Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-09, 22:40
  #13
Medlem
Om Google däremot skulle ta bort min tråd och allt som Dr. Geza Madar anser är negativt om honom och hans affärer. Skulle detta vara ett dubbelt nederlag för rättssäkerheten i Sverige. Inte nog med att läkare då får göra vad de vill och komma undan med det. Men också att de på laglig väg får dölja sina spår.
Citera
2014-12-09, 22:43
  #14
Medlem
Skit ska skit ha! Han ska hängas ut som den bedragare han är!

Även om Google skulle ta bort den tråden när man googlar honom så är det väl bara att starta en ny så sitter han väl i samma båt igen?
Citera
2014-12-09, 22:49
  #15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym02
Om Google däremot skulle ta bort min tråd och allt som Dr. Geza Madar anser är negativt om honom och hans affärer. Skulle detta vara ett dubbelt nederlag för rättssäkerheten i Sverige. Inte nog med att läkare då får göra vad de vill och komma undan med det. Men också att de på laglig väg får dölja sina spår.

Tyvärr så lär han få sin vilja igenom.. det brukar alltid bli så att de som systematisk gör fel ändå ska skyddas från att bli uthängda på nätet.
Citera
2014-12-09, 23:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tyvärr så lär han få sin vilja igenom.. det brukar alltid bli så att de som systematisk gör fel ändå ska skyddas från att bli uthängda på nätet.

Världen är tyvärr orättvis och rättssäkerheten fungerar tyvärr inte. Det har jag själv upplevt. De med pengar kan troligen köpa sig fria. Nu har vi i alla fall chansen att se om en svensk domstol fungerar i praktiken.

Det mod hade kunnat göra är att ta bort alla som läkaren kallar för "hotfulla/rasistiska" kommentarer. Därefter har läkaren inget annat att gå på. Tyvärr vet jag inte hur det fungerar med mods och Flashback gällande kommentarer. Kanske kan någon insatt själ hjälpa mig med detta?
Citera
2014-12-09, 23:08
  #17
Medlem
Han gräver sin egen grav djupare och djupare, trådskaparen får precis vad man kan önska att få för en effekt av en sådan trådstart!
Citera
2014-12-09, 23:13
  #18
Medlem
TokyoBarns avatar
Herregud, ett av Sveriges största stolpskott alltså, han har man hört mycket om.

Älskar om denna tråden får enorm uppmärksamhet så slår det tillbaka dubbelt på lilla doktor buse, han är nog mest sjuk själv den stackarn.

Är ju skandal om han får sin vilja igenom, men det lär nog inte hända.
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2014-12-09 kl. 23:16.
Citera
2014-12-09, 23:18
  #19
Medlem
FittJannes avatar
Haha. Han verkar ju inte direkt förstå hur information sprids. Vilket klavertramp.
Citera
2014-12-09, 23:28
  #20
Medlem
fluffhajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Tack för länken. Jag är väl medveten om att Flashback inte på något vis kan påverka Googles beslut men nog borde man väl ändå på något sätt markera mot denna önskan att begränsa goggles sökresultat.
Inte helt sant. Man kan papperskorga tråden(varför nu FB skulle vilja det). Om jag inte minns helt fel så indexeras inte trådar i papperskorgen på google. Är dock inte helt 100 på det, utan det kan ha varit att det bara gällde Flashback.
Citera
2014-12-09, 23:33
  #21
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Inte helt sant. Man kan papperskorga tråden(varför nu FB skulle vilja det). Om jag inte minns helt fel så indexeras inte trådar i papperskorgen på google. Är dock inte helt 100 på det, utan det kan ha varit att det bara gällde Flashback.
Trådar i PK indexeras ej eftersom man måste vara inloggad för att ha tillgång till PK och GoogleBot är inte medlem på Flashback.

I värsta fall kommer tråden enbart att låsas, den har redan haft diskussioner som varit ontopic så därför slänger man inte en tråd.

Så länge tråden inte bryter mot svensk lag så får den var kvar på Flashback, Google kan dock ha en helt annan syn på saken då det nya EU-direktivet låter privatpersoner ta bort sina personuppgifter från Googles sökresultat(läkaren eller företaget bör inte betraktas som en privatperson i detta fall).
Citera
2014-12-09, 23:42
  #22
Medlem
Oformads avatar
Han kan väl inte på allvar tro att han får rätt i en domstol?

Bedriver du en sådan verksamhet så måste det ju ändå vara uppenbart att detta går utanför privatlivet.
Googles advokater lär göra slarvsylta av honom, hoppas han slösar riktigt mycket pengar!


Bra också att han gör extra reklam för tråden! Hoppas fler informeras!
Citera
2014-12-10, 00:05
  #23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det här visar väl hur olycklig EU-domstolens bisarra censurdom var och är.

Vad gäller Geza Madar kan man i alla fall hoppas och förvänta sig att hans försök att censurera och förhindra spridandet av information är rent kontraproduktivt. Geza Madar och liknande typer kommer förstås att försöka utnyttja till max att negativ med korrekt information och kunders åsikter om verksamheten hindras att komma till uttryck.

Intressant att Googles försvar också innebär ett försvar av Flashbacks verksamhet. Forumets syfte är inte att förtala Geza Madar och andra.

Citat:
Beskedet från Google blev att allmänintresset i innehållet i den aktuella Flashbacktråden motiverar att sökresultatet bör finnas kvar, mot bakgrund av att medborgare bör kunna söka information för inför ett beslut om att söka läkarvård hos den aktuella läkaren.

Det är ju det att allmänintresset motiverar att samhällsfrågor öppet debatteras som är Flashbacks existensberättigandet och behovet av fri information, frihet från censur och fri debatt som gör att den som likt Geza Madar verkar offentligt i ett fritt samhälle får finna sig i att få sin verksamhet diskuterad på ett sätt som gör att det inte är möjligt att göra det utan att hans privata förhållanden, i den mån de är relevanta, också får diskuteras.
Citera
2014-12-10, 00:12
  #24
Medlem
Som jag förstår det behandlar domen endast ärenden gällande privatpersoner.
Trådens syfte är inte att kränka läkaren i egenskap av privatperson, men att beskriva hans brist på kompetens och yrkesmoral.

Läkarens jurist verkar vara ungefär lika vass som läkaren själv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback