2014-12-09, 05:22
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drajvari
11 ungar bränner bilar --> Alla invandrare bråkar och förstör sina egna områden!

Bra logik där. Och vi frågar oss varför majoriteten av Sverige inte tar er på allvar. Herregud jag tvekar på hur många invandrar du ens pratat med :P

Du kanske inte ska dra alla över en kam. Varför majoriteten av Sverige inte tar er på allvar". Vilka?
Representerar han någon? Antar att du menar SD. Inget han säger är relatareat till deras politik, så att säga "inte konstigt att ingen tar er på allvar är bara löjligt". En person med namnet niggerkiller representerar knappast SD. SD är ett antirasistiskt parti med nolltolerans mot rasism. Bara för att det drar till sig en del rasister för att de är det enda stora partiet som tar upp invandringen är ju en annan sak, men som sagt, det betyder inte att man ska dra alla över en kam för det och ignorera partiets politik.
Citera
2014-12-09, 07:23
Medlem
Klart att det är invandrare även om lögn media inte skriver det. Det är som att fråga sig kommer solen att gå upp i morgon? Att det är Bengt och Stina tror väll inte de ens mest inbitna PK-människor att det är.
Citera
2014-12-09, 07:46
Medlem
Titta på hur det ser ut i blattarnas hemländer, titta sen på hur det ser ut i förorterna de invandrat till, se likheterna, de gör sig hemstadda bara
Citera
2014-12-09, 07:48
Medlem
Grishnacs avatar
Årets sämsta tråd?

11 gripna har invandrarbakgrund, av det kan vi dra slutsatsen att av dom som polisen faktiskt fick tag på så har alla invandrarbakgrund - men det finns inget som säger att polisen inte griper folk selektivt och prioriterar de som ser ut att ha invandrarbakgrund. Så kan du av detta konstatera att alla - minst 30 deltagare - var invandrare?

Knappast.
Citera
2014-12-09, 08:24
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Det står klart och tydligt att dom fått uppgifterna från tingsrätten. Vilken annan källa vill du ha, jävla pucko?

Vart är då protokollet. Normalt så brukar det ju vrålas om källor på det här forumet. En säker källa i det här fallet är en kopia på häktesförhandlingarna, inte en kort skriver rad som säger "enligt tingsrätten" då det i princip kan betyda att vaktmästaren där har glappat käft.

Nu tvivlar jag ju förvisso inte på att det är invandrare som gjort det, men lägger man inte upp dokument som styrker det man säger är det ingen källa enligt mig.
Citera
2014-12-09, 08:45
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Årets sämsta tråd?

11 gripna har invandrarbakgrund, av det kan vi dra slutsatsen att av dom som polisen faktiskt fick tag på så har alla invandrarbakgrund - men det finns inget som säger att polisen inte griper folk selektivt och prioriterar de som ser ut att ha invandrarbakgrund. Så kan du av detta konstatera att alla - minst 30 deltagare - var invandrare?

Knappast.

Fast nu är det ju inte så det fungerar riktigt. Om du har belägg för att polisen skulle vara selektiva med vilka man griper i denna situationen, så får du presentera underlag för att det är så. Finns inget som tyder på det, så är den självklara utgångspunkten att polisen griper de man kommer åt.

Att samtliga gripna hade invandrarbakgrund betyder givetvis inte att alla som var med i upploppet hade det. Däremot kunde man ju redan på förhand misstänka att den absoluta majoriteten hade invandrarbakgrund och att 100% av de gripna har invandrarbakgrund höjer ju inte direkt oddsen för det.
Citera
2014-12-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Årets sämsta tråd?

Knappast.

Så de släppte rymdvarelserna fria för att undvika att avslöja rymdvarelekonspirationen som pågår?

Hmm.. ja, tänkvärt.
Citera
2014-12-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Det står klart och tydligt att dom fått uppgifterna från tingsrätten. Vilken annan källa vill du ha, jävla pucko?

Jag har fått uppgifter från Barack Obama att du inte riktigt förstår hur källkritik funkar. Din mamma hälsar att du borde tänka ett steg längre.

För övrigt har tingsrätten beslutat att osynliga rosa enhörningar bor i ditt brevinkast.
Citera
2014-12-09, 10:23
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hur vet du att alla dessa 30-tal ungdomar var invandrare? Man har ju bara bekräftat att elva av dessa är invandrare enligt fria tider, vilket jag inte skulle kalla för pålitlig källa, men ändå.

fria tider är pålitligare källa en all annan media i Sverige idag, sen så har den en egen agenda så man ska nog ta nyheter därifrån med en nypa salt, likaså avpixlat, fria tider etc, fast utan dem så hade många med mig inte vaknat.

i Rågsved så har det varit väldigt hög invandring speciellt de sista 10 åren, då kan man "anta" att de är övervägande invandrare som sätter eld på bilar, likaså i östberga för ngn vecka sedan, där är det i vissa kvarter till 90% invandrare från i huvudsak afrika och mellanöstern.

det är ingen som säger ALLA invandrare, varför känner du dig träffad? ALLA är vi i ngn grad invandrare, så VARFÖR känner du dig träffad??

vill du inte leva i ett säkert och tryggt land? tycker du att Tensta och rinkeby känns tryggt, jag har jobbat där flera ggr och det är Inte tryggt, nalin Pekgul flyttade därifrån för hon fruktade för sina döttrars trygghet, varför om det inte har med andra invandrare att göra??
Citera
2014-12-09, 10:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
http://www.friatider.se/alla-elva-misst-nkta-r-invandrare

Här har vi det, svart på vitt. Invandrare bråkar och förstör sina egna områden i rena impulsilldåd.
Kan vi anta att alla upprorsmakare i kravaller till Stockholmsförorter är invandrare? Kommer detta bli allt mer vanligare?

Tamejfan!
När till och med lilla frun som själv är en "mix" och den mest toleranta damen i norra Europa säger, nädu lilla gubben, nu får det fanimig vara nog, det blir SD den 22 mars 2015.

Då mina kollegor på FB då har det gått djävligt långt och situationen är redigt djävla usel.

Ärligt talat så vill ingen av oss se skiten längre och bor nu i ett av de två sista vita områdena i byhålan och åker under protest in till kaoset för att inhandla något.

Situationen och den formidabla otacksamheten gör att repatriering av hela klaner vid sådana här brott borde exekveras inom 48 timmar.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-12-09, 10:55
Medlem
skvallertackas avatar
De här uppgifterna. Var finns det svart på vitt att det rör sig om människor som under sin levnadsperiod invandrat till Sverige?

Och nästa fråga, spelar det någon roll var de är födda?
Citera
2014-12-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej, alla invandrare förstör inte. Jag är per definition inte en invandrare då jag är född i Sverige, men jag har en annan bakgrund. Och jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant där och då talar jag också för majoriteten av invandrare i Sverige. Snälla, sluta svartmåla oss sådär.

Sverige börjar se ut som i era hemländer, och nej, Sverige kommer aldrig bli ditt hemland, oavsett om du är född här eller inte. Hade jag varit stadsminister hade även ni fått åka tillbaks till kaozet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in