citera
2014-12-14, 22:42
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Politikerna går ju kurser för att lära sig att inte svara på frågor. Som politiker är det viktigt att inte säga något konkret. Allt du säger kan komma att användas emot dig.

Med risken att uppfattas som en robot och därmed förlora sympatier istället. Kinberg hade vunnit så mycket på att (i ärlighetens namn) ta en joint, luta sig tillbaka och bara slappna av.

Säga vad man vill om Löfven och hans inkompetens, men han uppfattas iallafall som en människa med drömmar, visioner och framför allt, känslor.
Citera
2014-12-14, 22:51
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Säga vad man vill om Löfven och hans inkompetens, men han uppfattas iallafall som en människa med drömmar, visioner och framför allt, känslor.

Instämmer, jag tror sossarna kommer gagnas av Löfvens sätt att vara, det kanske inte känns så nu, men det vänder förmodligen till slutet av februari.
Människan kan ju när den är som lägst endast ta vägen upp..

(Kom på de visdomsorden nu btw) *klapp på axeln*
Citera
2014-12-14, 22:52
Medlem
Snacka om typiskt att inslaget om bokrisen kom efter kinberg. Ska vi ta emot 100000 varje år så kan nog de flesta undra var de ska bo när våra ungdomar flyttar runt hos kompisar och inte får nån bostad trots jobb.
Citera
2014-12-14, 23:04
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Din prognos är jag beredd att skriva under på.
Såg du hennes skäggväxt på hakan?
Jag såg, det var nog det enda "alldagliga" som kvinnan visade upp
Citera
2014-12-14, 23:08
Medlem
Trots att jag inte är moderat vill jag gärna se henne lyckas som partiledare. Utfrågningen i Agenda var dock inte bra alls. Den var fylld av floskler och tomma ord. Vem är det som har sagt åt henne att prata om den starka ekonomin, oavsett vad frågan är?

Tror att den svaga utfrågningen berodde till stor del på orutin. Det kommer att bli bättre, tror och hoppas jag.
Citera
2014-12-14, 23:16
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basta001
Trots att jag inte är moderat vill jag gärna se henne lyckas som partiledare. Utfrågningen i Agenda var dock inte bra alls. Den var fylld av floskler och tomma ord. Vem är det som har sagt åt henne att prata om den starka ekonomin, oavsett vad frågan är?

Tror att den svaga utfrågningen berodde till stor del på orutin. Det kommer att bli bättre, tror och hoppas jag.

Håller med dig, jag vågar inte vara lika optimistisk dock. En kvinnlig ledare skall agera förebild för folket, vishet och karisma krävs. Dessa saknar AKB (enligt mig).
Citera
2014-12-14, 23:32
Medlem
Efter att ha sett AKB i kvällens agenda kan jag stillsamt konstatera att hon är den tråkigaste politiker jag sett i konkurrens med Bosse Ringholm.
Hon får gamle Centerledaren Olof Johansson att verka helfestlig vid en jämförelse.
AKB är som en robot med tomt budskap.
Det är fullt möjligt att hon kan tjäna några ströröster i närtid men sett över lite tid så kommer folk att föredra att lyssna till målarfärg som torkar framför AKBs outsägliga monotonitet.
Citera
2014-12-14, 23:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Här är intervjun från Nyhetsmorgon som måste ha fått många Moderater att rusa över till SD:
https://www.youtube.com/watch?v=QjntILfrBcg

AKB är en lika stor katastrof för Sverige som sin företrädare.

Tror inte den postats här tidigare.
Citera
2014-12-15, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här är intervjun från Nyhetsmorgon som måste ha fått många Moderater att rusa över till SD:
https://www.youtube.com/watch?v=QjntILfrBcg

AKB är en lika stor katastrof för Sverige som sin företrädare.

Tror inte den postats här tidigare.

En överklasskärring som pratar som en robot skall försöka vinna tillbaka mitten/arbetar-väljare från SD coh S. Nej, det känns helt fel.

Det bästa hon kan åstadkomma är att kannibalisera inom Allahiansen. Sedan blir det bara att ge tillbaka rösterna till dörrmattorna igen via stödröstning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in