Citat:
Ursprungligen postat av
vianett
Så länge du håller tyst om ditt fondsparande i Avanza och ditt räntesparande hos Santander så borde det gå utmärkt, de har inget sätt att få veta om du har konto hos de så länge du inte säger till. (eller skickar förfrågan vilket jag tvivlar de gör)
Det du kommer behöva är att skaffa deras bankkort, och ha lön och andra inkomster insatta till SEB. Om jag vore du så skulle jag gå med på att byta huvudbank till de och bara hålla tyst om räntesparande och Avanza och kanske även skapa en sparkonto hos SEB och göra några insättningar dit.
Off topic: är inte medmera mer ett kreditkort så att säga man får faktura för köpet för månaden i nästa månad, sedan vad är skillnad mellan medmera och medmera mer? Kan man sätta in pengar till medmera mer istället för att nyttja kredit?
Tack för tipsen. Känns lite dumt att säga att man inte har något sparande alls när de frågar bara...
men det gör kanske inget?
COOP MedMera Mer är bra grejer! 2p bonus på alla köp hos COOP och partners (SAS, Brothers m.m.)
1 p bonus på alla andra köp. Sedan har du en del försäkringar inkluderade, och fria uttag utan påslag utomlands.
1 kr = 1 bonuspoäng och poängen är ofta runt 1% av penningvärdet (ibland aningen mer ibland aningen mindre).
Kan växlas mot exempelvis SAS Eurobonus-poäng för resor.
Man har ett konto som man kan lägga över pengar till och faktura kommer endast om du går över gränsen.
Fakturan är räntefri i 54 dagar har jag för mig.
COOP MedMera är endast bonus hos COOP (har jag för mig).
Tips: Använd
www.kortio.se om du vill hitta ett nytt kreditkort. Bra shit.