2014-12-12, 11:56
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
JO! Den officiella dödssiffran för Auschwitz var fyra (4!) miljoner fram till 1990 när den ändrades neråt av Auschwitzmuséet till knappt 1,5 miljoner. Är det svårt att acceptera faktum eller?

Var står det???? Vad har du för bevis att det var den officiella siffran och var står det att den har reviderats? Källa?

Vad har du för bevis på att skylten på Auschwitz var en officiell siffra?

Om så var fallet, att judarna ville att man skulle tro att det var 4 miljoner, varför har många judiska forskare från 1950-talet och framåt nämnt helt andra och mycket lägre siffror?

Men den största frågan - om utrotningen är lögn och fantasier - vad är anledningen till att öht revidera en officiell siffra??? Nya bevis? Men det finns ju öht inga bevis!

Kan du öht svara på någon av dessa frågor?
Citera
2014-12-12, 12:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Var står det???? Vad har du för bevis att det var den officiella siffran och var står det att den har reviderats? Källa?

Vad har du för bevis på att skylten på Auschwitz var en officiell siffra?

Om så var fallet, att judarna ville att man skulle tro att det var 4 miljoner, varför har många judiska forskare från 1950-talet och framåt nämnt helt andra och mycket lägre siffror?

Men den största frågan - om utrotningen är lögn och fantasier - vad är anledningen till att öht revidera en officiell siffra??? Nya bevis? Men det finns ju öht inga bevis!

Kan du öht svara på någon av dessa frågor?
Är inte muséets siffror officiella, menar du?

Behöver man bevisa att ett museum är officiellt? Finns det inofficiella muséer?

Det som bör betraktas som officiellt bör väl vara de siffror som framförs av officiella institutioner och massmedia, inte till verk som sällan eller aldrig når var mans hand, nicht wahr?
Citera
2014-12-12, 12:52
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:

Behöver man bevisa att ett museum är officiellt?

Du kan alltså inte svara på en enda av frågorna. That's what I thought.
Citera
2014-12-12, 12:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Du kan alltså inte svara på en enda av frågorna. That's what I thought.
Jo, det här är mina svar på dina debila frågor:

Det som bör betraktas som officiellt bör väl vara de siffror som framförs av officiella institutioner och massmedia, inte till verk som sällan eller aldrig når var mans hand, nicht wahr?
Citera
2014-12-12, 14:30
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ytterligare en vanlig "revisionistlögn". Dödstalet har aldrig reviderats ner. Det finns och har alltid funnits olika uppfattningar om hur många som dog, men den har inte reviderats ner.

Ännu mera rappakalja. Jo, man får utreda massmord, det gör man ju hela tiden.
Siffran 6 miljoner är inte helig. Ingen vet det exakta antalet judar som dog i förintelsen. Vid krigsslutet låg den estimerade siffran på runt 5,7 miljoner. Sedan har forskare pendlat mellan allt från 5,4 till uppåt 7 miljoner. Men revisionisterna verkar vara helt fixerade vid siffran 6 miljoner...

Om du säger så. Auschwitz håller inte med dig.

https://socioecohistory.files.wordpress.com/2011/03/auschwitz_b4nafter_1989.jpg

http://en.auschwitz.org/m/index.php?option=com_ponygallery&func=watermark&id =1032&Itemid=3

http://en.auschwitz.org/m/index.php?option=com_content&task=view&id=357&Item id=8

1,1 miljoner är en reviderad siffra. Och vi får väl anta att en minnesskylt vid lägret kan anses vara officiell. Och visst får man utreda massmord,bara man kommer fram till godkända resultat.
Citera
2014-12-12, 16:21
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jo, det här är mina svar på dina beundransvärt intelligenta och tankeväckande frågor:

Det är inte svar, det är motfrågor. Vill du att jag ska bevisa skillnaden mellan ett svar och en motfråga. Men tack för komplimangen.

Citat:

Nej.

Eftersom du ifrågasätter förintelsen förutsätter jag att du inte kan så mycket om historia... Men jag kan ju berätta för dig att efter krigsslutet rådde ett politiskt tillstånd i världen som kallades "Det kalla kriget" mellan kommuniststaterna och de övriga västländerna. Polen använde siffran "4 miljoner" för Auschwitz i politiskt syfte att demonisera fascism och nazism. Det var inte museets påfund att ha den här siffran utan ett tvång genom ett politiskt toppstyrt beslut. I samband med att Sovjet föll och det politiska läget ändrades fick museet frihet att ta bort den missledande skylten.

Under det politiska läget fram till 1990 skulle aldrig de allierades länder, alltså GB, Fr och USA låta en kommunistisk regering diktera någon form av "officiell sanning".

Citat:

Varför är museets status viktig? Officiellt för vad? Polen? Förintelsen? De allierade? Museet var som ovan antytts i första hand ett politiskt redskap för en kommunistisk regering, inte för världssamfundet som diktat för vilka siffror som skulle gälla som sanning.

Citat:

Du menar att du hellre litar på Aftonbladet än resultaten från ett forskningsinstitut. Jo, goddag yxskaft, och tack. Då vet vi nivån på din intellektuella förmåga.
Citera
2014-12-12, 17:12
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Jag noterar att du inte förmår något annat än att trolla bort all seriositet och gillar att spela apa när du ställs mot väggen.

Är jag ställd mot väggen?

Citat:
Hur leder du påståendet om att Zündel "diggar att sprida myter och hat" i bevis?
Hur jag leder påståendet? Tja, Zündel är en förintelseförnekare, alltså förnekare av ett historiskt faktum. Jag betraktar honom precis på samma sätt som andra skulle betrakta mig om jag påstod att Anna Lindh aldrig blev mördad.

Citat:
Kan du överhuvudtaget begripligt förklara varför du tror på något du inte förmår verifiera sanningshalten av?

Begripligt förklara? I din värld är ingenting utom Zündel begripligt.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-12 kl. 17:17.
Citera
2014-12-13, 04:46
Medlem
Skuggjags avatar
Mietek Grocher har varit på återbesök i helvetets djupaste avgrunder igen. Den här gången i folkhögskolan i Munka Ljungby.

Citat:
– Jag drömmer mardrömmar varje natt. Varje natt, säger Mietek Grocher.

Men ändå plågar han sig för en högre mänskligsamvaro.

Citat:
– Rasismen börjar i skolorna, det är viktigt att komma ihåg, poängterar han.

Citat:
Job 36:21 Ta dig i akt, vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.

Citat:
– Det är en skrämmande utveckling. När jag kom till Sverige trodde jag att jag aldrig mer skulle uppleva rasismen igen. Så fel jag hade.

Jag tror den gode journalisten glömde fråga hur mäktig ondskans klor sitter i Davids stam? En kommentar tycks vara på sin plats, när det ändå talas om politik och rasism. Lever inte kocher-Grocher som han lär?

http://hd.se/angelholm/2014/12/09/gripande-dag-i-skolan/

http://nationell.nu/2014/12/10/judisk-bluffmakare-forelaste-i-skansk-skola/

Men vi fick inga schyssta historier att diskutera och analysera. Så vi får väl nöja oss med lite gammalt.

Citat:
En dag stormade soldater in på lasarettets BB-avdelning, tog alla nyfödda barn och stoppade dem i säckar som de kastade ut från tredje våningen rakt ned till lastbilen på gatan nedanför.
Varför stoppa barnen i säckar när de ändå fanns vittnen?

Citat:
– Jag skulle kunna sitta här till i morgon kväll och berätta om de grymheter som hände. Allt detta har jag berättat om i min bok ”Jag överlevde”, säger Mietek Grocher, och tilllägger att det var nära att boken inte blev av.

Som förövrigt blivit grundligt sågad av militär historikern Artur Szulc. http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=21&t=38726

Citat:
Mietek Grocher var i nio olika koncentrationsläger. I det första, Majdanek i Polen, såg han sin mamma och storasyster för sista gången. Det var också där han först skildes från sin pappa och sin storebror som i första gallringen skickades till arbetslägret. Mietek skickades till vänster, vilket han senare insåg var gaskammaren, men lyckades i ett obevakat ögonblick fly ut genom en dörr. När vakten upptäckte det sköt han sex skott efter Mietek men alla missade och han kunde återförenas med sin pappa och bror, tillfälligt.

Hur i Helvetet gick det till? Sprang vakten inte efter? Underrättade inte den gamle elake vaktis sina kollegor? Usel skytt var han också, sex skott! Tänka sig! Nä men, dra på triSSor!

Citat:
I gallringen blev han, som 16-åring, också vittne till hur en SS-officer uppmanade en kvinna att lämna ifrån sig sitt nyfödda barn.

– Jag såg med mina egna ögon hur han ryckte ifrån henne den lilla bebisen och hur han slet isär bebisen i sina ben, och det är lika sant som att jag sitter här och att jag heter Mietek Grocher.

Tja, vi vet ju hur trovärdig du är... Men formen kan man inte klaga på trots din olidliga plågor. Nio koncentrationsläger till trots! För att inte tala om åldern! De flesta som är i den gedigna åldern av 88 är bra slut vid den tiden av sina liv...

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/fasansfulla-upplevelser-fran-andra-varldskriget

p.s: 88 Kodord för Heil Hitler!!!! 88 = HH. HH= Heil Hitler. Det finns dessutom en störtskön bild på skrävlaren i fråga! Föreställ er att han varit till affären och väl där, blivit bestulen på en krona av en håglös kassörska. Bilden föreställer ögonblicket när åklagaren förklarat att fallet är omöjligt.
Citera
2014-12-13, 08:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det är inte svar, det är motfrågor. Vill du att jag ska bevisa skillnaden mellan ett svar och en motfråga. Men tack för komplimangen.
Icke destomindre är mina motfrågor relevanta vilket ditt naiva svar också bekräftar.
Citat:
Nej.
Så museum är alltså inte officiella enligt din logik?
Citat:
Eftersom du ifrågasätter förintelsen förutsätter jag att du inte kan så mycket om historia... Men jag kan ju berätta för dig att efter krigsslutet rådde ett politiskt tillstånd i världen som kallades "Det kalla kriget" mellan kommuniststaterna och de övriga västländerna. Polen använde siffran "4 miljoner" för Auschwitz i politiskt syfte att demonisera fascism och nazism. Det var inte museets påfund att ha den här siffran utan ett tvång genom ett politiskt toppstyrt beslut. I samband med att Sovjet föll och det politiska läget ändrades fick museet frihet att ta bort den missledande skylten.

Under det politiska läget fram till 1990 skulle aldrig de allierades länder, alltså GB, Fr och USA låta en kommunistisk regering diktera någon form av "officiell sanning".
Nej, siffran 4 miljoner dödade i Auschwitz fastställdes under Nürnbergrättegångarna och bygger på Höss framtorterade vittnesmål.

Kan du bevisa att muséet tvingades använda siffran så ska jag förstås ändra mig. Varsågod.
Citat:
Varför är museets status viktig? Officiellt för vad? Polen? Förintelsen? De allierade? Museet var som ovan antytts i första hand ett politiskt redskap för en kommunistisk regering, inte för världssamfundet som diktat för vilka siffror som skulle gälla som sanning.
Du tror inte att muséet just fyller en viktig politisk propagandistisk funktion just vad det gäller "Förintelsen"? Är det inte obligatoriskt för judiska skolbarn från "Israel" att besöka muséet? Hur kan det komma sig tror du?
Citat:
Du menar att du hellre litar på Aftonbladet än resultaten från ett forskningsinstitut. Jo, goddag yxskaft, och tack. Då vet vi nivån på din intellektuella förmåga.
Tycker du att det är logiskt att en "Förintelseförnekare" litar mer på Aftonbladet än seriös forskning så säger det nog mer om dig än om mig, broder Masterbait.
Citera
2014-12-13, 09:10
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Är jag ställd mot väggen?
Du får kalla det vad du vill men bevisligen har du inte lyckats förklara varför du tror på en historisk händelse utan att kunna redovisa grunderna till denna inställning.
Citat:
Hur jag leder påståendet? Tja, Zündel är en förintelseförnekare, alltså förnekare av ett historiskt faktum. Jag betraktar honom precis på samma sätt som andra skulle betrakta mig om jag påstod att Anna Lindh aldrig blev mördad.
Ja, du påstår att "Zündel diggar att sprida myter och hat" utan en enda referens. Är inte Mietek Grocher ett (över)levande bevis på spridning av myter och hat?

Om det finns tvivlare som påvisar goda grunder till sitt tvivel så är väl det snarare ett tecken på att händelsen INTE är ett historiskt faktum?

Och eftersom varken du eller någon annan kan leda detta "historiska faktum" i bevis så faller ju ditt påstående samman likt ett illa byggt korthus, förstår du verkligen inte det?
Citat:
Begripligt förklara? I din värld är ingenting utom Zündel begripligt.
Det ovan nedtecknade torde med detta vara fastställt.
Citera
2014-12-13, 10:35
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Icke destomindre är mina motfrågor relevanta vilket ditt naiva svar också bekräftar.

Det är ett officiellt polskt, statligt museum på samma sätt som Nationalmuseum är ett svenskt officiellt museum. Det innebär också att den polska staten har politiskt inflytande över Auschwitzmuséet.

Citat:
Nej, siffran 4 miljoner dödade i Auschwitz fastställdes under Nürnbergrättegångarna och bygger på Höss framtorterade vittnesmål.

*Enligt Höss var det 2,5 miljoner så det där stämmer inte.
*Höss tortererades inte under rättegångarna.
*Ingen under rättegången dömdes för gasningar utan för massmord och brott mot mänskligheten.
*4-miljonersiffran kommer från ryska beräkningar.

Du bör nog läsa på lite om vad den officiella versionen så att du vet vad du ska förneka.
(Då menar jag alltså inte mera IHR eller CODOH utan texter från "förintelsetroende" och riktig forskning om förintelsen)

Citat:
Kan du bevisa att muséet tvingades använda siffran så ska jag förstås ändra mig. Varsågod.

Först bör du ju lära dig lite politisk samtidshistoria. Angående ... Hmmm ... Javisst, det är ju bara att skriva en fråga till museet och fråga varför de använde siffran 4 miljoner. Det gör jag så gärna.

Citat:
Du tror inte att muséet just fyller en viktig politisk propagandistisk funktion just vad det gäller "Förintelsen"? Är det inte obligatoriskt för judiska skolbarn från "Israel" att besöka muséet? Hur kan det komma sig tror du?

Jag tror visst att det fyller en politisk funktion och har alltid gjort det. Att tro något annat skulle vara naivt.

Citat:
Tycker du att det är logiskt att en "Förintelseförnekare" litar mer på Aftonbladet än seriös forskning så säger det nog mer om dig än om mig, broder Masterbait.

Öh... Det var du som gillade vad medier skriver och det var du som dissade forskningen. Dessutom är inte förnekare så bra att kolla upp fakta och källor, så nej, det skulle inte förvåna mig alls.
Citera
2014-12-13, 10:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

När ryssarna skulle göra underlag för brott. Så förhörde de få som överlevt, efter de info gjorde de en beräkningar på 4 miljoner. Som sedan lades fram, men ingen då ifrågasatte det i sedan i rättegången.
Eftersom det var för tidigt få vidden av hur många som dog.

Så det är fel att det kom från HÖSS, han bara nämnt 2.4 miljoner. Det var vad han trodde var rimligt.

Skylten ändrades först efter warsawamakten samabrott. Konstigt , eller hur? De våga inte ändra kanske för reta den sovande björnen.

Antal judar dödades är de flesta forskare överens med det är svår beräkna. Siffran 6 miljoner vad som uppskattas direkt efter kriget. Även om det kanske siffra som dök upp under kriget. Men finns inga bevis det skulle vara en jättejudiskt konspiration. Det är ingen förnekare lyckats med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in