2013-09-06, 16:27
Medlem
Vet att vissa kan dricka med antabus.
Citera
2013-09-07, 15:36
Medlem
Efter tre fyra gångers drickande med antabus så vänjer sig kroppen. Efter det känner man ingen effekt av pillret.

Lite fel att jag berättar detta, men vi alkoholister är ju smarta rackare och kommer alltid på en lösning till att dricka.

Jag har knaprat antabus för att göra familjen glada. Då trodde dom att jag var nykter och fin. Att jag en timme efter intagande av antabus satt och slirade i mig pilsner fattade dom aldrig.

Jag är en "periodare" och kommer alltid vara det. Nej, jag kommer inte kunna vara nykter resten av mitt liv. Endast att acceptera.

P.S. Om ni inte har läst "I am Qzzy" så gör det. Ozzy Osbournes biografi. Finns som ljudbok på PirateBay. Den boken räddar mig när jag försöker supa mig till atomer. Rolig och tänkvärd.
Citera
2014-03-29, 19:03
Medlem
Dags att dra igång det här igen tycker jag. För ett tag sedan fick jag en massa pointers från den här tråden.

Jag bor utomlands, inte jättelångt från Sverige, men långt nog.
Idag fick jag en jävla lust att dricka, och gjorde således det. Jag är nu på femte glaset rödvin (15cl) vilket utgör vad du blir serverad på krogen. Jag har ett par liter rödvin och lite vodka för att hålla mig igång.

Det jag tänkte (på) att säga, är: jag fick recept på 200mg:ers. Skulle ta 800mg de första två dagarna, sedan 200mg per dag. Överläkaren som skrev ut det var tvungen att sätta på sig glasögon och läsa igenom för säkerhets skull sedan han inte skrivit ut Disulfirampreparat på länge.
Jag tog 800 första två dagarna, sen 200 per dag i typ sex dagar.
Efter det har jag tagit en 200mg (brustablett) varannan dag, punktligt.

Jag fick det utskrivet för att jag bad om det, vilket verkar vara på tvärs med de flesta här, jag tar det på eget bevåg.
Någon citerade en annan och sade att man inte kommer undan på att bara ta antabus i princip, vilket är sant. Jag alkar mig själv för att det är last bastion of I don't give a ?)%}<#|<.<

Jag har en hyfsad grundfysik, men klarar inte att springa 350 meter utan att bli andfådd.

Jag drack idag, tog en 200 mg tisdag och torsdag. Har inte känt någonting dåligt.

Jag är kliniskt deprimerad (fråga min doktor), och går på både SSRI- och SNRIpreparat.

Hoppas vi mår bra
Citera
2014-03-29, 19:21
Medlem
Jag är här någon timme till för att svara på allsköns frågor, diskutera vadän. Jag tycker den här tråden har fått alltför litet uppmärksamhet.
Citera
2014-03-29, 19:42
Medlem
Jag har inte märkt av någonting dåligt alls. Jag tror det är därför jag satte med grundfysiken i ekvationen, jag har druckit HÅRT i sju år. Jag menar inte "två sexpack" på en vecka hårt, nej, jag skrattar när jag hör folk släppa sina innersta drickahemligheter. Om jag ska slappna av kör jag en liter vodka och en BIB, med ett par öl att skölja ned. Grundpromillen måste vara någonstans runt 2.25?!

Förvånande i tillägg är; mina lever- och njurvärden är exemplariska
Citera
2014-03-30, 08:54
Medlem
Sit: rapport, jag mår fortfarande inte dåligt. Säg, viljen mängd måste man gå på om man har övervakning i Svea?
Citera
2014-04-09, 17:10
Medlem
Autobahn76s avatar
Som min morsas gamle alkispolare brukade säga när det begav sig:

- "Det är förjääääävligt att dricka på antabus alltså.
"Men... Det går. "
Citera
2014-05-06, 11:00
Medlem
psychofoxs avatar
Har haft upphåll, CT, sen 2 mån efter 11 år på spriten. Motsvarande 1-2 70's bränne om dagen varvat med CB och CS, dagligen med få enstaka undantag eller bara 1-2 öl och CB.
För 7 år sedan ungefär tackade jag ja till antabus och det funkade i ett par tre veckor, sen hände allt som inte fick hända och jag hade ingenting att förlora på att börja supa igen.
Hade bestämt mig för att ta illamåendet då det skulle gå över efter ett par timmar med spyor och yrsel, började dricka, fortsatte, fick aldrig någon effekt av antabus utom placebo förstås. Hade en väninna på den tiden som var med om samma sak. Antabus = utebliven verkan.

Mycket intressant tråd. Fler än jag verkar övertygande om att antabus verkan eller icke-verkan är högst individuell, vilket jag inte kan minnas att det stod i bipacksedeln.

Lycka till med drickandet, ditt liv är ditt, men kommer du bara över första veckan så. Vad du än gör, sök hjälp hos en läkare och kolla dina värden. Har dåliga erfarenheter av vården, men kontakten är ändå viktig att ha, du kan kolla hur organen mår och du kan få ut en del läkemedel som faktiskt fungerar som lindring. Har haft hyfsat resultat av tex Inderal, Atarax, Imovande och nu Mirtazapin.
Citera
2014-09-24, 13:21
Medlem
panoptikon3s avatar
Ha testat nu och har druckit både citronsyra och tagit lergigan och druckit två liter 14% vin. Det funka inte
Senast redigerad av panoptikon3 2014-09-24 kl. 13:26.
Citera
2014-11-08, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nebbah
Även om du tar citron och slipper morgondagens dos kommer du troligtvis få en antabus-reaktion. Ett tips är att dricka några lättöl tidigt på dagen. Då får man visserligen en lätt reaktion men å andra sidan går det supa rätt bra senare på kvällen.
Ett annat tips är att be å få prova Campral som tar bort suget, funkar riktigt bra faktiskt. Är inne på andra Antabuskuren nu och har inte lust att hamna på psykakuten igen...
vad jag har märkt har inte Campral någon inverkan utan är värdelöd medicin.
Det finns dock studier enligt en läkare att några personer som fått sockerpiller och de som fått Campral att de ser att det fungerar. Vet ej om det är sant eller ej, det var det han sa och han verkade kunnig.
Att dricka på antabus är inget att rekomendera. Ibland går det rätt bra, ibland inte så skoj.
Man kan tappa synen tillfälligt, bara se allting i pixlar. Man kan få feting huvudvärk och svårt att andas.
Hjärtklappning är inget skoj, man måste typ lägga sig ner och släcka alla lampor eftersom lampor gör huvudvärken värre. Det enda positiva är att denna plåga är rätt kortvarig och försvinner när alkoholen förbränns.
Citera
2014-12-07, 15:33
Medlem
sfrges avatar
GE FAN I ATT DRICKA PÅ ANTABUS.
Jag har testat detta några ggr. Ibland dagen efter jag tagit antabus. Ibland 3-4 dagar efter. Senast jag gjorde det funkade det OK dom första 2 timmarna. Blev lite rödögd och rödflammig. Sen sa det pang.
Började må riktigt illa. Då började spyattackerna komma. Lyckades fixa fram en spyhink bredvid sängen. Vet inte hur djävla många ggr jag spydde efteråt men det pågick nog mer eller mindre i 10-12 timmar. Till slut så spydde jag typ bara upp magsyra. Fanns inget kvar i magen.

Växlade mellan att dricka vatten och spy för att få upp annat en magsyran och galla. Morsan och farsan kom på besök.
Morsan satt bredvid mig på sängkanten och höll mig i handen. Jag var så jävla rädd
Detta är bland det vidrigaste jag nånsin varit med om. När det värsta lagt sig kändes det som jag hade haft sönder halsen. Bränt sönder den eller nått. Så djävla mycket hade jag spytt. Det tog fan två dygn innan jag kunde stoppa i mig någon form av fast föda utan att spy.

Nä för fan. Lek inte med detta. Folk har fan dött av att dricka på antabus. Jag skall sluta med dessa piller nu. Får jag sug och vill supa så får det väl va då. Men jag slipper i alla fall sitta och räkna hur många dagar sen jag tog sista tabletten etc etc.
Och jag kan säga att det jag upplevde önskar jag inte ens att min värsta fiende skall gå igenom.
Citera
2014-12-07, 22:32
Medlem
Jag har käkat antabus i flera år.
Jag kan dricka ibland, med antabus.

Det jag kommit fram till är följande:

Man intar antabus och dess versksamma indigriens disulfiram.
Detta bryts ner via alkohol.

Alstså dricker man alkohol tills det brytits ner.
Man får antabus vart tredje eller två gånger i veckan.

Man dricker tills huden rodnar... slutar.. sedan dricker man igen.
Normalt så kan man ta en folköl per timme första timmarna.
Efter ett dygn kan man ta två folköl och ökar på dosen alkohol för att förbränna det aktiva ämnet.
Tredje dygnet får man max ont i huvudeet vid kraftig fylla. Efter tre och tolv timmar så har man fylla med lite förstärkt ångest i kroppen. Man dricker förbi detta, som jag gjort idag... och fyllan tar över.

Just nu är jag inne i en kraftig fylla och kan dricka tills jag däckar utan kroppsliga symptom
käkade sist och som regelbundet antabus, senast i fredags klockan 1600.

Vill man slippa ångest, får man lida pin.

Sedan vet jag inte om jag gör något vettigt med att dricka.
Men detta tror jag är fakta och inte löst hum hum om citronsyra och dricka kol.
Senast redigerad av peertop 2014-12-07 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in