2014-12-10, 21:44
Medlem
Det är så att jag har fått upp ögonen för en kille som jobbar på samma arbetsplats som jag. Vi jobbar inte ihop men ser han dagligen. Vi har knappt pratat men mitt intresse bara växer. Dumt att tänka tanken att jag vill ha honom då jag borde fokusera på mitt jobb istället. Det är viktigt att jag är social och trevlig mot mina arbetskamrater men det går inte med honom! Jag blir istället mer dryg och behandlar honom nästan som luft även ifall han råkar stå precis bredvid mig.

Det känns som att jag hade gett han en invit till att ligga med mig om jag hade försökt vara trevlig mot honom och de signalerna vill jag inte ge ut på jobbet. Känner mig helt enkelt bara obekväm och blir nervös, är typ sämst på att behålla lugnet. Hade jag stött på honom utanför jobbet hade det varit en helt annan sak men det gör jag inte. Skiter i om jag kan få honom eller inte men kan ju inte gå runt och vara otrevlig, han har ju inte gjort något fel.

Hur reder man ut såna här situationer?
Citera
2014-12-10, 21:49
Medlem
Hej Bullen! Asså, jag är typ jääääättekär i en klasskompis liksom...

Skapa inte ett problem som inte finns. Ta dig i kragen och stega fram till karln och fråga om ni ska fika eller nåt. Hans svar på det borde lösa 99% av alla dina "problem"...
Citera
2014-12-10, 21:51
Medlem
Låtsas att han är någon annan på jobbet, och försök bete dig normalt. Att vara otrevlig är inte normalt. Hur gammal är du? 14?

Det är 18-årsgräns här.
Citera
2014-12-10, 21:59
Medlem
bithaxs avatar
Det finns en japan-nörd term för detta beteende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsundere
Citera
2014-12-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det finns en japansk nörd term för detta beteende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tsundere

Tack! Ska kolla det<3
Citera
2014-12-10, 22:30
Medlem
Painfields avatar
Standard-beteende hos många tjejer.
Det där har jag varit med om flera gånger och det slår aldrig fel - ni är ju i själva verket intresserade.
Hur lätt som helst att få såna som dig att ändra attityd. Lite uppkäftighet, attityd och påställan. Klart.

Han kan nog inte läsa av situationen och undrar nog istället.
Vad du ska gör då han inte verkar fatta är att en vacker dag lite smått börja småsnacka med han. Om du inte redan sumpat din chans så är det bara att tuta med hornet och köra hej vilt.

Lycka till och så vidare.
Citera
2014-12-10, 22:37
Bannlyst
Om du följer ovan skrivna förslag så glöm inte att puta med brösten så att han blir mer intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in