2014-12-07, 23:06
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Chatten var mellan 20:20 och 20:37. Filmen där Amani står böjd över Yaras madrass är tagen 21:20. Jag tror att den avslutande misshandeln (i garderoben) ägde rum däremellan.

Är du hundra på att tiden är rätt? Det finns ju flera olika tidsformat så man blir ju alldeles konfys. ( Greenwich, Utc, Sommartid, Tid & Otid, mm.)
Citera
2014-12-07, 23:08
Medlem
Om det stämmer när skulle den omfattande städningen utförts? Jag har lutat åt att tro att hon misshandlades vid 18tiden, i tidsluckan, och att större tiden av luckan gick åt till städning.
Citera
2014-12-07, 23:08
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja helt självklart är det så. En del verkar tro att åklagaren frågar sitt eget vittne om denna chatt för att slå hål på sitt eget vittnes trovärdighet.

Man tar sig för pannan ibland...

Tror du förstår att det inte var så jag menade. Jag förstår också att om det finns något graverande i chatten så är det mot R eller A. Jag är fullt på det klara med att Madleen inte är åtalad för något. Vad hon blir så stressad för förstår jag inte men att åklagaren inte tycker att det är helt irrelevant vad som sägs och när verkar väl uppenbart?
Citera
2014-12-07, 23:12
Medlem
Jag tror att M blir chockad och bestört av den ofattbara grymheten när det går upp för henne att A chattat med henne samtidigt/ i samma tidsrymd som hennes dotter upplever sina sista skräckfyllda ögonblick. Det måste vara ofattbart smärtsamt. Och även kännas skuldtyngdt, på något sätt.
Citera
2014-12-07, 23:15
Medlem
Citat:
Chatten var mellan 20:20 och 20:37. Filmen där Amani står böjd över Yaras madrass är tagen 21:20. Jag tror att den avslutande misshandeln (i garderoben) ägde rum däremellan.

Jag tror inte att det skede någon misshandel efter chatten jag tror att den som misshandlade flickan gjorde som alla andra gånger förut stängde dörren och lämnade henne i sitt rum och fortsatte med sitt liv utanför det stängda rummet och som alla andra gånger skulle se om hon var tillräckligt kuvad och då hittade henne livlös. Tror inte alls att hon levde vid filmandet utan att hon redan var död.
Citera
2014-12-07, 23:19
Medlem
Citat:

Var var Rami då?
Citera
2014-12-07, 23:22
DrOopyMDs avatar
Citat:

Med de smått bristfälliga kunskaperna jag besitter är jag inne på din linje men åter igen, är du hundra på tidsformaten? Det finns ju olika tidszoner, tidsmodeller på nätet, telefoner, sommar/vinter-tid, osv. Det är ju lätt att göra bort sig här, eller?
Citera
2014-12-07, 23:24
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var var Rami då?

Gissningsvis stod han bakom kameran (telefonen han filmade med).
Citera
2014-12-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag tror inte att det skede någon misshandel efter chatten jag tror att den som misshandlade flickan gjorde som alla andra gånger förut stängde dörren och lämnade henne i sitt rum och fortsatte med sitt liv utanför det stängda rummet och som alla andra gånger skulle se om hon var tillräckligt kuvad och då hittade henne livlös. Tror inte alls att hon levde vid filmandet utan att hon redan var död.
Usch, vad vidrigt! Det tror jag med
Citera
2014-12-07, 23:27
Medlem
Var det förresten någon egentligt omfattande eller tidskrävande städning som utförts? Annat än "städning" av lilla yara själv... Med duschning och omklädning.
Citera
2014-12-07, 23:31
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Med de smått bristfälliga kunskaperna jag besitter är jag inne på din linje men åter igen, är du hundra på tidsformaten? Det finns ju olika tidszoner, tidsmodeller på nätet, telefoner, sommar/vinter-tid, osv. Det är ju lätt att göra bort sig här, eller?
Det är den tid som anges i fup som "normaliserad", dvs den korrigerade tiden.
Citera
2014-12-07, 23:32
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhocagil
Var det förresten någon egentligt omfattande eller tidskrävande städning som utförts? Annat än "städning" av lilla yara själv... Med duschning och omklädning.

Dessa båda verksamheterna fick hon med all tydlighet dessvärre hjälp med. Amani ställer gärna upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in