Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Du kan naturligtvis ha rätt. Ett par frågetecken bara:
Varför skulle Amani skicka sms till Rami och fråga hur det är med Yara?
Varför är det uteslutet att Rami fick kontakt med Mohammed och att han kan ha informerat Madleen?
På vilket sätt skulle det faktum att Amani försöker nå Rami 11 ggr mellan 23:02 och 23:07 belägga att Madleen inte försökte få kontakt med Amani innan?
Jag hävdar absolut inte att jag har rätt, utan det här är min tolkning av händelseförloppet. Men jag kan inte förstå varför Madleen skulle skriva: "Svara då Yara, allt väl? Tacka gud för det. De håller på att undersöka henne. Hoppas och be till gud på det bästa." Däremot kan jag föreställa mig att Amani kan ha skrivit till Rami: "Svara då!" Och sedan "Yara allt väl? Tacka gud för det. De håller på att undersöka henne. Hoppas och be till gud på det bästa."
Det är inte uteslutet att Rami kan ha fått kontakt med Mohammed, men det handlar om Skypesamtal som väl måste vara "inplanerade". Annars måste Mohammed ha suttit redo vid sin dator. Dessutom borde samtalet ha varat mer än sex-sju minuter och Rami borde inte ha fortsatt att ringa fler personer. Det är så jag tänker.
Att jag inte tror att Amani kontaktat Madleen innan hon försöker nå Rami beror på att inga sådana samtal eller sms till Madleen finns registrerade från hennes Samsung. Men kl 23:02 (då ovanstående meddelande skickas) finns det ett registrerat samtal till Rami. Därför tror jag att det är detta meddelande från Amani till Rami där hon vill att han ska svara och berättar att man just håller på att undersöka Yara.