2014-12-10, 02:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Vilka genomusla s k "experter". Hur kunde de ta med en sån som Bert? Han behöver ju gå i beröringsterapi i ett par år innan det kan bli aktuellt för honom att dejta nån. Han skulle inte funka med någon tjej. Börjar faktiskt tycka synd om Ellen.
Senast redigerad av Flor-Ida 2014-12-10 kl. 02:31.
Citera
2014-12-10, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vilka genomusla s k "experter". Hur kunde de ta med en sån som Bert? Han behöver ju gå i beröringsterapi i ett par år innan det kan bli aktuellt för honom att dejta nån. Han skulle inte funka med någon tjej. Börjar faktiskt tycka synd om Ellen.
Verkligen. Håller med. Tog Bert upp det på samtalen innan? Typ "jo, jag gillar inte fysisk kontakt, eh". Tycker Ellen är väldigt tålmodig. För detta handlar ju inte om Ellens utseende eller att Bert inte tänder på just henne, han tänder ju inte på någon alls. Han är rädd för att ligga helt enkelt.
Citera
2014-12-10, 10:39
Medlem
Min analys efter senaste avsnittet:

Mikael och Tina: De passar bra ihop rent uteseendemässigt och även delvis personlighetsmässigt och Mikael är tålmodig med den bossiga Tina. Tina är en "kattant" och vi får se om hon kan acceptera att katterna ersätts av riktiga bebisar såsmåningom. Svårbegripligt med kattluckan som även togs upp i detta avsnitt. Hur kan öht en balkongdörr vara för tjock för en kattlucka, byter man i så fall inte bara ut skruvarna till längre sådana, det viktiga är ju att luckan kommer på plats? Hur jävla otekniska är de egentligen??

Bert och Ellen: Ellen växer för varje avsnitt. Hon är söt, gullig, lugn, stabil och analytisk och även känslig. En svärmorsdröm. Verkar beredd på att jobba med Berts fysiska problem, men Bert gör motstånd på alla plan. Hon kanske borde testa att supa ned honom och se om lite spärrar släpper. En fråga: Hur kan man vara så dum att man bokar upp sig totalt när man är med i denna typ av program? Fattade de inte att de skulle behöva träffa sin partner under programinspelningen?

Mathias och Emily: Ännu ett idiotiskt par som bokar upp sina helger totalt i ett program där man kanske ska umgås med sin partner för att få det att funka. Emily borde hängt med på grabbtrippen eller så skulle Mathias ha slopat den. Skärpning. Vidare är Emily nästan "sliskig" med Mathias och det ska pluttinuttas med honom som om han är en kattunge eller bebis hela tiden.
Senast redigerad av Potifar2 2014-12-10 kl. 10:45.
Citera
2014-12-10, 10:39
Medlem
Snowstompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hon har valt ett utseende som inte attraherar män.

Skönt med en tjej som inte gör allt hon kan för att se ut som alla andra i syfte att försöka attrahera män. Hennes utseende och sätt tilltalar åtminstone mig.
Citera
2014-12-10, 11:03
Medlem
Jag är väldigt nyfiken på varför Bert valde att söka till programmet, om man nu vet att man har svårt att vara fysisk. Undra vad han trodde programmet skulle ge honom? Vad hans förhoppningar är? Det kanske framkommer i hans blogg...

Jag håller också med att det är märkligt att de har bokat upp sig så mycket som de har gjort. Ellen kunde ju ha hängt med Bert, då han skulle vara borta mer än en dag. Det hade säkert gått ordnat på något sätt.

Mathias och Emily tycker jag passar perfekt. Även om jag har svårt med denna övermöblerad lägenhet, saker som ligger överallt och bådas "sunkighet". De verkar dock inte ha några problem med det.

Mikael och Tina passar bra ihop egentligen.Men frågan om inte barnfrågan splittrar dem.

Experterna verkar mest valt ut genom personligheter där man kan komplettera varandra och utvecklas tillsammans, en viss mån liknade intressen/beho, däremot inte utgått ifrån var de är i livet.
Citera
2014-12-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowstomper
Skönt med en tjej som inte gör allt hon kan för att se ut som alla andra i syfte att försöka attrahera män. Hennes utseende och sätt tilltalar åtminstone mig.

Hon är supergullig och borde ha en kille som vågar vara lite gullig tillbaka. Bert säger att han ogillar fysisk intimitet och tydligen alltid gjort. Är han ute efter platonsk kärlek alltså? Är han kanske "smygbög"? Att han inte ens vill hålla handen lite grann kommer ju få stackars Ellen att törsta ihjäl sig efter lite connection och det är fel mot henne att vara så ego att man inte alls kan se till hennes behov av lite fysisk kontakt. Bert (och Ellen) har stora bekymmer om han inte vare sig vill öppna sitt inre (öppna sitt "hjärta") eller öppna upp lite med det fysiska. Han verkar ha stora tillitsproblem om han inte vågar lita på att Ellen inte är störtförälskad i honom om de t ex ger varann en liten kram eller håller handen. Inte rätt mot Ellen att hon får vara lite terapeut gentemot Bert, de är inte jämlika när det gäller att "skapa ett förhållande". Nej, detta kommer aldrig att hålla.
Citera
2014-12-10, 15:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Nu har jag sett avsnittet och tycker att hela Bert-situationen är ytterst jobbig. Han borde väl ha insett att viss fysisk kontakt förmodas ingå om man nu faktiskt gifter sig? Stackars Ellen.
Jag tyckte att hon verkade rätt trist, typisk PK-Söder-feminist, i de första avsnitten men hon har verkligen framstått som trevligare och trevligare i varje avsnitt. Klok och tålmodig tjej som verkar ha rätt imponerande arbetsmoral.

Mikael ser mer och mer desillusionerad för varje stund, medan Tina verkar tina upp lite. Tror ändå inte på de två.

Mathias verkar inte ha några som helst planer på att ändra livsstil bara för att han råkat ha fått en fru. Den lägenheten ser ut som ett studentrum för övrigt, hur fan står de ut med alla prylar som belamrar varenda yta?
Citera
2014-12-11, 11:09
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jaha? Mikael vill ha (flera) barn, något han uttryckt tydligt, och då är det inget annat än ren idioti att para ihop honom med en kvinna som i bästa fall är fertil i några år till.

Vad du har för åsikt om adoption är knappast relevant för Mikael, och att Mikael och Tina trots hennes ålder inte skulle kunna utveckla sin relation är inte heller något vi (i varje fall inte jag) säger. Det vi anmärker på är hur urbota dumt det är att para ihop en 39-årig man som uttryckligen vill ha (flera) barn med en kvinna som är 40 +.

Säger bara att OM han verkligen tycker om henne så GÅR det möjligtvis att lösa på andra sätt. Glöm inte att han själv är jämnårig med henne. Varför ska man alltid utgå från att mannen ska skaffa en yngre kvinna? Han har inte lyckats hitta tjejen för honom ännu (innan programmet iaf), trist om det faller på åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Kö till adoption är ofta många år och övre gräns är 42 år. Dessutom kräver många givarländer att man varit gift i flera år för att få adoptera. Så det är nog svårt.

Tack, det där med övre åldern hade jag ingen aning om faktiskt. Fint att lära sig något nytt.

P.S. Jag börjar bli lite småförtjust i Ellen. Precis min typ av tjej, lugn, lite småblyg men genuint trevlig. Trist att hon har så dåligt självförtroende sedan innan dock, att då paras ihop med någon som drar ner det ytterligare är fan INTE okej. Experterna är verkligen kassa.

Nytt klipp är ute!
Senast redigerad av Sam.adams 2014-12-11 kl. 11:28.
Citera
2014-12-11, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Säger bara att OM han verkligen tycker om henne så GÅR det möjligtvis att lösa på andra sätt. Glöm inte att han själv är jämnårig med henne. Varför ska man alltid utgå från att mannen ska skaffa en yngre kvinna? Han har inte lyckats hitta tjejen för honom ännu (innan programmet iaf), trist om det faller på åldern.
Om en man som nästan är 40 år gammal uttrycker, väldigt tydligt, att barn är någonting han verkligen vill ha - är det då optimalt att para ihop honom med en äldre kvinna? Jämnårig och jämnårig, hon är väl två år äldre? Man ska utgå från att en man som är nästan 40 år och vill ha barn inte vill ha en kvinna som är äldre än honom, av uppenbara anledningar.

Som du nu blivit upplyst om kan de med största sannolikhet inte ens adoptera även om de så skulle vilja.
Citera
2014-12-11, 19:12
Medlem
Imponerande av Mattias att han tar kommandot i relationen. För jag utgår från att hans prat om fjärilar enbart syftade till att visa på sitt värde och därmed förbättra hans chanser. Det vet ju vem som helst att det bara är kvinnor som blir förälskade.
Senast redigerad av Keus 2014-12-11 kl. 19:14.
Citera
2014-12-11, 22:44
Medlem
Sett det lilla klippet nu. Tänker på att Mathias i första avsnittet säger till terapeuten att han i tidigare relationer bara slutat höra av sig efter nån månad. Ska bli spännande att se vad som händer nu när han "måste" stanna kvar.
Citera
2014-12-12, 01:20
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Sett det lilla klippet nu. Tänker på att Mathias i första avsnittet säger till terapeuten att han i tidigare relationer bara slutat höra av sig efter nån månad. Ska bli spännande att se vad som händer nu när han "måste" stanna kvar.

Jag tycker Mathias känns väldigt omogen för sin ålder. Han får fan shape up, svårt att tro att han hittar en bättre tjej än Emily faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in