2014-12-13, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Jag tyckte att Berts ögon började redan glittra lite i senaste avsnittet när hon tittade på Ellen Ellen är ju ändå den absolut bästa tjejen i detta program! Vilken lugn och fin tjej med hjärtat på rätt ställe. Tänker bara hur mycket hon tänker att Bert ska må bra!

Är du verkligen så naiv? Kan garantera dig att Ellen inte bryr sig om Bert över huvud taget och hon har redan avfärdat honom som partner. Däremot deltar hon på ett professionellt sätt i "experimentet" och är mån om att framställa sig själv på ett positivt sätt. I det senaste avsnittet pratade hon så där lagom subtilt skit om Bert bakom hans rygg till kameran, samtidigt som hon påtalade sin egen förträfflighet.

Man ska komma ihåg att Ellen är den som har störst nytta av den publicitet hon får i och med programmet och det är ingen slump att hon är den ende deltagare som marknadsfört programmet i såväl morgonsoffor som på radio.
Senast redigerad av Keus 2014-12-13 kl. 08:13.
Citera
2014-12-13, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Är du verkligen så naiv? Kan garantera dig att Ellen inte bryr sig om Bert över huvud taget och hon har redan avfärdat honom som partner. Däremot deltar hon på ett professionellt sätt i "experimentet" och är mån om att framställa sig själv på ett positivt sätt. I det senaste avsnittet pratade hon så där lagom subtilt skit om Bert bakom hans rygg till kameran, samtidigt som hon påtalade sin egen förträfflighet.

Man ska komma ihåg att Ellen är den som har störst nytta av den publicitet hon får i och med programmet och det är ingen slump att hon är den ende deltagare som marknadsfört programmet i såväl morgonsoffor som på radio.
Ja, jag tycker också att Ellen är skum. Först håller hon Bert på armlängds avstånd och vill att de gemensamt ska räkna ner äktenskapet dag för dag de fyra veckorna. Ett sådär lagom avtändande förslag att få kastat i ansiktet på bröllopsresan, stackars Bert.

Sen heter det att hon minsann får lägga band på sin fysiska sida tillsammans med Bert. Nä, jag köper inte det där.
Citera
2014-12-13, 20:49
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Är du verkligen så naiv?

Eller är du själv bitter, bränt, negativ och gillar leverera påhopp?

On topic; skitkul att se vad som händer med alla par. Tror dock att experterna har gjort bort sig på riktigt. Säkert några deltagare med men som sagt de har själv frivilligt valt att vara med i detta galenskap.
Citera
2014-12-13, 21:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Känns som Ellen bara är med för att få publicitet till sina företag. På statliga P1 görs nästa dagligen reklam för hennes Bio Rio genom att man nämner att något program ska sändas därifrån. Helt klart har hennes många SR/SVT-kompisar haft ett finger med i spelet vid castingen av henne.
Citera
2014-12-15, 13:46
Medlem
Hur tänkte de när det gäller Tina och Mikael? Det framkommer ju tydligt att han vill bilda familj. Tina är ju ändå över 40 och verkar inte så intresserad av att skaffa barn. Känns som Tina styr och ställer alldeles för mycket över Mikael. Bert och Ellen verkar vara otroligt tråkiga båda två. Finns ingen kemi alls mellan dem. Emily och Mattias är det par jag tycker passar bäst ihop. Spännande grej i alla fall att gifta sig och flytta ihop med en helt främmande person. Antar att dessa personer är singlar just för att de har extremt höga krav och därför hittar de ingen som duger. Konstigt att så många är så kräsna och letar efter någon som ska vara perfekt. Vad är grejen med det egentligen?
Citera
2014-12-15, 21:17
Medlem
Jag var tidigare kritisk att de bokat upp sig på saker, men känns som det är meningen att alla ska vara ifrån varandra. Det är nog bra trots allt, så att alla får distans till det hela.

Fast nu visade sig att Bert och Ellen var ifrån varandra i fem dagar. Två dagar hade väl varit okej.
Senast redigerad av arline 2014-12-15 kl. 21:29.
Citera
2014-12-15, 22:21
Medlem
En gissning jag har: Ellen och Bert skiljer sig för de tycker att just det faktum att de är gifta hämmar. Och sen blir de kära efter det.
Citera
2014-12-15, 23:01
Medlem
Modest-Ys avatar
Stör mig kopiöst på Bert. Snacka om lyktstolpe upp i röven.
Förstår att folk söker till programmet med förhoppningen att komma vidare med sina liv och relationer... men alltså snacka om noll insikt.
Går ju inte att ha en relation med en som inte kan ta närhet på något som helst plan.
Egenhändig terapi kanske hade vart ett bättre alternativ.

Ellen är kanske inte så rolig, men med honom runt sig... vem skulle...

Bert förresten, vem döper sitt barn till det? Stackarn kanske man borde säga.
Citera
2014-12-15, 23:19
Moderator
Carlboms avatar
Bert verkar rejält skadad från barndomen. Har han blivit utnyttjad i barndomen? Inte konstigt att man undrar.

Emelie verkar vara en riktig jävla kaninkokerska. Känns som hon kan flippa när som helst.
Citera
2014-12-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
En gissning jag har: Ellen och Bert skiljer sig för de tycker att just det faktum att de är gifta hämmar. Och sen blir de kära efter det.

Nej, det tror jag inte. Jag får också känslan, som någon beskriver här ovan, att Ellen är väldigt mån om att framstå som att hon gör rätt i förhållande till Bert. Jag är ganska säker på att hon redan nu vet att han inte är intressant för henne... Tror att han är en för tråkig "vanlis" för hennes smak. Hon behöver nån som vill förändra världen, eller iallafall Södermalm med henne, inte nån som har pikéskjorta och är rädd för närhet...
Citera
2014-12-16, 00:35
Medlem
Verkar som inget av paren legat ännu konstigt nog, sexet ska ju också stämma i en relation, eller har jag missat nått?

Alla sex utom Emelie verkar mer eller mindre ha problem med närhet på ett naturligt sätt?
Citera
2014-12-16, 00:50
Medlem
grejigabosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Tror inte Bert är så attraherad av hans fru (glömt namnet).

Blonde tjejer är en total bimbo men passar mimbo mannen.

41åriga kvinnan är en total cp-feminist. Hennes man kommer inte tåla henne länge till.

Där tror jag du har fel.
Bert och Ellen behöver antagligen tid för att egentligen veta, nu vet dom ingenting.
Den blonde tjejen är snarare som vilken tjej som helst och ingen bimbo.
Den 41 åriga kvinnan är heller ingen cp-feminist. Hon är som vilken kvinna som helst runt 40 år som vet vad hon vill. Om hennes man lyckas möta henne på halva vägen och inte "trissa upp" stämningar precis som många män är bra på, så är det nog inga problem.

Själv varit tillsammans med en människa som påminner om Tina på det sättet att hon kan vara lite "rivig" och det fungerar helt fint sålänge man själv är en person som inte hjälper till att trigga igång dom situationerna. Är man däremot en person som bara MÅSTE ha rätt i alla konflikter kan man få problem... Det handlar om att veta vilka strider man skall ta, och där tror jag Mikael kan vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in