2014-12-03, 13:45
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Lite tvivelaktiga rykten om Rabiot till Spurs, nån som har koll på honom?
Han skrev väl på nytt kontrakt för någon månad sen? Känns konstigt att han ska lämna redan i januari i såna fall.
2014-12-03, 14:00
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Han skrev väl på nytt kontrakt för någon månad sen? Känns konstigt att han ska lämna redan i januari i såna fall.
Har för mig det jag mef, var många rykten kring honom innan. En ung bra talang på det centrala mittfältet, blandar och ger enligt mig.
2014-12-03, 14:13
Bannlyst
Rabiot känns väldigt valpig fortfarande och har väl inte haft den utvecklingen man har hoppats på.

Var enligt rykten en stor stjärna och dominerade som 15-åring i PSGs u20-lag, men verkar som sagt ha stannat av i utvecklingen. Tror han säljs i januari annars i sommar.
2014-12-03, 22:14
Medlem
DAGGER-5s avatar
Ødegaard är just nu i en resturang i Liverpool hoppas verkligen Liverpool gör allt för att värva honom då har är stort Liverpool fan
2014-12-03, 23:14
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Om Falcao ska göra mål från läktaren så är kanske Messi exakt den spelare ni behöver.

Jag ser inte varför Chelsea inte skulle kunna klara FFP om man går efter Messi. Intäkterna ökar varje år, man gick 20m pund plus och då räknades inte Luiz och Lukaku-försäljningarna in (som var dryga 20m pund mer än vad man betalade för Costa plus Fabregas). Eftersom man normalt har en väldigt stor transferbudget (som via att man har gått plus i två fönster i rad samtidigt som man ordnat ett par nya stora sponsorkontrakt är större än vanligt om behovet finns) samt skulle kunna sälja ett par ungdomar och typ Schurrle för att fylla ut kassan utan att påverka A-laget så finns möjligheten att värva Messi om vi inte pratar om en transfersumma på över 150m pund eller så (vad fan är hans marknadsvärde egentligen?).

Det känns som en onödig diskussion dock, ett av lagen som har råd med honom är BM, och med tanke på vem som tränar de så känns det uppenbart att det bara finns en möjlig destination i världen för honom.

Får Falcao vara skadefri och spela in sig tror jag att han kommer igång ordentligt med målskyttet, hans offensiva löpningar är äckligt bra. Har varit inblandad i en massa lägen, men har inte riktigt tagit sig hela vägen än. Med det sagt börjar klockan rinna ut om han vill ha en permanent deal.

Baserar inte detta på något konkret, men vill minnas att jag läste att United enligt FFP fick spendera som max 200-250 miljoner förra sommaren. Uniteds pengar är rena i FFP-sammanhang. Jag tar för givet att Chelsea inte kan spendera riktigt lika mycket utan att stoppas av FFP, då klubben först de senaste 3-4 åren börjat sköta ekonomin bättre, utan att blanda in ryssen. Med det sagt så kan man säkert trixa lite med stålarna om det finns en reell chans att plocka hem Messi. Förutsatt att Messi skulle vara dyr utav bara fan tycker jag ändå att man får anse att United, Bayern och Real har bättre chanser - rent ekonomiskt, med FFP i åtanke.

Ja, vad kan han tänkas kosta egentligen? 150 upp mot 200 miljoner pund känns inte alls orimligt. Inte nog med att han är världens bästa (?) spelare - PR, tröjor, och bara själva uppmärksamheten värvningen skulle dra till sig borde vara värt fantastiskt mycket pengar. Och visst är Bayern lågoddsaren i sammanhanget.
2014-12-04, 00:36
Medlem
G-spottornados avatar
Tror Messi till Bayern kan bli verklighet. Klubben har nyligen betalat av lånet på Allianz 16 år i förtid, vilket möjliggjorde en budgetökning på drygt 200 miljoner extra för transfers(om inte minnet sviker). Lägg därtill att FC Bayern värvade en av världens bästa strikers i somras, gratis.

Robben och Ribery börjar bli gamla, och det behövs en ersättare. I dagens 3-4-3 skulle Messi, Muller och Lewandowski, alt Götze/Shaq kunna bilda en livsfarlig anfallstrio

Sen har de ju Pep, så klart, samt en hel del spansktalande i laget... och lär vara topp 3 i världen en bra tid framöver, såvida inget oväntat händer.

Var det inte snack om att Adidas ville hjälpa Bayern få över Messi i somras? 250M£ var det tal om då...
2014-12-05, 08:30
Medlem
Axezzs avatar
Arsenal är beredda att betala £8M för Ipswich försvararen Tyrone Mings.

Man Utd ska va villiga att ge LVG ytterligare £150M att spendera på nyförvärv i sommar. Det snackas mycket Mats Hummels, Diego Godin, Kevin Strootman, Nateniel Clyne.
2014-12-05, 09:12
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Tror Messi till Bayern kan bli verklighet. Klubben har nyligen betalat av lånet på Allianz 16 år i förtid, vilket möjliggjorde en budgetökning på drygt 200 miljoner extra för transfers(om inte minnet sviker). Lägg därtill att FC Bayern värvade en av världens bästa strikers i somras, gratis.

Robben och Ribery börjar bli gamla, och det behövs en ersättare. I dagens 3-4-3 skulle Messi, Muller och Lewandowski, alt Götze/Shaq kunna bilda en livsfarlig anfallstrio

Sen har de ju Pep, så klart, samt en hel del spansktalande i laget... och lär vara topp 3 i världen en bra tid framöver, såvida inget oväntat händer.

Var det inte snack om att Adidas ville hjälpa Bayern få över Messi i somras? 250M£ var det tal om då...
Helt klart att Adidas vill ha honom till Adidasklubb och kommer att stotta ekonomiskt for att detta skall ske. I Argentina havdas det att Pep och Messi inte var vanner nar Pep drog och han har ingen lust att spela under honom. Han skall inte ha nagot emot Mou. Chelsea har fordel att basta polaren Cesc ar dar.
2014-12-07, 17:08
Medlem
devilzeuss avatar
Varför använder Liverpool sin officiella twitter till transferrykten?
2014-12-08, 09:16
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Varför använder Liverpool sin officiella twitter till transferrykten?

För att det är enda gången vi kommer nära att skriva om transfers av kvalitetsspelare såklart.
2014-12-08, 12:32
Medlem
DropoutBears avatar
Mm, för att dra igång någon form av optimism hos supportrarna.
2014-12-08, 13:41
Medlem
Cambijaos avatar
Har aldrig kollat på norska ligan, utan valt att kolla på denna supertalang Ödegaard via youtube. Verkar vara en ganska identisk spelare till Eriksen om jag ska vara ärlig, inte speciellt snabb men besitter en enorm tekniska förmåga, ett lugn i att hålla i en fotboll. Något som aldrig har lärt ut bland ungdomar i Norden. Bra blick för spelet, fint passningsspel.

Hade mått bra att få spela i ett lag som behöver en tia. Vilket inget lag i världen behöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in