Citat:
Ursprungligen postat av
aisha51
Det här med matchning är ju ett väl beprövat koncept ffa i USA. Folk som jobbar mycket har inte tid och orka att hålla på att leta. Det är jobbigt att dejta eller välja fel hela tiden, folk är inte ärliga i förälskelsefasen, man har ingen aning om vem man gifter sig med förrän den grå vardagen tar vid. Det som skiljer det här från en vanlig match-com dating är att paren intervjuas på ett djupare plan.
Sedan fattar jag varför inte experterna förklarat varför de matchade som de gjorde. Mikael kanske hade sagt att han ville han en snygg kvinna med klass och intelligens. Som var seriös och strukturerad.
Och Mattias att han ville han en sexig blond sprallig tjej med mycket humor.
Att berätta allt skulle dissa dem som inte blev utvalda som hans partner.
Sedan har vi Bert som faktiskt är lite speciell. Kräver en kvinna som är omtänksam och respekterar hans egenheter och det gör faktiskt Ellen. Ingen av de andra kvinnorna skulle tänkt på att Bert behövde äta regelbundet för att inte bli sur. Vem tänker på sånt när man är i Barcelona?
Jag tror inte alls att Bert skulle finna sig till rätta i ett förhållande med en söt lärare eller sköterska som någon sa. Han trivs säkert inte med ett vanligt liv, har udda intressen osv. Det är ju inte en slump att han inte har träffat någon partner, och med tanke på hur statistiskt vanligt det är med lärare eller sköterskor har han säkert känt även några sådana.
Intressant vinkling på sätt och vis, det kan naturligtvis vara så som programmakarna har tänkt. Men att helt bortse från personlig smak och vilja genom att försvara matchning utan att räkna med skönhet eller ålderspreferenser tycker jag är ohederligt. Nyskapande, visst. Hållbart recept? Knappast.
Sen är det inget förbehållet män att bli sura om man har lågt blodsocker, antagligen är Ellen likadan själv men framställer det som omtanke. Klassiskt kvinnligt beteende och lite lagom gulligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Att kastas in i ett trist vardagsliv är förmodligen det värsta som kan hända dem allihop.
Sedan förstår jag inte varför alla verkar anse Emily vara snygg och sexig? Bara för att hon är blond och smal? Vad har hon för frisyr egentligen, tycker snarare hon ser lite risig ut, både i ansikte och hår och hon har ju inga former direkt och klär sig typ imjukisbyxor och även en sådan sak kan ju spela in vad gäller en mans motivation att hålla sig hemma. Låter jävligt mansgrisigt, men i början av förhållandet kan man väl försöka hålla sig lite extra fräsch inför sin partner tycker jag!
Om det är att de "kastas in" in ett trist vardagsliv som får det att knaka i fogarna så är det ett underkännande till "expert"matchningen. Föga troligt att den som söker till ett sånt här program inte skulle anse sig ha ett trist vardagsliv lämpligt att byta mot nästan vilket parförhållande som helst.
Det är Emilys helhet som gör henne attraktiv för övrigt, inte enskilda omständigheter. Relativt attraktivare vill jag tillägga.