Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-13, 00:44
Medlem
Lyssna på förhöret.

Från 33 minuter händer saker.
VEM svimmade?

OM det var under förhandlingen/rättegången så borde någon närvarande ha koll på det.
Citera
2014-12-13, 00:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Lyssna på förhöret.

VEM svimmade?

OM det var under förhandlingen/rättegången så borde någon närvarande ha koll på det.

En notarie var det som svimmade. Blodsockerfall tydligen.
Citera
2014-12-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Lyssna på förhöret.

VEM svimmade?

Det var en protokollförare.
Citera
2014-12-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Intressant. Låter som en grabb med hyfsad könsdrift (naturligt i den åldern), men fal i moral? Frågan är då vilken roll han kan ha haft i utgången, mordet; om han är sin egen lille behovstillfredsställare på ett pojkaktigt egoistiskt vis eller om här finns något mer, aktivt malignt.
Citera
2014-12-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Det var en protokollförare.

Ahh just det.
Sant det , har jag ju läst tidigare
Citera
2014-12-13, 01:01
Medlem
workants avatar
Hela den här historien är helt makaber.
Jag blir helt sjuk av att läsa många av inläggen här på FB.
Det jag känner innerst inne är att det här är inte det första triangeldramat i Sverige och världen och hur skulle det se ut om alla slutade på det här makabra sättet?
Att killar och tjejer i den där åldern och även äldre söker bekräftelse från alla håll och kanter och inte riktigt kan bestämma sig för någon/en fullt och fast, är väl inget ovanligt.
Vet och förstår att "hämnden är ljuv" men att gå så långt som att släcka en annans människas liv på detta vidriga sätt, är mer än ofattbart för mig.
Alla parter är offer på ett eller annat vis, plus alla anhöriga...orden räcker inte till för vilken empati jag känner för alla inblandade, nära och kära.
Citera
2014-12-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
J.H, Huvudförhör, del 1

http://minfil.org/oai0h0b1b7/TR_REBRO__B3086-14__Jonna_Henningsson__Tilltalad__Huvudf_rh_r__187 40621.mp4

Tack för filen med ljudupptagningarna från förhöret, mycket uppskattat!
Citera
2014-12-13, 01:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag anser för den delen också att det finns en planering bakom det som hänt. Frågan är bara varför den planeringen eller lösningen ens uppdagar sig för JH, och där verkar JA inte vara alls oskyldig. Han har tagit kontakt med JH, gett henne en nyckel tom, och uppenbarligen pratat med henne på samma sätt som han pratat med LL. Det framkommer ju ganska tydligt eftersom både JH, LL;s mamma och LL:s kompis berättar att det framkom vid AW:n att JA sagt till båda tjejerna att han skulle skaffa hus och barn och hela fadderullan tillsammans med dem. Verkar vara så att han sockrat sina berättelser, och att han inte sagt sanningen till varken JH eller LL gällande varför de båda tjejerna fortsätter att kontakta honom. Vem vet om det är sant att han exempelvis var tvungen att fly från balkongen för att han var rädd för JH, det kan vara så att han bara sa det till LL för att hon inte skulle vara arg. Det får vi aldrig veta, för JA kommer aldrig att berätta sanningen om vad han egentligen sagt till var och en av dem.

Instämmer så totalt. Tycker AJ har stor skuld i det som skett
Citera
2014-12-13, 01:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1

Det tycker inte jag. Han har väl inte provocerat fram ett styckmord på något sätt. Det finns många som varit med om långt mycket "värre" saker när det kommer till kärleksdrama utan något styckmord eller ens i närheten. Det kräver en människa bortom all vett och sans, det är ju ganska uppenbart kan jag tycka. Ungefär som någon tränger sig före i en kö och blir skjuten hux flux. Det är samma skrot och korn dessa människor. Det saknas liksom någon slags spärr som vi andra tycks ha.
Citera
2014-12-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Jag anser för den delen också att det finns en planering bakom det som hänt. Frågan är bara varför den planeringen eller lösningen ens uppdagar sig för JH, och där verkar JA inte vara alls oskyldig. Han har tagit kontakt med JH, gett henne en nyckel tom, och uppenbarligen pratat med henne på samma sätt som han pratat med LL. Det framkommer ju ganska tydligt eftersom både JH, LL;s mamma och LL:s kompis berättar att det framkom vid AW:n att JA sagt till båda tjejerna att han skulle skaffa hus och barn och hela fadderullan tillsammans med dem. Verkar vara så att han sockrat sina berättelser, och att han inte sagt sanningen till varken JH eller LL gällande varför de båda tjejerna fortsätter att kontakta honom. Vem vet om det är sant att han exempelvis var tvungen att fly från balkongen för att han var rädd för JH, det kan vara så att han bara sa det till LL för att hon inte skulle vara arg. Det får vi aldrig veta, för JA kommer aldrig att berätta sanningen om vad han egentligen sagt till var och en av dem.

I just detta håller jag med!
Citera
2014-12-13, 01:15
Medlem
Citat:
En myndig person måste själv betros med att kunna dra gränsen mellan acceptabelt och oacceptabelt, vare sig man räds rättvisans repressalier eller styrs av egen moralisk vandel och känsla för rätt och fel. Viljan att göra rätt, inte fela, eller rädas repressalier.

Detta verkar handla om ett mord av svartsjuka, ett klassiskt motiv. Jag läser vidare i FUP...
Citera
2014-12-13, 01:32
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag utgår från att du menade JA.

Jag håller inte med dig riktigt där.
Skuld tycker jag inte att han har till brottet, däremot är han kanske anledningen till det.
Det behöver dock inte vara den utlösande orsaken, det kan vara flera.

Givetvis klandrar JA sig själv för det som hänt och mår som en skit.
Det skulle nog de flesta göra.

Jag tor inte att han spelade dem medvetet, han tyckte säkert om båda men ville kanske inte binda sig med någon av dem.
Han är ung och kan nog vilja hänga med polarna några år till, innan han binder sig och skaffar familj.

Om ni vill döma honom kan jag tala om att han redan har fått sitt straff, tro mig.
Och det är livslångt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in