Citat:
Ursprungligen postat av
gavlip
Förstår inte hur moms och intäkter skulle behöva "matcha". Jag visar inte bokföringen för någon. Pengar skickas kors och tvärs och privata konton är inte separerade från företagskonto.
I enklaste fallet man har ingen bokföring för man låtsas att man har vare sig köpt eller sålt något under året. Alternativt man låter bli att bokföra inkomsten på X antal kronor plus moms och låtsas som att den inte har skickats eller kommit in på kontot.
förstår inte riktigt hur du tänker. Ska du sälja tjänster eller varor? Ska du sälja tjänster måste du ha F-skatt, då är du inne i skattens system, redovisar du inget, eller redovisar du låg omsättning kan du mycket väl bli utsatt för kontroller. Då lusläser skatten dina konton från banken. Du är enligt lag skyldig att särskilja dina privata intäkter/kostnader från firmans.
Ska du sälja momspliktiga varor måste du även då vara registrerad hos skatten, för moms. Även här kan du bli föremål för granskning.
När jag läser dina inlägg så skulle jag rekommendera dig att INTE försöka fusk, du verkar alldeles för okunnig inom detta område för att lyckas.