Citat:
Jag vet att du tycker att det är svårt att bortse från vittnesmålen, men jag trodde att du ändå kunde lista de enligt dig viktigaste övriga indicierna. Jag tycker inte att det handlar om en utfrågning från min sida, utan endast ett intresse av att veta vilka indicier förutom vittnesmålen du tycker talar mest emot läkarna. Varför är detta så konstigt? Det är väl bara bra för debatten om man har klart för sig vad andra debattörer tycker och tror?Den ene misstänkte mannens stora intresse för film och då tänker jag på extrema filmer av en mycket våldsam natur kan väl i kombination med intresset för Malmskillnadsgatan och prostitutionen där nästan graderas som en klockren tia vad gäller indicier ?
Skallen av en mördad prostituerad kvinna återfanns dessutom på hans arbetsrum i bokhyllan helt utan de anhörigas vetskap och man kan undra över varför just detta kranium var så viktigt ?
Den döda kvinnan ifråga kände dessutom Catrine, två mördade prostituerade väninnor och sen frågar du ut mig som om det gällde en förhandling i valfri domstol, nä bättre än så där kan du
Och du vet mycket väl att det är svårt att bortse från vissa "vittnesmål" när vi halkar in på avdelningen för "indicier"
Mvh
Skallen av en mördad prostituerad kvinna återfanns dessutom på hans arbetsrum i bokhyllan helt utan de anhörigas vetskap och man kan undra över varför just detta kranium var så viktigt ?
Den döda kvinnan ifråga kände dessutom Catrine, två mördade prostituerade väninnor och sen frågar du ut mig som om det gällde en förhandling i valfri domstol, nä bättre än så där kan du
Och du vet mycket väl att det är svårt att bortse från vissa "vittnesmål" när vi halkar in på avdelningen för "indicier"
Mvh
Om jag nu förstod dig rätt så tycker du att de viktigaste indicierna förutom diverse vittnesmål är (utan inbördes ordning):
- Fyndplatsernas närhet till en av läkarnas arbetsplats (rättsläkarstationen)
- En av läkarnas (TH) intresse för våldsamma filmer och prostitution
- Att en av läkarna (TH) hade ett kranium av en annan prostituerad kvinna på sitt arbetsrum
En av poängerna jag hade med att ställa frågan var för att se hur målet hade stått sig utan några vittnesmål. Med anledning av de, åtminstone enligt mig, minst sagt svaga övriga indicierna du listat så kan vi kanske vara överens om att hela målet mot läkarna i stort sett uteslutande bygger på ett antal vittnesmål.
Om du håller med mig om att så är fallet så handlar det alltså bara om hur man bedömer dessa vittnesmål. Om man tror på dem eller inte. Är vi överens om detta eller tror du att läkarna hade åtalats även om endast de tre uppräknade indicierna hade funnits?