2014-11-16, 19:08
Medlem
Ibiza80s avatar
Jag tycker det är trist att nivån bland moderatorerna är så ojämn. Jag har flera gånger skickat rapporter angående en sönderspammad tråd utan att någonting händer. Inte ett enda idiot-inlägg har plockats bort, inte en enda varning har delats ut. I andra trådar får man inte säga flaska innan man har ett PM och en tillsägelse.

Jag skickade också en förfrågan till en moderator om det är OK att starta en underavdelning till en befintlig tråd. Ingen respons.

Finns det någonstans där man kan skicka kritik mot en moderator i syfte att trådar ska bli bättre?
Citera
2014-11-16, 19:12
Avslutad
Vissa trådar är man hårdare i därför att den tråden redan är full med offtopic och trams, ta t.ex. tråden om u-båten utanför stockholm där minsta lilla inlägg som inte handlade om topic blev raderat och varning utdelades.
Citera
2014-11-16, 19:41
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Finns det någonstans där man kan skicka kritik mot en moderator i syfte att trådar ska bli bättre?
Ja:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Alltså: I första hand moderatorn i fråga, i andra hand admin (dvs. admin, admin4 eller admin5), i sista hand en tråd här.
Citera
2014-11-16, 19:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Ja:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Alltså: I första hand moderatorn i fråga, i andra hand admin (dvs. admin, admin4 eller admin5), i sista hand en tråd här.
Korrekt rätt.
Citera
2014-11-16, 19:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Vissa trådar är man hårdare i...
Extrem skillnad mellan delforum också, i vissa delforum är det mer ok att gå ot för det funkar medans andra delforum måste ha strikta regler för det inte ska bli kaos direkt.
Citera
2014-11-16, 22:42
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Om tråden håller så låg kvalitet att den skulle kunna betraktas som trams 0.03 så kan du trycka rapportera på trådstarten.
Citera
2014-11-18, 21:58
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Om tråden håller så låg kvalitet att den skulle kunna betraktas som trams 0.03 så kan du trycka rapportera på trådstarten.
Har rapporterat det ena inlägget efter det andra utan respons, det är inlägg som i alla andra trådar skulle ha blivit varning och avstängning.
Citera
2014-11-18, 22:14
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Har rapporterat det ena inlägget efter det andra utan respons, det är inlägg som i alla andra trådar skulle ha blivit varning och avstängning.

Vill du ge ett smakprov?
Att klaga på "moderatorn" i fråga är knappast aktuellt för dig eftersom du egentligen inte har ett tydligt beslut att klaga på där du vet vilken moderator du vill klaga på tänker jag. (Dessutom verkar du hänga i rätt blandade forum så det är svårt att dra någon slutsats av det)

Som tidigare poängterats är det självklart stor skillnad mellan olika forum. Och till viss del även mellan trådar. Men ge lite smakprov så kan jag ge ett mer konkret svar till varför/varför inte vissa inlägg inte fått påföljder.
Citera
2014-11-19, 00:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Du har rapporterat väldigt få inlägg och alla inlägg är från samma tråd (dvs i samma delforum). Av det kan du inte dra särskilt stora slutsatser. Har du synpunkter på hur dina RP's hanteras, ta kontakt med moderator i det delforumet. Det är möjligt att ni kan få en dialog om du är seriös.
Citera
2014-11-19, 09:28
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Jag tycker det är trist att nivån bland moderatorerna är så ojämn. Jag har flera gånger skickat rapporter angående en sönderspammad tråd utan att någonting händer.
Inte för att vara den som är den, men om ingen av de berörda moderatorerna vidtar någon åtgärd med anledning av dina rapporter rörande en viss tråd så är det ju snarare ett tecken på en jämn nivå än en ojämn.
Citera
2014-11-19, 10:59
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du har rapporterat väldigt få inlägg och alla inlägg är från samma tråd (dvs i samma delforum). Av det kan du inte dra särskilt stora slutsatser. Har du synpunkter på hur dina RP's hanteras, ta kontakt med moderator i det delforumet. Det är möjligt att ni kan få en dialog om du är seriös.
Verkar som om de flesta av de inlägg du rapporterat är åtgärdade, och i övrigt verkar moderatorn ha jobbat på rätt bra i den tråden.
Citera
2014-11-19, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar som om de flesta av de inlägg du rapporterat är åtgärdade, och i övrigt verkar moderatorn ha jobbat på rätt bra i den tråden.
Slängde iväg ett PM till moderatorn i fråga för att få ordning på den tråden. Responsen kan inte kallas annat än utmärkt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in