2014-12-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Ja han har kanske svårt att acceptera om han tronarvinge skulle öka mandaten, då skulle han hamna i dålig dager.
Är det bara arealer det handlar om finns det ännu mer glesbefolkade områden på jorden.

Precis. SD har inte sagt att det fattas kvadratmetrar i vårt land för att ta emot flera invandrare.. (visserligen kan detta gälla exempelvis i Södertälje.. men ändå ;-)

Reinfeldt låtsas (för att jävlas med sossarna och miljöpartisterna och centerungdomarna?) att det är bara att öppna portarna..

Intressant hur han i samma intervju retas vidare med MP när han berättar att han OFTA flyger över Sverige och uppmanar även oss andra att göra det. För på det sättet säger han sig ha fått ett annat perspektiv på problemet. Han ser svaret på problemet när han tittar på det uppifrån.. och slipper själv ta ansvar

Reinfeldt kanske känner att han minsann betalade ett högt pris för att leda landet (typ problem med de egna barnen som hade en frånvarande pappa och ett äktenskap som gick i krasch) och vill därmed jävlas tillbaka på dem som satt tryggt i stugan under tiden..
Citera
2014-12-09, 13:34
Medlem
fdbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
Svaret på din sista fråga är, Självklart spelar det roll. Eftersom problemen hade kunnat förebyggas, genom en ansvarsfull invandringspolitik. Onödiga brott, till exempel våldsbrott, familjer hade haft sina döttrar kvar om våldsverkarna hade stoppats vid gränsen.

FT är knappast en pålitlig källa, låter som skvaller från nån på tingsrätten som ännu är obekräftat. Återstår trots allt att bevisa att alla dessa 11 kom av banan-båten under en tid då SD's politik kunde ha tvingat dom att stanna i sina hemland. När alla papper finns på bordet tror jag det kommer visa sig att så inte är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Skrål från en mycket öppensinnad man, som t.o.m är gift med en "mix"
SD har inget att vinna på ett nyval. Även den mest inskränkta SD-väljare inser nog att landet kommer stå still till den 22 mars och ett nyval kosta ytterligare 240milj bekostade med skattemedel, allt för att någon var tvungen att flexa partiets muskler. Var inte tanken att SD politik skulle GYNNA landet, snarare än att slita det i stycke för att påpeka dess undermåttliga kvalitiet?

Citat:
Ursprungligen postat av Kristendom
Ingen vit med minsta självrespekt / frisk i huvudet skulle bosätta sig i samma hus/området som mena/negrer. Det är bara åka ut och titta på dessa områden.
Att hitta bostad i Sverige är inte att vraka och välja mellan lyxhus för gemene svensk. Har själv bott i en mängd getto när jag växte upp och det har inget med självrespekt att göra. Det har antagligen utvecklat min empati för människor som tvingas in i dessa getto och som sen ses som mindre värdiga av idioter med samma IQ som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Titta på hur det ser ut i blattarnas hemländer, titta sen på hur det ser ut i förorterna de invandrat till, se likheterna, de gör sig hemstadda bara
Många länder dessa människor kommer från har bombats sönder och samma av svenska(inte embart så klart) trupper under USA's styre, med hjälp av Svenska kanoner, plan och styrsystem, så på ett sätt har vi nog format hur dom formar oss om vi ska följa din logik.
Citera
2014-12-09, 13:38
Medlem
"Intressant hur han i samma intervju retas vidare med MP när han berättar att han OFTA flyger över Sverige och uppmanar även oss andra att göra det. För på det sättet säger han sig ha fått ett annat perspektiv på problemet. Han ser svaret på problemet när han tittar på det uppifrån.. och slipper själv ta ansvar"

Som Gud fader själv således. Han har nog fått hjärnsläpp.
Citera
2014-12-09, 13:39
Medlem
[quote=fyffe|51412048]
Citat:
Ursprungligen postat av snorresnabel

Jag ser ingen skillnad från ungdomar som är "ursvenskar" som skulle deporteras till Sibirien för lagbrott. De har inte bidragit med nåt, fått allt gratis och bryter ändå samhällskontraktet.

Men de problemen har vi skapat själva.

Jag håller med där. De problem vi skapar själva får vi också lösa själva. De problem som Syrien, Afganistan, Rumänien etc. skapar - får de lösa själva.

Sverige kan inte ta ansvar över hela världens problem. Sverige kan inte ens ta ansvar över de problem som redan nu finns importerade i vårt samhälle.

Det är helt horribelt att det redan nu existerar områden i våra städer dit exempelvis brandkåren inte vågar åka när de får larm. Man vågar alltså inte riskera livet för att rädda någon annans liv vid brand, eftersom det finns importerade idioter som vill skapa kaos och därmed få makt på dessa områden.

Dessa ungdomar som tutar eld på gamlingarnas bilar och vill bomba polisen för skojs skull ska få kännbara straff. Och inga jävla snyftstorysar i media..
Citera
2014-12-09, 13:46
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdbonde
SD har inget att vinna på ett nyval. Även den mest inskränkta SD-väljare inser nog att landet kommer stå still till den 22 mars och ett nyval kosta ytterligare 240milj bekostade med skattemedel, allt för att någon var tvungen att flexa partiets muskler. Var inte tanken att SD politik skulle GYNNA landet, snarare än att slita det i stycke för att påpeka dess undermåttliga kvalitiet?

SDs politik gynnar HELA landet och kan spara lejonparten av de 250-300 miljarder om året som detta vansinne kostar. Detta trots att man hjälper FLER flyktingar SAMT förstärker vård, skola, omsorg och försvar för svenskar samtidigt.

För övrigt så är dessa eventuella 240 miljoner i ett nyval en INVESTERING för en bättre framtid.
MP och Sossarna tycker däremot att slänga ut 400 miljoner för att hålla västra länken på uppskov och betala straffavgiften är bättre. Djävla vansinne och idioter som bränner pengar på vite, idioter!

SDs politik kommer att gynna HELA det svenska samhället och nu är det dags för en folkomröstning angående den här komplett absurda och vansinniga politiken som 6% partiet MP har fått genomföra under många år.

Stoppa vansinnet den 22 mars 2015!

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-12-09 kl. 13:48.
Citera
2014-12-09, 13:46
Medlem
[quote=sno|51412105]
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe

Jag håller med där. De problem vi skapar själva får vi också lösa själva. De problem som Syrien, Afganistan, Rumänien etc. skapar - får de lösa själva.

Sverige kan inte ta ansvar över hela världens problem. Sverige kan inte ens ta ansvar över de problem som redan nu finns importerade i vårt samhälle.

Det är helt horribelt att det redan nu existerar områden i våra städer dit exempelvis brandkåren inte vågar åka när de får larm. Man vågar alltså inte riskera livet för att rädda någon annans liv vid brand, eftersom det finns importerade idioter som vill skapa kaos och därmed få makt på dessa områden.

Dessa ungdomar som tutar eld på gamlingarnas bilar och vill bomba polisen för skojs skull ska få kännbara straff. Och inga jävla snyftstorysar i media..

Ja men det betyder inte att ett lämpligt straff är att utvisa personen till ett land den kanske aldrig satt sin fot i. Det är min poäng. Lämpliga straff är en annan sak. Själv tycker jag man borde återupprätta det gamla hederliga straffarbetet. Slynglarna skickas upp till Norrland där vederbörande kan få ägna ett par år för försök till mordbrand åt att hugga ved/bryta malm och tänka över sitt liv.

Sista halvåret får fångarna välja mellan några enklare och obligatorisk praktisk utbildning, t ex som svetare eller dyl.
Senast redigerad av snorresnabel 2014-12-09 kl. 13:50.
Citera
2014-12-09, 13:50
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja det gör det.
Och i det fall de är födda i Sverige av föräldrar som flytt misär och genöröst blivit erbjudna en fristad i Sverige spelar det också roll.
De har då brutit samhällskontraktet och det förtroende som givits dem.
De har i Sverige fått- En fristad-husrum-gratis skola-sjukvård etc.
De eller deras barn tackar det svenska samhället genom att starta upplopp-sätta förorter i brand-attackera polis och ambulanspersonal etc = samhällsfarlig verksamhet.
De har brutit samhällskontraktet, Sverige bör då bryta med dem och förpassa dem familjevis tillbaka till den kloak de en gång lämnade för ett bättre liv i Sverige.
Ett straff mycket värre än något fängelsestraff.
Samhällskontraktet är brutet.
Tillämpar man denna metod så lägrar sig snart lugnet över förorterna, de blir som fogliga små lamm.
Har du förstått ?

Samhällskontrakt... snacka i termer om hobbes och locke...
Börja med att bevisa att det var de ni anklagar som gjorde det och fortsätt internetkriga sen.
Citera
2014-12-09, 13:52
Medlem
[quote=snorresnabel|51412173]
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Ja men det betyder inte att ett lämpligt straff är att utvisa personen till ett land den kanske aldrig satt sin fot i. Det är min poäng. Lämpliga straff är en annan sak. Själv tycker jag man borde återupprätta det gamla hederliga straffarbetet. Slynglarna skickas upp till Norrland där vederbörande kan få ägna ett par år för försök till mordbrand åt att hugga ved/bryta malm och tänka över sitt liv.

Sista halvåret får fångarna välja mellan några enklare och obligatorisk praktisk utbildning, t ex som svetare eller dyl.
Kan du tänka dig att det vore bra om invandrarna löd under sitt forna lands lagar tills de blev svenska medborgare?
Citera
2014-12-09, 13:56
Medlem
Nintendokids avatar
Ska jag vara förvånad? Vad förväntar du dig?
Citera
2014-12-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristendom
Mer kravaller och bilbränder? Fast kanske av EU toppmöte i Göteborg storlek?

Du skriver jo att vi alla överdriver. Jag tycker att det ganska skarp varnings signal till samhället
inte bara händelse som diskuteras här utan även tidigare kravaller som var ganska stora med många bilbränder för inte alls så länge sen.Och först och främst frekvensen tycks öka.

Samhället ger inget skydd åt sina medborgare och bara hoppas att allt rinner ut i sanden.
Men allt visar på att det inte kommer göra det!

Jag skriver inte att alla överdriver, däremot är det en hel del överdrifter i denna tråd. Det inlägg jag ursprungligen citerade innehöll detta:

"Det betyder förvisso inte att 100% av alla invandrare är bråkstakar, men det står nog snart inte på förens det blir så."

Denna gång var det ca 30 personer inblandade, det är hysteriskt långt ifrån att alla invandrare är bråkstakar och det finns absolut inget som tyder på att alla snart kommer att bli det. Det är kort och gott en rejäl överdrift.

Ditt eget inlägg som du citerade (FB) Alla elva misstänkta för kravaller i Rågsved är invandrare innehåller även det överdrifter. Du vill få det att låta som att alla hus där det bor svarta och/eller personer från mellan östern är totalt obeboeliga, vilket såklart inte är sant. Det finns troligen ett fåtal sådana hus i de flesta ghettoområden men den absoluta majoriteten är helt ok hus även där. Och de nedgångna husen skiljer sig knappast från hus där det bor riktiga socialfall/drogberoende svenskar.

Med tanke på att det i detta forum dagligen tas upp hur mycket problem det är med invandringen så har jag svårt att se behovet av att överdriva öht. Varför inte hålla sig till det som faktiskt händer? Eller räcker inte det för att piska upp stämningen tillräckligt? Måste man överdriva för att folk ska se "sanningen"?
Citera
2014-12-09, 14:10
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Samhällskontrakt... snacka i termer om hobbes och locke...
Börja med att bevisa att det var de ni anklagar som gjorde det och fortsätt internetkriga sen.
Hobbes, Locke, Klasse Möllberg och din morsa.
Och om det visar sig vara att de som anklagas också är skyldiga? Vad skall göras då menar du?
Hyser du förhoppningar om att det är några andra?
Citera
2014-12-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej, alla invandrare förstör inte. Jag är per definition inte en invandrare då jag är född i Sverige, men jag har en annan bakgrund. Och jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant där och då talar jag också för majoriteten av invandrare i Sverige. Snälla, sluta svartmåla oss sådär.

Det är de andra invandrarna som svartmålar er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in