2014-12-27, 18:20
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Vill bara påpeka att Frölundas mål mot Linköping inte skulle varit mål enligt SHL.se

http://shl.se/artikel/61714/

Tycker dock att det nästan blir löjligt.

Om SHL nu går ut med att målet var felaktigt så borde dom väl berätta varför inte situationsrummet gjorde sitt jobb, som det är nu så misstänker man ju att det sitter nån där som ville hjälpa Frölunda på traven, i annat fall så hade dom krävt att målet skulle granskas.
Kan sånt här ske så verkar det ju inte ha hjälpt med ett situationsrum heller, det borde göras obligatoriskt att målen måste granskas om domarna ser på reprisen att det är nån motståndare som står på målområdesgränsen. Då skulle domarna aldrig kunnat ha nekat granskning en sån här gång.
Den här förlorade LHC poängen kan kosta dyrt när det vankas slutspel.
Citera
2014-12-27, 18:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om SHL nu går ut med att målet var felaktigt så borde dom väl berätta varför inte situationsrummet gjorde sitt jobb, som det är nu så misstänker man ju att det sitter nån där som ville hjälpa Frölunda på traven, i annat fall så hade dom krävt att målet skulle granskas.
Kan sånt här ske så verkar det ju inte ha hjälpt med ett situationsrum heller, det borde göras obligatoriskt att målen måste granskas om domarna ser på reprisen att det är nån motståndare som står på målområdesgränsen. Då skulle domarna aldrig kunnat ha nekat granskning en sån här gång.
Absolut ett berättigat krav.
När Luleå spelade mot Färjestad lite senare så fungerade SHLs system men inte i Scandalnavium, vad beror det på? Kan vara den sk. mänsklig faktorn på SHL eller (som jag tror) värdelösa huvuddomare men saken bör både utredas och klargöras till publiken.
Citera
2014-12-27, 18:33
Medlem
.-.-.s avatar
Lule värvar sig en Finnemålis

Borde ni inte döpa om er till "finneå" och flytta laget till Haparanda så har ni närmare att ta över Finnarna.
Lite lustigt att lule bara värvar målvakter och backar när Lule är andra lag efter Leksand att göra minst mål i SHL. Det är visst bara defensiven om är viktig om man är renskötare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20080879.ab
Citera
2014-12-27, 18:37
Medlem
Citat:
Man blir inte klok på det hela, de i studion igår sa att domarna inte valde att ringa och då inte går att göra något åt det. Påpekade att det var ett misstag av domarna, visst går att köpa och helt enkelt acceptera om det är sånt som man får räkna med.

Men då ställer jag mig frågande till varför de i situationsrummet påkallar domarnas uppmärksamhet i vår match mot Modo när Ullmark fick en klubba framför ansiktet, en situation som domarna inte uppfatta och inte heller tänkte ringa på.
Citera
2014-12-27, 18:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Lule värvar sig en Finnemålis

Borde ni inte döpa om er till "finneå" och flytta laget till Haparanda så har ni närmare att ta över Finnarna.
Lite lustigt att lule bara värvar målvakter och backar när Lule är andra lag efter Leksand att göra minst mål i SHL. Det är visst bara defensiven om är viktig om man är renskötare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20080879.ab
Defensiven är det viktigaste det vet alla. Tycker det är helt rätt att stärka upp försvaret i första hand när man sett Luleå spela, Robin Jonsson är iofs. snart spelklar men inget säkert kort ändå tyvärr. Daniel Lasson gjorde en kalkoninsats mot HV71 vilket förmodligen fick Osten att koka över och agera. En förstacenter ska vi också ha. plus Pesonen.
Citera
2014-12-27, 18:40
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Visst är det löjligt, lösningen? Nolltolerans mot spelare i målgården i samband med mål. Då slipper vi dessa bedömningar som är olika från gång till gång.

Jag håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Det kanske hade varit bättre för Frölunda om det inte blivit godkänt med tanke på det enorma spelövertaget dom hade (mer hunger).

Det vet vi ju inte, tycker som sagt att bedömningen är dålig. Tycker det är dåligt både om det blir mål eller inte i den situationen. Tycker det hade varit bättre med rak bedömning precis som vf skriver.
Citera
2014-12-27, 18:53
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lite FBK över Luleå nu, värvar mycket utländskt.

Lite FBK vet jag inte om jag håller på med, men jag fördtår helt och hållet värvningarna hittills. Personligen så vill jag att Luleå ska ha ett så starkt lag som möjligt, blir det en del utlänningar som värvas in som spets under säsongen så gör det inte mig någon skillnad, tror det är rätt så svårt att hitta likvärdiga svenska spelare som är lediga just nu (som dessutom ska välja Luleå av alla SHL-lag).

En lättare fix tror jag däremot hade varit att byta tränare, jag tror verkligen att Fagervall är en stor del av problemet, men jag gissar på att Osten håller rätt hårt på "aldrig sparka tränare"-tänket.
Citera
2014-12-27, 21:48
Medlem
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nasta-bomb-pa-g/?blog=4171576&entry=8043420

Luleå verkar inte vara klara ännu enligt lokalblaskan.. "Nästa bomb på g", tydligen redan ikväll.
Citera
2014-12-27, 21:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nasta-bomb-pa-g/?blog=4171576&entry=8043420

Luleå verkar inte vara klara ännu enligt lokalblaskan.. "Nästa bomb på g", tydligen redan ikväll.
Pesonen
Citera
2014-12-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli

Spännande.

Är era nya backar spelklara imorgon?
Citera
2014-12-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Pesonen

Snackas om det ja.. Men som jag uppfattar det kommer kuriren släppa ett rykte, kanske har de kört copy paste på Expressens artikel från gårdagen eller något..
Citera
2014-12-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Spännande.

Är era nya backar spelklara imorgon?

Det Tror jag inte, blir nog tidigast till matchen mot Djurgården. Hade de fått klart alla papper hade det nog läckt ut vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in