Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Hej.
Var på väg hem efter att ha hämtat en kompis från en fest, så helt plötsligt känner jag att gaspedalen inte tar, att jag inte får några varv när jag trycker, och att styrservon lägger av. Var tvungen att stanna vid kanten för att kolla vad som hände. När jag försökte starta motorn igen så gick bara startmotorn om och om igen, men motorn vägrade starta. Ringde bärgningsbil och bilen är nu på verkstad, och ska antagligen få besked imorgon eller i övermorgon om de hittat något fel, men är så nyfiken redan nu.
Någon som vet vad som kan vara/varit felet? Hade ganska hög musik på så är inte säker på om det lät något särskilt vid själva händelsen. Märkte ju till en början inte att motorn ens lagt av.
Kan vara tusen och en ting...
Jag brukar kolla i den här ordningen, får den bensin..Är det gnista i stiften, när stiften är ur så tar ja ett komp prov när jag ändå håller på..
Rovan gick ju runt så strömming hade du ju..
Jaja är det varken bensin eller gnista som felas då åker tänkarluvan på.. För då är det högst troligt nåt elektrisk skit i nån databox eller annat dylikt..
Kan låta lite dumt men en vis kunnig gubbe som troligtvis var född i en smörjgrop sa till mig att går inte en motor så är det minst ett av tre ting som felas..Luft, Bränsle eller Ström..
Man kollar alltid det enklaste först...
Lycka till