2014-12-08, 01:50
Medlem
Man förbränner disulfiram med alkohol.
Ju mer alkohol du har i kroppen desto mer förbränner du.

Det du förbränner blir lidandet.

Kontrollera och bemästra.
Citera
2014-12-08, 02:06
Medlem
Jo fan.
Det finns en viktig nackdel med antabus.
Den verkar inte direkt, utan efter några timmar och efter första tabletten.
Dricker man lagom efter första tabletten, så man inte får hjärtklappningar.
Typ en halv kvarting.. så dödar det en massa disulfiram.
Sedan kan man hålla på i evighet ( typ )
Den första dosen är helt klart totalt neutraliserbar.

Antabus kan neutraliseras via alkohol.
Senast redigerad av peertop 2014-12-08 kl. 02:13.
Citera
2014-12-08, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peertop
Jag har käkat antabus i flera år.
Jag kan dricka ibland, med antabus.

Det jag kommit fram till är följande:

Man intar antabus och dess versksamma indigriens disulfiram.
Detta bryts ner via alkohol.

Alstså dricker man alkohol tills det brytits ner.
Man får antabus vart tredje eller två gånger i veckan.

Man dricker tills huden rodnar... slutar.. sedan dricker man igen.
Normalt så kan man ta en folköl per timme första timmarna.
Efter ett dygn kan man ta två folköl och ökar på dosen alkohol för att förbränna det aktiva ämnet.
Tredje dygnet får man max ont i huvudeet vid kraftig fylla. Efter tre och tolv timmar så har man fylla med lite förstärkt ångest i kroppen. Man dricker förbi detta, som jag gjort idag... och fyllan tar över.

Just nu är jag inne i en kraftig fylla och kan dricka tills jag däckar utan kroppsliga symptom
käkade sist och som regelbundet antabus, senast i fredags klockan 1600.

Vill man slippa ångest, får man lida pin.

Sedan vet jag inte om jag gör något vettigt med att dricka.
Men detta tror jag är fakta och inte löst hum hum om citronsyra och dricka kol.
Så ungefär funkar antabus på mig också, nästan inga problem alls...endast om jag dricker mycket samma dag som jag tagit kan det bli lite högt blodtryck och huvudvärk.
Citera
2014-12-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendetta
Så ungefär funkar antabus på mig också, nästan inga problem alls...endast om jag dricker mycket samma dag som jag tagit kan det bli lite högt blodtryck och huvudvärk.

När jag inte förbränner det som finns i kroppen,
Då absorberar kroppen ämnet och varar under lång tid, och man kan inte dricka flera veckor efteråt.
Drar jag några supar under kontrollerade medvetna förhållanden då ämnet fortfarande verkar,
så kan man förbränna dessa.

Det är lite som att man har ved i kroppen och ska eldas upp.

Sist käkade jag antabus i förra fredag.. en vecka efteråt tänkte jag (idag) att det är lugnt.
Men fick kraftigare rodnad och puls.. och tabletten tog jag i förra veckan.

Så jag är övertygad om att alkohol förbränner antabus.
Citera
2014-12-12, 19:33
Medlem
Men jag måste ändå varna.
Att dricka med antabus i kroppen är inte bra.
Det är rent av farligt, då kroppen reagerar som den gör.

Man ska lära sig sin dos och mängden alkohol man intar,
bestämma sig för behagligt förbränningstempo.

Alkoholister och andra vill bli fulla fort,
detta funkar inte med antabus.
Citera
2015-06-09, 14:43
Medlem
DirtyNorths avatar
Jag tog tog antabus för exakt en vecka sedan (antar att det är 400mg) och ska göra det fredagar också men har hoppat över det då jag alltid bruka glömma, har ätit det nu snart ett halvår och har inte druckit en droppe sen jag började.
Men nu har jag blivit matförgiftat och är på bättringsvägen och har så sjukt tråkigt, kan jag dricka ett par öl idag om jag bara tagit antabus 1 dag i veckan och nu var det 7 dagar sen sist jag tog?
Har tänkt att sluta med antabus nu när sommaren kommer så man iaf kan dricka då man grillar, har varit så tråkigt att alltid vara nykter när alla andra hittar på saker och dricker.
Om jag inte lyckas hålla mitt drickande till en bra nivå så får jag börja om det det igen.

Tacksam för rätt snabba svar då jag tänkt springa på boa innan 18:00 om jag nu kan dricka så.
Dumt att börja med elk 7,5? eller bör jag ta något svagare typ 4,0 5,0? eller det kanske inte spelar så stor roll bara man inte super sig full?
Citera
2015-06-26, 10:43
Medlem
KorvRagnars avatar
Lånar tråden lite

Har gått på antabus i över två månader, något som jag gick med på efter att socialpsykiatrin och läkare föreslog det, inte något som helst tvång...

Nu när det gått över två månader och jag vill kunna ta några bärs nån gång ibland under sommaren så känner jag att det är dags att sluta med antabus och dricka med måtta. Då säger mina kontakter på socialpsykiatrin att jag bör vänta på vad läkaren har att säga och jag får inte läkartid förrän i September :/

Trots att jag inte äter antabus under tvång så har jag inget att säga till om ändå alltså. Sen har jag boendestödjare som ger mig antabusen varje morgon och kollar när jag sväljer skiten.

Har inte jag rätt till att sluta med antabus när jag vill?
Citera
2015-06-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Lånar tråden lite

Har gått på antabus i över två månader, något som jag gick med på efter att socialpsykiatrin och läkare föreslog det, inte något som helst tvång...

Nu när det gått över två månader och jag vill kunna ta några bärs nån gång ibland under sommaren så känner jag att det är dags att sluta med antabus och dricka med måtta. Då säger mina kontakter på socialpsykiatrin att jag bör vänta på vad läkaren har att säga och jag får inte läkartid förrän i September :/

Trots att jag inte äter antabus under tvång så har jag inget att säga till om ändå alltså. Sen har jag boendestödjare som ger mig antabusen varje morgon och kollar när jag sväljer skiten.

Har inte jag rätt till att sluta med antabus när jag vill?

Jodå det har du? Säg du inte vill ta mer och vägra ta bara, vad ska de höra liksom?
Kunde du inte dricka med måtta innan är chansen dock hög att du inte kan det nu heller. Iaf om du är som mig och har lite svårt att veta när nog är nog när du väl kommit igång.
Citera
2015-11-28, 13:31
Medlem
Antabus reaktion frågor

Förrförra söndagen var senast jag tog antabus. Då efter att bara ha tagit dem vid tre tillfällen, alltså inte under lång tid.

Tror ni det är lugnt att ta några bärs idag? Och ifall att jag skulle få reaktion, blir reaktinen mindre om jag druckit en halv folköl än en starköl? Eller är det reaktion som reaktion?
Citera
2015-11-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TamGet
Förrförra söndagen var senast jag tog antabus. Då efter att bara ha tagit dem vid tre tillfällen, alltså inte under lång tid.

Tror ni det är lugnt att ta några bärs idag? Och ifall att jag skulle få reaktion, blir reaktinen mindre om jag druckit en halv folköl än en starköl? Eller är det reaktion som reaktion?

Just ja, äter lergigan dagligen. Det är ju en antihistamin, kan det försnabba att antabuset försvinner fortare?
Citera
2015-11-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TamGet
Just ja, äter lergigan dagligen. Det är ju en antihistamin, kan det försnabba att antabuset försvinner fortare?
Ja, antihistaminer upphäver effekten av antabus.
Citera
2016-01-12, 21:17
Medlem
Tog en antabus 600 mg i söndags morse.
Kille, 85 kg.
Bör jag kunna dricka lite redan nu, tisdag kv,, eller för tidigt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in