2014-12-12, 17:40
Medlem
Har ett gymkort i mitt personnummer för min sambo från usa som inte har ett personnummer.

Jag tänkte nyttja mitt friskvårdsbidrag från jobbet för detta.
Finns det någon chans att dom kan upptäcka att det inte är jag som gymmar? Står ju inget på själva kvittot så att säga.
vad är konsekvenserna om det blir upptäckt?
Inte så att företaget ringer mitt gym dom bara tar informationen på kvittot och betalar ut väll? eller hur går detta till.

Tack på förhand/D
Citera
2014-12-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
Har ett gymkort i mitt personnummer för min sambo från usa som inte har ett personnummer.

Jag tänkte nyttja mitt friskvårdsbidrag från jobbet för detta.
Finns det någon chans att dom kan upptäcka att det inte är jag som gymmar? Står ju inget på själva kvittot så att säga.
vad är konsekvenserna om det blir upptäckt?
Inte så att företaget ringer mitt gym dom bara tar informationen på kvittot och betalar ut väll? eller hur går detta till.

Tack på förhand/D

Detta ska inte vara några problem. Har du ett kvitto betalar som ut och dom kollar inte om olika personnr faktiskt är där och gymmar.
Citera
2014-12-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenchild
Detta ska inte vara några problem. Har du ett kvitto betalar som ut och dom kollar inte om olika personnr faktiskt är där och gymmar.
asso?
liksom de är inte så att dom ringer gymmet ?
mitt gym kom på att jag ville ha ett friskvårdsbevis och gav inte ett då de inte var jag som tränade. fixade de på annat sätt men inte så att mitt gym kontaktar mitt arbete eller nått annat..
dom har ju ingen sån information så att säga.
Citera
2014-12-13, 09:02
Medlem
ingen som vet!
Citera
2014-12-13, 09:15
Medlem
klart det kommer märkas. det syns ju liksom på en person om denne tränar/gymmar eller inte......

men för övrigt så är det ej troligt att gym och jobb kommer ha någon form av kontakt med varandra för att detta ska upptäckas.
Citera
2014-12-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
klart det kommer märkas. det syns ju liksom på en person om denne tränar/gymmar eller inte......

men för övrigt så är det ej troligt att gym och jobb kommer ha någon form av kontakt med varandra för att detta ska upptäckas.
jag tränar på andra håll så inga kroppsliga problem liksom.
bara orolig att bli upptäckt och att få sparken eller liknande..
allt är ju i mitt personnummer oså
Citera
2014-12-13, 11:22
Bannlyst
känns det värt det för den lilla vinst du får av detta bedrägeri så kör på.
Citera
2014-12-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deniniho88
asso?
liksom de är inte så att dom ringer gymmet ?
mitt gym kom på att jag ville ha ett friskvårdsbevis och gav inte ett då de inte var jag som tränade. fixade de på annat sätt men inte så att mitt gym kontaktar mitt arbete eller nått annat..
dom har ju ingen sån information så att säga.

Vet inte vad friskvårdsbevis är. Har själv bara varit med om att lämna kvitto på jobbet så har dem satt in pengar med lönen.
Citera
2014-12-13, 13:09
Medlem
Ditt företag skiter i vilket. De får ett kvitto som ser bra ut, det är de enda de bryr sig om. Så funkar det på gymmet så är det bara att köra på.

Jag köpte ett gymkort en gång, plockade ut bidraget och ångrade mig sen för att gymmet inte va någon höjdare. Fick tillbaka pengarna pga ångerrätt (med avdrag för två tränade pass) men behöll bidraget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in