2014-12-11, 16:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Vissa får ingen tolleransutveckling av Ikto

Jag är en utav dom, stått på 2 mg ikto i över 2 års tid med samma effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
hur är det med beroendepotentialen? lägre än tex Xanor? Hur lätt är det att sluta efter 4 månader med 2x2mg Ikto per dag?

Ja eftersom alprazolam har en sådan kort verkningstid o snabbt påslag så är det betydligt mer beroendeframkallande än klonazepam.
Citera
2014-12-11, 17:09
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
du menar kort verkningstid va? inte lågdospreparat?

Jag menar lågdospreparat, det är dem preparaten där du behöver en mindre mängd för önskad effekt.
Exempelvis tar jag endast 1 mg Xanor men om jag ska ta Stesolid behövs minst 10 mg(högdospreparat)

Iktorivil ligger i mitten, med halveringstid 18-50 timmar.

Högdospreparat är e.x Stesolid, Sobril och Nitrazepam, som har längre halveringstid och effekten planar också ut mer jämnt. Dessa brukar även vara mindre beroendeframkallande än högdos-preparat,
Citera
2014-12-11, 17:12
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Jag menar lågdospreparat, det är dem preparaten där du behöver en mindre mängd för önskad effekt.
Exempelvis tar jag endast 1 mg Xanor men om jag ska ta Stesolid behövs minst 10 mg(högdospreparat)

Iktorivil ligger i mitten, med halveringstid 18-50 timmar.

Högdospreparat är e.x Stesolid, Sobril och Nitrazepam, som har längre halveringstid och effekten planar också ut mer jämnt. Dessa brukar även vara mindre beroendeframkallande än högdos-preparat,
okej, tack för svar. Hur mycket Iktorivil motsvarar 1 mg Xanor?
Citera
2014-12-11, 17:44
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
okej, tack för svar. Hur mycket Iktorivil motsvarar 1 mg Xanor?

Enligt egen erfarenhet så är 1 mg Xanor = 2 mg Iktorivil.

Xanor är ju dock inte lika muskelavslappnande och är mer till för social fobi, panikattacker osv.
Iktorivil är, förutom en benzo, också en antiepilepsi-medicin som löser kramper bra och är därmed mer fysiskt sänkande med Ikto.
Citera
2014-12-11, 18:50
Bannlyst
Citat:
Håller i sig 12 timmar för mig. Brukar du blanda Ikto med nåt annat?

Nej faktiskt inte, jag tar 2 mg Ikto (Rivotril) och jag är cool lugn i nästan 2 dygn. blandar jag med 3 mg Ksalol kan jag få ångest dagen efter. Jag är rätt ny om man säger så, Endast tagit Stilnoct, Oxazepam och Imovane i några år innan. Sen om jag gör uppehåll i 1-2 dagar utan några piller alls så får man grym eufori på dirren igen av Ikto, ( även Ksalol då, fast ruset på den är bara 2-3 h för mig )

Synd att Ikon håller bara i 12 h för dig
Citera
2014-12-12, 06:35
Bannlyst
Citat:
Enligt egen erfarenhet så är 1 mg Xanor = 2 mg Iktorivil.

Xanor är ju dock inte lika muskelavslappnande och är mer till för social fobi, panikattacker osv.
Iktorivil är, förutom en benzo, också en antiepilepsi-medicin som löser kramper bra och är därmed mer fysiskt sänkande med Ikto.

Ikon jag har (Rivotril Roche) (2mg) Tar jag 4 mg på morgonen innan jag drar iväg och jag blir hur trevlig och glad som helst, tar jag 2 mg på kvällen innan läggdags sover jag fint fint.. Låter det konstigt eller kan det vara så också?
Citera
2014-12-12, 06:43
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildwildhorses
Ikon jag har (Rivotril Roche) (2mg) Tar jag 4 mg på morgonen innan jag drar iväg och jag blir hur trevlig och glad som helst, tar jag 2 mg på kvällen innan läggdags sover jag fint fint.. Låter det konstigt eller kan det vara så också?

Jag har bara Stesolid och Xanor på recept som jag använder vid behov.
Iktorivil tar jag vid eventuell landning från E/tjack, ibland vid riktigt kraftig baksmälla
Citera
2014-12-12, 06:49
Bannlyst
Citat:
Jag har bara Stesolid och Xanor på recept som jag använder vid behov.
Iktorivil tar jag vid eventuell landning från E/tjack, ibland vid riktigt kraftig baksmälla

Så dä funkar även till det? Baksmälla? :O

Ska e.v ta en st gröna handgranater med en polare här vid Nyår så om jag snetrippar kanske man ska ta en sådan?
Citera
2014-12-12, 06:49
Medlem
limE86s avatar
Citat:

Det låter ju super
Citera
2014-12-12, 06:50
Bannlyst
Citat:

Ska e.v ta en st gröna handgranater med en polare här vid Nyår så om jag snetrippar kanske man ska ta en sådan?

Har ju även Ksalol också.. Men dem funkar mest för min panikattacker och varar ca 2-3 h för mig.. Sen får jag lindrig ångest dagen efter :/ ^^
Citera
2014-12-12, 06:51
Bannlyst
Citat:
Det låter ju super

Ja men eller hur!
Citera
2014-12-12, 07:17
Medlem
Underdarks avatar
Citat:

Ja absolut, alla bensodiazepiner funkar mot baksmälla. De går på samma receptorer, GABA och lindrar effektivt din föregående blöta kväll
Dessutom är den härligt muskelavslappnande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in