2014-12-05, 10:06
Medlem
swimp78s avatar
Det är arom flam som ligger bakom den, va?
Citera
2014-12-05, 10:15
Medlem
swimp78s avatar
Special anouncement-grejen om musikhjälpen finna inte ute på RSS-sidorna där man kan länka till mp3:an? Försökte länka till den i tråden som handlar om gruppen men hittar den inte. Kan det vaa så att han lagt ut den och sen tagit bort den? Jag har den i min telefon och ser den i "ström" i podcaster men ser den inte på webben
Citera
2014-12-05, 15:10
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Special anouncement-grejen om musikhjälpen finna inte ute på RSS-sidorna där man kan länka till mp3:an? Försökte länka till den i tråden som handlar om gruppen men hittar den inte. Kan det vaa så att han lagt ut den och sen tagit bort den? Jag har den i min telefon och ser den i "ström" i podcaster men ser den inte på webben
http://az592690.vo.msecnd.net/media/channels/amk/acasts/6f1bbdb4-828c-4ee2-b575-9a9e510e263a/SE/ALL/amk_specialannouncement.mp3

Fanns redan länkad i den aktuella tråden.
Ligger även kvar på iTunes.
Citera
2014-12-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarbabian
Martin drar en ensamseglare och skickar iväg ett special announcement angående Avkriminalisera Cannabis insamling till musikhjälpen! Han hävdar att det är för underhållningens skull (att reta gallfeber på SR), men jag tror att detta också går hand i hand med hans anekdot i avsnittet "En halv jolle".

Visst går det hand i hand, han har väl rökt sporadiskt jävligt länge och aldrig hymlat med att han är drogliberal. I något avsnitt berättar han om när han för kanske tio år sen bara rökte och gick hemma ett helt år.
Citera
2014-12-11, 06:19
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Till skillnad från AMK gör TFK inte anspråk på att behärska ämnen de inte hanterar, utan är uppriktiga med det. AMK å andra sidan briljerar med Fritte som brer tjocka ordmackor över sin egen okunskap om politik, konst, resedestinationer, viner, sport, etc; ämnen som han som kulturvänster gärna vill vara kunnig inom.

Jag skulle snarare säga att de som inte inser hur arroganta de på AMK är (förutom David Sundin), framförallt Fritte, uppskattar podden. Kan man inte syna deras falska fasad vaggas man in i tron på att man lyssnar på riktigt coola killar.

Håller med dig till 100 procent, får rysningar bara jag tänker på Frittes stämma.
Har inte lyssnat på de senaste avsnitten och så kommer det förbli(om inte Fritte hoppar av).
TFK har jag ej hört.
Senast redigerad av hello 2014-12-11 kl. 06:23.
Citera
2014-12-11, 08:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Håller med dig till 100 procent, får rysningar bara jag tänker på Frittes stämma.
Har inte lyssnat på de senaste avsnitten och så kommer det förbli(om inte Fritte hoppar av).
TFK har jag ej hört.
Jag tycker som sagt att alla kompletterar varann. Alla ska inte vara som Nisse eller David, då hade man blivit helt tokig. Utan det är bra med två farsor i form av Soneby och Fritte. Alla har olika humor och bidrar på olika sätt. Jag tycker inte heller att Fritte är roligaste i podden. Men han behövs för att fylla denna dynamik som fungerar så bra. Sen bidrar även han med lite skratt.
Det bästa han bidrog med var när Soneby frågade något i stil med: "Men ni har väl hört om skolskjutningen?" Varpå Fritte replikerar med ett exalterat och glatt "Ja!".

Lyssna på TFK, Sveriges roligaste podcast. Inte alls samma intelligensnivå, mediasnack eller korrekthet. Vilket är skönt. Dom försöker inte vara något eller är ängsliga över hur dom framstår.
Citera
2014-12-28, 16:01
Medlem
swimp78s avatar
För er som vill ha ett extra avsnitt av AMK kan jag rekommendera att lyssna på senaste Arkiv Samtal där gästerna består av Soneby och Hallberg - vilket i princip gör det till mer AMK än Arkiv samtal..
Citera
2014-12-30, 05:14
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag tycker som sagt att alla kompletterar varann. Alla ska inte vara som Nisse eller David, då hade man blivit helt tokig. Utan det är bra med två farsor i form av Soneby och Fritte. Alla har olika humor och bidrar på olika sätt. Jag tycker inte heller att Fritte är roligaste i podden. Men han behövs för att fylla denna dynamik som fungerar så bra. Sen bidrar även han med lite skratt.
Det bästa han bidrog med var när Soneby frågade något i stil med: "Men ni har väl hört om skolskjutningen?" Varpå Fritte replikerar med ett exalterat och glatt "Ja!".

Lyssna på TFK, Sveriges roligaste podcast. Inte alls samma intelligensnivå, mediasnack eller korrekthet. Vilket är skönt. Dom försöker inte vara något eller är ängsliga över hur dom framstår.

Absolut, tycker Martin sköter det ganska snyggt, problemet är att jag inte vill lyssna på 2 farsor varav den ena har okunskap om politik, konst, resedestinationer, viner, sport, etc; ämnen som han som kulturvänster gärna vill vara kunnig inom...
Citera
2015-01-06, 19:23
Medlem
Bagdadkingens avatar
Vilket avsnitt är det Martin går helt apeshit på Greg Poehler?
Citera
2015-01-07, 20:12
Medlem
coolboy86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Vilket avsnitt är det Martin går helt apeshit på Greg Poehler?

94 Doften av syren.
Citera
2015-01-08, 21:53
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolboy86
94 Doften av syren.

Man tackar
Citera
2015-01-09, 11:29
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Visst går det hand i hand, han har väl rökt sporadiskt jävligt länge och aldrig hymlat med att han är drogliberal. I något avsnitt berättar han om när han för kanske tio år sen bara rökte och gick hemma ett helt år.

Du kan inte minnas vilket avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in