Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
Metaforumet måste modereras stenhårt annars blir det kort sagt oläsligt. OT föder OT och av någon anledning så verkar just detta forum dra till sig extra mycket användare som har svårt att skilja på vad som passar i en tråd och vad som inte gör det.
Den dagen admin börjar betala oss moderatorer för att moderera så hoppar jag av. Admin kan ställa helt andra krav på mig och mina kollegor vad gäller hur ofta vi är inloggade, hur snabbt ett inlägg ska raderas, hur aktiv man ska vara i outlaw med mera. För att det ska vara värt en "anställning" så ska jag ha en högre timlön än den jag har på mitt nuvarande jobb och det har jag svårt att se att forumets budget håller för.
Du har nog rätt och då kanske det är de mest snarstuckna bokstavskombinationerna som passar att moderera på Flashback-forat, så har jag inte tänkt. Bra där.
Typ AS-människor som dessutom inte har jobb och hinner med. Kort sagt en eller ett par idioter.
Jag är själv inte så aktiv där, men de få gånger så har jag märkt en enorm lättstötthet.
Som moderator behöver man distans både till användare och sig själv för bästa resultat. Där ligger ABoK långt framme.
Jag ser inget problem i att en ersättning utgår, eller annan premie, du kan enkelt tacka nej till den om du tycker annat, eller hur ?
Eller varför inte omröstning där de mest omtyckta moderatorerna koras som en morot/förebild för de sämre bemedlade. Kanske med en resa eller annat i potten...
Något behöver göras åt kvaliteten, det håller du ändå med om ?