Citat:
Ursprungligen postat av
AlexanderAnka
MP brukar dessutom få lite högre i OU än vid val! Det hade varit fantastiskt att se dem försvinna ur riksdagen. Många som röstar på MP vet inte om att de är extrema invandringsälskare, men hoppas det gått upp för några nu när det framkommit i debatten. Tyvärr har jag hört många politiskt ointresserade där den idiotiska tankegången går i stil med:
Jag tycker om miljö - Miljöpartiet måste vara bäst eftersom de heter som de gör (ovetande om att de flesta partier har minst lika djupgående miljöprogram som Miljöpartiet)
Det hade som sagt varit en dröm om Miljöpartiet hade försvunnit, men jag vågar inte hoppas på det. Gissar på runt 6% i Mars.
Som läget är i opinionen just nu kring invandringsfrågan, så ser det ut ungefär så här:
a. SD, öppet kritiska till massinvandringen och dess konsekvenser, ligger på 15-20%
b. Sen finns det en radikal-feministisk/vänster/mångkulturvurmande grupp som jag bedömer har ca 10%
c. Resterande 70-75% har inte invandringen som sin huvudfråga, men tenderar i princip att hålla med om SD's linje, dvs vi måste minska MENA-invandringen, mer hjälp på plats, värna den svenska sammanhållningen och kulturen.
Gruppen b har ju i princip MP, F! och V att välja på. Denna grupp har börjat göra sig extremt hörd i sociala medier senaste veckorna. Bland annat har Facebook-gruppen "Sverigedemokraterna ut ur riksdagen" skapats och på några veckor fått 127K följare. Dock kom nästan alla under första dygnen och ökningen har nu helt stannat av. Med tanke på att varenda Facebook-användare i Sverige lär ha fått multipla inbjudningar till denna grupp, så är det anmärkningsvärt att de stannade på 127K.
Av mina många vänner på Facebook så är det bara en som är med i denna grupp.
Idag såg jag något kul. Ett stort klotter "Fuck SD" stod skrivet på en fin husvägg. Undrar om det ökar eller minskar stödet för SD, vad tror ni