Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Jag är själv uppvuxen i ett miljonprojekt och varit där och sett skiten.
Argumentet att "Ni bor inte där själva" är inte så klokt. För det är inte många SDare som lever bland invandrare heller men ändå har det byggt hela sin politiska åsikt på "Verkligheten".
Sen är det ju så att man behöver inte ha varit utsatt för pedofili för att tycka det vidrigt.
Logikt för en SDare: Man kan inte bo på södermalm och tycka att rasism är vidrigt.
Jag bor själv på Södermalm och ser mångkulturen runtomkring mig;
Här finns tiggare i varenda gathörn, här har du den svarte hårfrisörsalongen som ligger grannen med Sushin och Indiska källaren, här ligger synagogan bredvid mosken och som bara några meter bor där ligger katolska kyrkan.
Här ser vi mångkulturen och vi lever mitt i den.
Skånska myllan finns det fan inte många invandrare ändå röstar folk på SD för att det är så många invandrare.... öh....
Det är off Topic.
Nu on topic.
Bara för att invandrare begår dumheter innebär det inte vi har problem med invandring.
11 snubbar som grisar ner är inte synonymt med alla de invandrare som jobbar och gör rätt för sig.
När ska en SDare förstå att det inte hänger ihop?
Ni låter som 5 åriga småbarn: "Om han är sån så måste jag ocskå vara sån..."
Saker förändras, det vet du väl? De problem som du såg när du växte upp i ett mångmiljonprogram, har blivit mycket, mycket värre - en naturlig följd av massinvandringen.
Prova att ha invandrare som grannar i vuxen ålder - det är en helt annan sak, tro mig. Din tillvaro på Södermalm med det du kallar "mångkultur" är ju (bortsett från tiggarna) i det närmaste pittoreskt.
Jag har bott i Rågsved i 7 år- tills 2013 och det i ett av de nya områdena som beskrivs som "lugnt". Här är några exempel på hur det var:
- zigenarna (vars kulturella regler för renlighet inte passar i Sverige - plagg får inte blandas i tvätten etc = tvättpassen i tvättstugan på 3 timmar räcker inte) på våningen ovanför tvättade för hand på sin balkong. Därefter tömde de helt sonika ut vattnet - som hamnade på mig och min uteplats.
- de flesta invandrarna har ingen känsla för gränser eftersom de inte fattar hur svenskar lever = de gick in på min uteplats med sina barn varje dag under sommaren. Jag satte upp lappar i porten på flera olika språk - vilket bemöttes med "din jävla hora håll käften".
Det här problemet har vår invandringspolitik skapat - eftersom den inte ställer kravet på att man ska "ta seden dit man kommer".
- när jag låg & solade på uteplatsen i bikini så samlades områdets muslimska kvinnor & stod & stirrade.
- i tvättstugan, ja, där var det riktigt trevligt: de tog med mat, musik och alla barn till tvättstugan. Barnen sprang runt och skrek & hoppade från maskin till maskin. Vände man ryggen till så började de tvätta i de maskiner som var mina. De plockade aldrig - och jag menar aldrig - ur sina kläder från torkrum & tumlare efter de 30 minuter man fick torka efter avslutat tvättpass. Varje gång plockade jag bort deras kläder - och varje gång blev jag utskälld.
- zigenarna parkerade alltid på platsen för handikappade och på räddningsvägen.
- minst en gång i månaden möttes jag av synen av utbrända bilar utanför porten.
- en annan granne ovanför orkade tydligen inte med sina skrikiga barn utan hade dem under sommaren på balkongen eller ute på gården, där de när de ville in oavbrutet vrålade "papi, papi" - vilket föräldrarna helt ignorerade.
- grillplatsen som hyresvärden anlade upptogs alla sommerkvällar av zigenarna och kunde därför aldrig användas av mig eller någon annan.
- en kväll när jag skulle dra för gardinen stod det en zigensk man utanför fönstret. När jag ilsket sjasade bort honom, höll han upp små prydnadsföremål, som om han stod där för att bedriva affärer. Nästa dag såg jag att han försökt bryta upp fönstret.
Det här är bara några exempel.
Hade jag någonsin några problem med de få svenskar som bodde i området? Nej. Och när jag flyttade därifrån (TACK GODE GUD!!) för snart två år sedan så var jag den sista svensken.
Numera bor jag inte på Södermalm men nästintill och mina upplevelser är som dina. Och jag trivs enormt bra!!!
Det du beskriver är (bortsett från tiggarna) således inte den typ av mångkultur som de flesta SD-are har invändningar emot - det vi är innerligt trötta på är det jag beskriver från Rågsved.
Inte heller har SD-are i gemen några problem med de invandrare som jobbar och sköter sig. Att det är vad du tror, visar tydligt att du aldrig stött på det jag beskriver ovan.
Du lever i en okunnighetens bubbla.