2014-12-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Sett det lilla klippet nu. Tänker på att Mathias i första avsnittet säger till terapeuten att han i tidigare relationer bara slutat höra av sig efter nån månad. Ska bli spännande att se vad som händer nu när han "måste" stanna kvar.

Jisses, så han menade allvar. Grabben har brist på livskunskap. Fjärilar och sådant strunt existerar inte för män.
Citera
2014-12-12, 06:26
Medlem
Kärlek vid första stenkastet, som man brukar säga.
Citera
2014-12-12, 10:05
Medlem
Benziinas avatar
Först lät konceptet helt sjukt och är det fortfarande, men konstigt nog så är program innehållet intressant. Jag är mot att man fiskar tittare genom att offra deltagarna. Resultatet av allt detta experiment vet man inte i förhand, så i värsta fall kan detta experiment leda till oanade personliga kris och katastrof, kan förstås oxå leda till lyckliga slut men det har jag lite för svårt att tro. Att leka med människor på detta vis känns minst sagt oetiskt. Dock har deltagarna själv frivilligt deltagit men herre min Gud ändå!

Mathias har fortfarande inte städat! Han borde ta en paus från all idrott och gå igenom hela lägenheten. Lastbil under balkongen och släng ut ALLT. Hade han lite mera space i sitt hem så kanske skulle han inte hela tiden behöva fly i olika aktiviteter. Han behöver ingen flickvän, han behöver en mamma!
Ta kontakt med professional folk som är experter att får det organiserad hemma! Han klarar inte det själv. Fan man drunknar psykisk i ett proppfull hem

Emily verkar inte alls bry hur hon ser ut när kameror är på Hon är jätte vacker när hon fixar till sig lite. Tycker hon borde anstränga sig lite grann. Dock Mathias är inte heller snygg så ftw.
Emily är glad och sprallig men också omogen på något vis. Hoppas hon hittar en fin kille om det inte funkar med Mathias!

Ellen är ju ett kap! Hon är bra på alla sätt och vis. Hoppas att hon hittar en riktig bra man !
Det skulle vara härligt om hon och Bert skulle bli kära men det kanske är för mycket att önska.

Bert är verkligen låst in i sig själv vilket är jätte synd. Ändå förvånas jag hur öppen han är i tv om sina begränsningar. Han är medveten om sina lås och kan även prata om dem lite så då bedömer jag att det finns hopp för honom. Skulle han få hjälp att växa personligt så tror jag faktiskt att han skulle inte vara så dålig make han heller. Han måste bara våga!

Mikael är fin kille men så himla konflikträdd. Säkert jätte bra make men kanske lite för feg. Jag skulle vilja se honom förbannad.
Men Tina är inte rätt för honom. Fattar inte hur dessa kassa experter tänkte eller om de bara drog ett lott.
Tina är för gammal för Mikael med barnönskan. Punkt slut.
Kan hon inte förresten göra någonting åt sitt hår? Eller är det en massiv rund
pälsmössa hon har i huvudet?
Jag tror inte jag skulle vilja jobba med Tina.....
Skönt att se dock att hon tar så bra hand om sina fina katter. Respekt!
Det är kanske så att katter räcker till henne och inget fel med det. Många gånger är katter bättre val än gifta sig

Undrar bara om allt går lite för fort i detta program (förutom med Ellen och Bert), för det är sällan blixt förälskelser händer i riktiga livet. Känslor behöver tid och distans för att växa...
Undrar ändå om det är Ellen och Bert som är det klokaste paret i detta program för att de inte kastar sig i känslostorm med huvudet först.

Väntar med spänningen för att få se mer....
Citera
2014-12-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilka genomusla s k "experter". Hur kunde de ta med en sån som Bert? Han behöver ju gå i beröringsterapi i ett par år innan det kan bli aktuellt för honom att dejta nån. Han skulle inte funka med någon tjej. Börjar faktiskt tycka synd om Ellen.

Bert har en egen blogg där han avsnitt efter avsnitt ursäktar och förklarar sig... Han verkar ha läst den här tråden. Great fun! https://bertsblogg.wordpress.com/
Citera
2014-12-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CastorPollux
Bert har en egen blogg där han avsnitt efter avsnitt ursäktar och förklarar sig... Han verkar ha läst den här tråden. Great fun! https://bertsblogg.wordpress.com/
Japp! Det är inte fel att ha lång startsträcka, men kanske fel program att söka till. Med tanke på att man gifter sig direkt, åker på bröllopsresa och sedan flyttar ihop.

Det ska bli spännande att se de återstående avsnitten och se hur det utvecklas mellan Ellen och Bert.
Citera
2014-12-12, 17:05
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Berts optimistiska sista mening pekar mot att det kommer att hända grejer i nästa avsnitt.

Det jag störde mig på allra mest i detta senaste avsnitt var Berts "ursäkt" att inte ta med sin fru på sin väns bröllop. Hur kan man välja att inte ta med sig sin fru? För att vännen inte hade gillat det?? Hade han bara frågat henne hade hon säkert blivit glad och följt med. Och vännen hade självklart accepterat detta. Dags nu för Bert att vakna och bete sig som en äkta make!
Citera
2014-12-12, 19:38
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Tack för länken och kul och modigt att han bloggar.
Är det någon av de andra deltagarna som bloggar? Någon som vet?
Citera
2014-12-12, 19:58
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det jag störde mig på allra mest i detta senaste avsnitt var Berts "ursäkt" att inte ta med sin fru på sin väns bröllop.

Håller med! Det var pinsamt att se!

Fick dock tanken att han kanske bara behövde lite distans och då hade han ursäkt att fly för en stund & få lite luft. Jag menar att det måste ändå vara skit påfrestande att ha kameran intryckt i nyllet 24/7 och att allt ska gå så skit fort.

Många gånger är det så i början av relation att först är det skit kul, sedan börjar man tveka men attans om man är ifrån varandra helt plötsligt över en längre tid..... då har man tid och tänka och vips är svaret där utan ens tänka. Du bara känner att fan vad jag längtar efter den andra eller så känner du ingenting.

Jag hade så gärna viljat se Ellen och Bert närma sig på känslomässig plan, men det är ju bara min önskan

Jag tyckte att Berts ögon började redan glittra lite i senaste avsnittet när hon tittade på Ellen Ellen är ju ändå den absolut bästa tjejen i detta program! Vilken lugn och fin tjej med hjärtat på rätt ställe. Tänker bara hur mycket hon tänker att Bert ska må bra !
Om de inte blir par så hoppas jag innerligt att de blir iaf vänner för livet för vem behöver inte en vän som Ellen!
Citera
2014-12-12, 20:05
Medlem
Tror inte Bert är så attraherad av hans fru (glömt namnet).

Blonde tjejer är en total bimbo men passar mimbo mannen.

41åriga kvinnan är en total cp-feminist. Hennes man kommer inte tåla henne länge till.
Citera
2014-12-12, 21:35
Medlem
nynnas avatar
Jag kanske hörde fel, men skulle inte Ellen cykla Vätternrundan när Bert skulle på bröllop?
Citera
2014-12-12, 21:40
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynna
Jag kanske hörde fel, men skulle inte Ellen cykla Vätternrundan när Bert skulle på bröllop?

Det var Emily när Mathias skulle iväg med sina polare.
Citera
2014-12-12, 21:52
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Det var Emily när Mathias skulle iväg med sina polare.
Då är jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in