2014-12-10, 11:34
Medlem
Jag undrar också... vadå lån? Det står ju tydligt att det rör sig om ett lån på lagens respektive hemsidor men texterna (åtminstone Örebros) är skrivna som om det är en ren övergång. Verkar ju inte som om vi kommer få se Wallace i Örebro i framtiden direkt. Tråkigt i så fall, gillar honom.
Citera
2014-12-10, 11:39
Medlem
Displaceds avatar
Dafuq. Får anses som rätt oväntat, undra vad han kommer tillföra till laget.
Citera
2014-12-10, 11:41
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Jag undrar också... vadå lån? Det står ju tydligt att det rör sig om ett lån på lagens respektive hemsidor men texterna (åtminstone Örebros) är skrivna som om det är en ren övergång. Verkar ju inte som om vi kommer få se Wallace i Örebro i framtiden direkt. Tråkigt i så fall, gillar honom.
Känslan när de verkar vara lån istället för övergång när kontraktet går ut till nästa säs är att brynäs inte betalar hela hans lön. Då borde man tagit över kontraktet istället..

Wallace kanske vägrade riva kontraktet och brynäs vägrade ta över hela kostnaden.
Citera
2014-12-10, 12:16
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Känslan när de verkar vara lån istället för övergång när kontraktet går ut till nästa säs är att brynäs inte betalar hela hans lön. Då borde man tagit över kontraktet istället..

Wallace kanske vägrade riva kontraktet och brynäs vägrade ta över hela kostnaden.

Med all sannolikhet just så.

Rydahl får 4+2 för tacklingen mot Åslin.
Citera
2014-12-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Dafuq. Får anses som rätt oväntat, undra vad han kommer tillföra till laget.

Kommer han upp i fjolårets nivå så får ni in en nyttig spelare, helt klart. Stundtals riktigt tung att möta och har ett bra skott. Här nedan ser du lite från förra året, en del fina proppar han delar ut där.

Wallace har inte fått ut så mycket i år, men har heller inte fått chansen på riktigt. Han har mest fått harvat runt i tredjekedjan, till skillnad från förra året då han lirade i första nästintill hela året. Känns lite sådär att släppa honom till en konkurrent faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Örebro skrev ett (för) saftigt kontrakt och är nu villiga att släppa honom när han inte längre presterat efter kostnaden. Brynäs vill dock inte ta över kontraktet fullt ut.

Det låter troligt.
Citera
2014-12-10, 12:20
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Hur har han varit i år? Han har ju inte producerat särskilt bra och jag antar att det är därför Örebro släpper honom. Gillade honom det lilla jag såg förra året, då han ju även producerade en del poäng.

Känns som en bra lösning för oss faktiskt.

Edit: såg ditt andra inlägg nu.
Senast redigerad av Illusioner 2014-12-10 kl. 12:23.
Citera
2014-12-10, 12:29
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Med all sannolikhet just så.

Rydahl får 4+2 för tacklingen mot Åslin.

DN har satt sig i en knepig sits nu, när dom ger sex matcher för en sån här tackling och sju matcher för Foppas överfall, så i stort sett så är 6 matcher maxstraffet nu man kan få om man inte mördar någon.
För det kommer aldrig ske nåt som är fulare än Forsbergs armbåge.
Hade Forsbergs överfall skett nu så hade han nog fått tio matcher efter alla skador som varit senaste tiden, men nu har ju dn redan gjort bort sig så.
Citera
2014-12-10, 13:01
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Bert har all rätt i världen att säga va fan han vill till pajasarna i Fusklunda så länge det inte bryter mot några regler eller lagar.
Osportsligt uppträdande är en regel
Citera
2014-12-10, 13:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
DN har satt sig i en knepig sits nu, när dom ger sex matcher för en sån här tackling och sju matcher för Foppas överfall, så i stort sett så är 6 matcher maxstraffet nu man kan få om man inte mördar någon.
Hade Forsbergs överfall skett nu så hade han nog fått tio matcher efter alla skador som varit senaste tiden, men nu har ju dn redan gjort bort sig så.
Fast Rydahl fick ju påbackning pga. att han gjort en annan grej som gett honom avstängning, det oket hade inte Forsberg. Så du jämför rätt saker.
Bara en tidsfråga innan någon spelare ala Javeblad knockar en av alla dryga och värdelösa domare, då kommer vi nog att få en lång avstängning.
Citera
2014-12-10, 13:18
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Håller med, men jag tycker att lindriga brott får alldeles för höga straff och det leder till klagomål på endast 7 matcher på forsberg vilket jag egentligen tycker är rimligt. Hade räckt med GM på Rydahl, visst en huvudtackling men Åslin är tacklingsbar och det går inte att undvika skallen. Att hävda "brist på respekt" leder bara till att spelare kan fortsätta ha blicken ner i isen = ännu fler skador.
Citera
2014-12-10, 13:27
Medlem
€rics avatar
Intressant ämne om tacklingar.

Peter Nordström var hos nyström podd och pratade lite om detta. Han var noga med att poängtera att alla spelare måste vara redo för en tackling i ögonblicket du får pucken. Man måste upp med huvudet och kolla runt sig och inte på pucken. Sedan så går de ju inte stoppa fula tacklingar, men skadorna skulle minska rejält om alla spelare slutade kolla på pucken.

Jag instämmer helt i detta. Tyvärr har fula tacklingar blandats ihop med bra tacklingar när ordet "respekt" kommit in i tanken. Respekten bör man ha för sig själv och sina motståndare att alltid vara redo på en tackling. Vi spelar en kontaktsport.
Citera
2014-12-10, 13:36
Medlem
Displaceds avatar
Så varför tror ni Örebro-fans att Wallace fått mindre förtroende i år när han ändå presterade ganska bra förra säsongen? Rent spontant låter det lite konstigt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in