2014-12-08, 10:15
Medlem
HELT KLART VERKAR DENNA LAGVRÄNGARE,HA PSYKOPAT DRAG 99%/100%!DEN SISTA IDIOTEN,ÄR EJ FÖDD ÄN!Anser att:med kåren bakom sej,så borde det inte va så himmla svårt att göra hans liv till ett rent helvete?Beror dock på om han har,Frimurar pass&bättre kontakt med eliten?Då har hon,tyvärr små förutsättningar!Framtiden kommer visa,om rätt är rätt/om rätt är fel.Lyck önskningar fr mej iaf!Carl.
Citera
2014-12-08, 23:02
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolius
HELT KLART VERKAR DENNA LAGVRÄNGARE,HA PSYKOPAT DRAG 99%/100%!DEN SISTA IDIOTEN,ÄR EJ FÖDD ÄN!Anser att:med kåren bakom sej,så borde det inte va så himmla svårt att göra hans liv till ett rent helvete?Beror dock på om han har,Frimurar pass&bättre kontakt med eliten?Då har hon,tyvärr små förutsättningar!Framtiden kommer visa,om rätt är rätt/om rätt är fel.Lyck önskningar fr mej iaf!Carl.

Nu ska vi kanske komma ihåg att alla "har kåren bakom sig". Förhoppningsvis långt bakom sig.
Under alla omständigheter så finns det ett säkert ordspråk:
"Söker du hämnd? Gräv två gravar!"
Låt skiten vara P och bara njut utav att se hur puckot gör bort sig gång efter annan.
Citera
2014-12-08, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebisin-idem
Kan bespara dig sökandet:
Examen PHS år 2003.

Vad ar PHS? Polishogskolan?

Om hon titulerar sig Civilekonom efter examen fran den cutting edge institutionen. Da ar det riktigt illa.

Skulle vara intressant om nagon berattade vad lastbilschaffisen har anklagats for i anmalningar.
Citera
2014-12-08, 23:28
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Vad ar PHS? Polishogskolan?

Om hon titulerar sig Civilekonom efter examen fran den cutting edge institutionen. Da ar det riktigt illa.

Skulle vara intressant om nagon berattade vad lastbilschaffisen har anklagats for i anmalningar.

PHS= Polishögskolan. (Stolt över dig)

Har hon en examen därifrån som ger henne titeln Civilekonom så är det väl helt ok att använda den, eller?

Thomas Ört är anklagad för dataintrång (mobilövervakning under drygt två år), olaga tvång (hotad till abort) och våldtäkt.

Så långt till vad jag har för information i ärendet, men en liten fråga, vad har du för information då du så säkert kan uttala dig som du gör?
Citera
2014-12-09, 01:26
Medlem
Citat:
Alla människor vill väl tro andra om gott- hennes misstag.

Lägg till en väl utvecklad skådespelartalang- i tårar bekände han för henne sin tidigare otrohet mot exfrun och flickvänner- kombinerat med lögner, falska löften och en stor dos subtil manipulation. Där är svaret...

Det är fullt tillåtet att strunta I välmenande kompisars varningar och fatta självständiga beslut. Men samtidigt måste man även acceptera konsekverna för ens eget handlande?

Advokaten må vara ett otroget svin. Vad vet jag. Men polisen har också överskridit alla gränser när det gäller efterhängsenhet och hämndlyst.

Av mailen framgår att paret var ÖVERENS om att den sexuella relationen skulle vara avslutad 5.5.2014. Efter det skulle advokaten endast agera som “stöd” för polisen efter en abort år 2013

7.5.2014 blockerade advokaten polisen från sin mobil, vilket ledde till 74st mail inom 1,5 månad. Vissa mail var skickade med ett par minuters mellanrum. Polisen ville träffa advokaten för stöd. När ett par sådana stödträffar anordnades slutade polisen ändå inte att maila.

För att få fortsatt stöd skickade polisen även en nakenbild på sig själv till advokaten..

Polisen valde också att kontakta advokatens dotter!!!

Polisen skickade också ultraljudsbilden av det aborterade fostret till advokatens f.d. Fru och syster. Polisen mailade även advokatens tidigare kollega och en “flirt” han hade för 7 år sedan..

Polisen som själv har gjort allt detta PLUS hotat med att berätta sina bekanta inom rättsväsendet vilket svin advokaten var samt underrätta dem om aborten valde att polisanmäla advokatens f.d. flickvän när hon I affekt sa något dumt om advokaten när deras relation tog slut. Polisen har även drivit inre spaning mot denna kvinna.

Vilka förmildrande omständigheter skulle man kunna hitta på gentemot denna polis? In liten sinnesundersökning kanske vore på sin plats? Hennes blogg är full av bitterhet och hat.

Skulle hon någonsin ha slutat kontakta advokaten utan kontaktförbud? Jag tror inte det.

Polisen skulle kunna göra sig själv en tjänst genom att konstatera att hon borde ha lyssnat på sin kompis till att börja med. Inte göra abort mot sin egen vilja. Inte förvänta sig “stöd” av en man som “hotade henne till aborten”. Inte söka stöd hos f.d. Fruar eller flickvänner (som hon själv har polisanmält?) och framför allt inte blanda in barnen eller arbetskamraterna I den här soppan..

Nu är även allmänheten underrättad vilket “svin” advokaten är samt vilken tokstolle polisen är. Saken är fifty – sixty – som en viss backhoppare uttryckte sig.
Senast redigerad av sno 2014-12-09 kl. 01:29.
Citera
2014-12-09, 01:31
Bannlyst
Bunny boiler mao.

Dom borde ha skott arendet lite mer diskret.

Vad ar bloggadressen?
Senast redigerad av PAC12 2014-12-09 kl. 01:33.
Citera
2014-12-09, 13:55
Medlem
Citat:
Bunny boiler mao.

Dom borde ha skott arendet lite mer diskret.

Vad ar bloggadressen?

https://www.facebook.com/pernilla.linder.5
Citera
2014-12-09, 17:03
Medlem
Citat:
Svarade visst inte på din frågeställning:

Kanske du inte hör något för att de som skrivit tidigare och/eller är något insatta i händelserna är såpass klarsynta att de insett att detta endast är ett vanligt otrohetsärende där kvinnan till slut fått nog av alla lögner. Inte mer upphetsande än så. Jag anser att advokaten ska vara tacksam över att hans f.d. är en just en stabil polis. Annars kunde det ha slutat på ett helt annat sätt.

Vore intressant att få höra på vilket sätt du anser att polisen ifråga är en “stabil” polis? Med tanke på alla kontakter hon har tagit med f.d. och familjemedlemmar. Bilder på aborterade foster. Nakenbilden hon skickade för att “få stöd” etc.

För mig verkar det tvärtom att polisen är allt annat än stabil till sitt psyke.

Det handlar inte heller om ett långvarigt förhållande med gemensamma barn, hus och stora skulder, utan en ekonomiskt oberoende kvinna med egen karriär.

De träffades 2012. Året därpå 2013 gjorde hon abort “under hot”. Vore intressant att veta vad advokaten kunde hota med. Att han skulle göra slut om hon inte lydde? Samtidigt skriver du ju att polisen ville göra slut vid den vevan. Men, eftersom han inte ville det då...

Du skriver att advokaten vill göra sig till ett offer. Må vara så. Men kvinnan gjorde slagningar på advokatens exfrus nya partner.. och skyller på att det var advokaten som bad om detta. Så hon är bara ett litet offer.. oförmögen att fatta egna beslut? Oförmögen att se detta som en hämnd – som hon själv inte skulle delta I? Det handlade ju om hennes yrkesutövning. Är hon professionell ifall hon lyder sin “kriminella pojkvän” vad han än ber henne att göra?

Nu vill du att männen ska se ned på advokaten som förgriper sig på och kränker kvinnor. Själv är jag inte lika säker på att “våldtäkten” verkligen har ägt rum. Det tycks ju tvärtom vara så att polisen har tiggt och bett om fysisk kontakt med advokaten. Som har vägrat. Kanske så även med andra föredettingar?

Till slut nämner du att det minsann var advokaten ifråga som försvarare en av det misstänkta I ett känt kvinnomordsfall. Jag vet inte om du menar att detta ska belastas advokaten. Själv menar jag att han endast sköter sitt jobb – precis som polisen också borde ha gjort.. Istället för att blanda in en massa känslor I det hon gjorde.

Sen kan jag tycka synd om polisen trots att jag inte accepterar hennes beteende lika lite som jag skulle acceptera ifall det var tvärtom.

Det tråkiga är att hon inte tycks vara särskilt smart. Annars skulle hon har hämnats på svinet på ett sofistikerat och smärtsamt sätt.

Jag förstår inte heller varför polisen ansåg att advokatens föredettingar skulle informeras om vilket svin han är. Som om de inte skulle veta detta redan.. Och vidare undrar jag varför polisen ansåg att föredettingarna skulle sympatisera med henne – när hon själv inte kände någon som helst sympati med exet som hon själv polisanmälde..

Som man bäddar..
Citera
2014-12-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
PHS= Polishögskolan. (Stolt över dig)

Har hon en examen därifrån som ger henne titeln Civilekonom så är det väl helt ok att använda den, eller?

Thomas Ört är anklagad för dataintrång (mobilövervakning under drygt två år), olaga tvång (hotad till abort) och våldtäkt.

Så långt till vad jag har för information i ärendet, men en liten fråga, vad har du för information då du så säkert kan uttala dig som du gör?

Civilekonom är numera ingen skyddad titel, så teoretiskt kan min katt kalla sig för det. Han är för övrigt rätt smart.

Däremot, så finns det vissa riktlinjer från Civilekonomernas fack (bara i Sverige som det kan ske att ett fackförbund delar ut ut en titel som en gång i tiden var en kvalitetsstämpel) Men inte ens dom tycker att den urvattnade titeln får tilldelas någon från PHS.

Arbetar man i det offentliga och i synnerhet som Polis, finns det naturligtvis yrkesetik som man måste efterleva. Att försköna saker ligger rimligtvis inom det området. Det är inte förenat med god etik.
Citera
2014-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Civilekonom är numera ingen skyddad titel, så teoretiskt kan min katt kalla sig för det. Han är för övrigt rätt smart.

Däremot, så finns det vissa riktlinjer från Civilekonomernas fack (bara i Sverige som det kan ske att ett fackförbund delar ut ut en titel som en gång i tiden var en kvalitetsstämpel) Men inte ens dom tycker att den urvattnade titeln får tilldelas någon från PHS.

Arbetar man i det offentliga och i synnerhet som Polis, finns det naturligtvis yrkesetik som man måste efterleva. Att försköna saker ligger rimligtvis inom det området. Det är inte förenat med god etik.

Tror du skriver i fel tråd. Den här handlar om personer med yrke/titel polis och advokat. Ingen av dem har ekonomisk utbildning utöver gymnasienivå. Ingen av dem är vare sig civilekonom eller revisor. Detta har heller aldrig påståtts av någon av dem.
Citera
2014-12-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vore intressant att få höra på vilket sätt du anser att polisen ifråga är en “stabil” polis? Med tanke på alla kontakter hon har tagit med f.d. och familjemedlemmar. Bilder på aborterade foster. Nakenbilden hon skickade för att “få stöd” etc.

För mig verkar det tvärtom att polisen är allt annat än stabil till sitt psyke.

Det handlar inte heller om ett långvarigt förhållande med gemensamma barn, hus och stora skulder, utan en ekonomiskt oberoende kvinna med egen karriär.

De träffades 2012. Året därpå 2013 gjorde hon abort “under hot”. Vore intressant att veta vad advokaten kunde hota med. Att han skulle göra slut om hon inte lydde? Samtidigt skriver du ju att polisen ville göra slut vid den vevan. Men, eftersom han inte ville det då...

Du skriver att advokaten vill göra sig till ett offer. Må vara så. Men kvinnan gjorde slagningar på advokatens exfrus nya partner.. och skyller på att det var advokaten som bad om detta. Så hon är bara ett litet offer.. oförmögen att fatta egna beslut? Oförmögen att se detta som en hämnd – som hon själv inte skulle delta I? Det handlade ju om hennes yrkesutövning. Är hon professionell ifall hon lyder sin “kriminella pojkvän” vad han än ber henne att göra?

Nu vill du att männen ska se ned på advokaten som förgriper sig på och kränker kvinnor. Själv är jag inte lika säker på att “våldtäkten” verkligen har ägt rum. Det tycks ju tvärtom vara så att polisen har tiggt och bett om fysisk kontakt med advokaten. Som har vägrat. Kanske så även med andra föredettingar?

Till slut nämner du att det minsann var advokaten ifråga som försvarare en av det misstänkta I ett känt kvinnomordsfall. Jag vet inte om du menar att detta ska belastas advokaten. Själv menar jag att han endast sköter sitt jobb – precis som polisen också borde ha gjort.. Istället för att blanda in en massa känslor I det hon gjorde.

Sen kan jag tycka synd om polisen trots att jag inte accepterar hennes beteende lika lite som jag skulle acceptera ifall det var tvärtom.

Det tråkiga är att hon inte tycks vara särskilt smart. Annars skulle hon har hämnats på svinet på ett sofistikerat och smärtsamt sätt.

Jag förstår inte heller varför polisen ansåg att advokatens föredettingar skulle informeras om vilket svin han är. Som om de inte skulle veta detta redan.. Och vidare undrar jag varför polisen ansåg att föredettingarna skulle sympatisera med henne – när hon själv inte kände någon som helst sympati med exet som hon själv polisanmälde..

Som man bäddar..

Bra där. Du verkar ha insikt i en del, t.o.m. en detalj som inte är officiell ännu.

Dock är mycket felaktigt....datumen är fel, en del av händelseförloppet, motivet till nakenbilden, att det överhuvudtaget finns foto på det aborterade fostret, att hon försökte få stöd från hans ex. partners, att hon anmälde hans ex., att Ört "vägrat" sex m.m., m.m.

Googla gärna rekvisiten för olaga tvång.

Allra främst har du fel i att hon vill honom illa.
Han kastade första stenen (i glashus) och får stå ut med att det inte bara är hans sanning som ska fram. Precis som du skriver som man bäddar får man ligga, eller det man sår får man skörda.
Citera
2014-12-09, 22:42
Bannlyst
Citat:
Tror du skriver i fel tråd. Den här handlar om personer med yrke/titel polis och advokat. Ingen av dem har ekonomisk utbildning utöver gymnasienivå. Ingen av dem är vare sig civilekonom eller revisor. Detta har heller aldrig påståtts av någon av dem.

Star i traden, inlagg #40.
+ hennes Chef har namnt det.

Du kan Googla.

Internet bedragerier i Falkoping, man undrar hur Polisen kom fram till det beslutet.

Den avdelningen lar nog bli nedstangd inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in