2014-12-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkad
Känner en man som hade samma inställning. Han är också sportälskare och har många favoriter i olika sporter.
Det visade sig efter lite efterforskning att hans "idoler" nästan alla var mer eller mindre troende. Så kan det gå om man är från Sverige och raljerar om sinnessjuka troende helt utan helhetsbild. Övriga världen är ju ca 99.85% i befolkning.

Med andra ord så kan man se på sommar OS och avnjuta hur sinnessjuka underhåller en utan att veta om att man föraktar de utövande pga att man är från Sverige och har bestämt sig hur det ligger till.

De flesta av dessa personer tillhör kategori 1. Alltså, de har växt upp med och blivit indoktrinerade in i en viss religion. De flesta av dem inser såklart att Guds existens är oerhört osannolik om de börjar fundera på saken.
Citera
2014-12-14, 16:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Den är mycket påkopplad annars skulle jag inte kunna diskutera med dig.

Det bästa dina hjärna kan åstakomma är tydligen substanslöst predikande och do retorik. Det har inget med diskussion att göra allmänt ... men dock har du här undantagsvist hamnat på en tråd där ditt universalpredikande är på sin plats.

En tråd om soppa på en spik.
Senast redigerad av Bogomil 2014-12-14 kl. 16:34.
Citera
2014-12-14, 16:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det bästa dina hjärna kan åstakomma är tydligen substanslöst predikande och do retorik. Det har inget med diskussion att göra.
Amen! Jag tror på Gud. Varför gör inte du det?
Citera
2014-12-14, 16:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det bästa dina hjärna kan åstakomma är tydligen substanslöst predikande och do retorik. Det har inget med diskussion att göra.
Jaha! Och vad vill du mig? Frälsa mig till ateist? Predika substanslösa hoccar?
Vad har du för intressant att komma med i tråden förutom att hocca?
NI som tror på Gud heter tråden och jag svarade TS på det och du trådar loss på mig
Citera
2014-12-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrythehamster
Varsågod att youtuba. Illusion of time, reality illusion, god quantum physics. Snacka inte när du inte vet

Du kan YouTube:a du med: Quantum Physics Woo - Sixty Symbols
Citera
2014-12-14, 16:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varsågod att youtuba.

Användar aldrig eländet som underlag. Det är mest debatt-lystna gymnasie-elever och new-age're som är på den nivån.

Citat:
Illusion of time, reality illusion, god quantum physics. Snacka inte när du inte vet

Jag har sysslat med det i ung. 20 år. På ett relativt högt lekmanna-nivå och med ett underlag i autentisk vetenskap ... inte i new-age mytologi.
Citera
2014-12-14, 16:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Amen! Jag tror på Gud. Varför gör inte du det?

Ser ingen anledning.
Citera
2014-12-14, 16:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ser ingen anledning.
och jag anser att du heller inte behöver ha en anledning för det valet du gjort. Det är ditt val, dina beslut och dina egna tankar.
Citera
2014-12-14, 16:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jaha! Och vad vill du mig? Frälsa mig till ateist? Predika substanslösa hoccar?

Du är inte särskild intressant; bara ännu en såpbox-retoriker med ett pådyvlande teism guru-komplex.

Det är debatten som intresserar mig.

Citat:
Vad har du för intressant att komma med i tråden förutom att hocca?

Bara min argumentationsfels-kritik legitimerar mit debatt-deltagande.

Citat:
NI som tror på Gud heter tråden och jag svarade TS på det och du trådar loss på mig

Som sagt: På denna meningslösa tråd är din universal-predikan (iblant) relevant.
Citera
2014-12-14, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Mental
Kvantfysik är märklig, ja. Det har ingenting med en eventuell Gud att göra. Ett vanligt innehållslöst argument från troende.
Att saker är komplexa tyder heller inte på att det finns en Gud. Evolutionen är ett bra exempel på detta.

Kvantfysiken tyder på en högre makt. Om man sätter sig in i det. Majoriteten av kvantfysiken är troende av en anledning för de ser verkligen hur utvecklat och perfekt allt är. Man kan säga att allt är i symbios med varandra t.om affärsmannen på wall street och tiggaren utanför 7eleven
Citera
2014-12-14, 16:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kvantfysiken tyder på en högre makt.

Först efter kvantfysiken har misshandlats i new-age feltolknings-metodologi.
Citera
2014-12-14, 16:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du är inte särskild intressant; bara ännu en såpbox-retoriker med ett pådyvlande teism guru-komplex.

Det är debatten som intresserar mig.

Bara min argumentationsfels-kritik legitimerar mit debatt-deltagande.

Som sagt: På denna meningslösa tråd är din universal-predikan (iblant) relevant.

Varför startar du inte en egen tråd här på religionsforumet så att man kan skriva till dig och diskutera dina åsikter om religion och vetenskap?
Då slipper du reta upp dig på alla som svarar trådstartare och dessutom får man en chans att prata med denne utan att hocca bort sig och slösa sin energi på att tugga med dig.
Starta en intressant tråd nu..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in