2014-12-07, 19:35
Medlem
Hogdals avatar
Har ni börjat följa försnacket? Vem som blir demokraternas kandidat tycks inte bli så vidare spännande. Vill Hillary köra så vinner hon nomineringen, och hon tycks vilja köra.

Vem ror hem den republikanska nomineringen då? Jeb Bush verkar vara stalltipset, efter att Chris Christie blivit tilltufsad. Själv tror jag att Mitt Romney inte givit upp ännu. Nyliga mätningar visar att han skulle vara den enda som kan slå Hillary. Frågan är om han orkar köra en kandidatur till efter nederlagen. Och vill verkligen republikanerna satsa på en loser?

Flashbackfavorit lär väl bli Rand Paul, men är USA redo för en libertarian? Och även om USA i stort skulle kunna vara det, är republikanerna redo att nominera honom? Eller är hans chans att köra en independent campaign?

Låt teorierna börja flöda!
Citera
2014-12-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Har ni börjat följa försnacket? Vem som blir demokraternas kandidat tycks inte bli så vidare spännande. Vill Hillary köra så vinner hon nomineringen, och hon tycks vilja köra.

Vem ror hem den republikanska nomineringen då? Jeb Bush verkar vara stalltipset, efter att Chris Christie blivit tilltufsad. Själv tror jag att Mitt Romney inte givit upp ännu. Nyliga mätningar visar att han skulle vara den enda som kan slå Hillary. Frågan är om han orkar köra en kandidatur till efter nederlagen. Och vill verkligen republikanerna satsa på en loser?

Flashbackfavorit lär väl bli Rand Paul, men är USA redo för en libertarian? Och även om USA i stort skulle kunna vara det, är republikanerna redo att nominera honom? Eller är hans chans att köra en independent campaign?

Låt teorierna börja flöda!

Jag hoppas på Paul v Hillary (i brist på intressanta demokrater) .. sedan hoppas jag att det är demokraterna som vinner
Citera
2014-12-07, 22:12
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Jag hoppas på Paul v Hillary (i brist på intressanta demokrater) .. sedan hoppas jag att det är demokraterna som vinner
Grejen är att det kanske finns en massa intressanta demokrater som vi aldrig får nys om eftersom Hillary är så självskriven?

Håller med om att Paul hade varit mest intressant. Förstår att han är något mer republikan än far sin, men tror ändå att han ses som en allt för udda fågel för att kunna vinna en nominering.
Citera
2014-12-07, 22:17
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Grejen är att det kanske finns en massa intressanta demokrater som vi aldrig får nys om eftersom Hillary är så självskriven?

Håller med om att Paul hade varit mest intressant. Förstår att han är något mer republikan än far sin, men tror ändå att han ses som en allt för udda fågel för att kunna vinna en nominering.

Rand Pauls anti-interventionism och förespråkande av finansiell disciplin gör honom till en fiende hos krigslobbyn och Wall Street och då hinner man karaktärsmördas tillräckligt många gånger under kampanjerna för att omöjligen kunna bli president. Tyvärr då Rand Paul ser ut som det enda vettiga alternativet.
Citera
2014-12-07, 22:38
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Rand Pauls anti-interventionism och förespråkande av finansiell disciplin gör honom till en fiende hos krigslobbyn och Wall Street och då hinner man karaktärsmördas tillräckligt många gånger under kampanjerna för att omöjligen kunna bli president. Tyvärr då Rand Paul ser ut som det enda vettiga alternativet.
Jag håller med, även om det såg lite lovande ut i tidiga caucus förra nomineringen. Nätet regerades också av Ron Pauls frivilligtrupper.

Finns det ens någon annan avvikare i det republikanska fältet, eller är det olika nyanser av neo-con för hela slanten? De nya latinska namnen för enligt vad jag skummat en Huckabee-liknande skenhelig politik, med udd och fokus riktat mot det geopolitiska hotet Kuba...
Citera
2015-01-01, 23:38
Avslutad
Presidentvalet 2016 (USA)

Hittade ingen tråd. Så vad tror ni?Jag kan sätta mitt lillfinger på att kommer bli mellan Jeb Bush och Hillary Clinton.

"First Bush, then Clinton, Then Bush, then Obama, then?
Citera
2015-01-02, 00:04
Medlem
sven33s avatar
Jeb Bush må vara på allas läppar just nu därför att han ”annonserade” sin kampanj i dagarna men egentligen är han ingen storfavorit. Ända sedan man började med opinionsundersökningar om potentiella kandidater har Bush oftast legat tvåa eller trea i mätningarna. Där skulle han sannolikt fortfarande ligga om det inte vore för att han fått väldigt mycket medieutrymme på senaste tiden jämfört med de andra kandidaterna som inte börjat kampanja än.

Även om det inte är helt klart vilka som ställer upp ser Republikanerna ut att få det starkaste fältet på årtionden i primärvalen. Väldigt svårt att sia om utgången där.

Hillary kommer däremot helt riktigt bli vald om hon ställer upp. Inte bara därför att hon har ett starkt stöd utan för att det ser väldigt tomt ut bakom henne, ställer hon inte upp kan det bli problem för demokraterna.
Citera
2015-01-02, 01:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det beror på hur mycket mer makt den extremare delen av det Republikanska partiet som får ta plats, det kan mycket väl sluta med att Ted Cruz faktiskt blir en/den (stora) utmanare(n) trots att han är Kanadensare och halv Kuban. (För att inte glömma bort en skogstokig farsa som tror att Ted är den utvalde osv)

Jag hoppas dock att det blir Jeb Bush Vs Elizabeth Warren speciellt där Warren får ett starkt stöd då hon faktiskt kan leda till att USA återgår till en sund politik igen men det lär aldrig hända.
Citera
2015-01-02, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hittade ingen tråd. Så vad tror ni?Jag kan sätta mitt lillfinger på att kommer bli mellan Jeb Bush och Hillary Clinton.

"First Bush, then Clinton, Then Bush, then Obama, then?

Det vore ju tragiskt om det skulle bli så ... snacka om inavel
Citera
2015-01-02, 07:20
Medlem
Sixts avatar
Jag tror Rand Paul kommer ställa upp i valet och göra bra ifrån sig.
Citera
2015-01-02, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Jag tror Rand Paul kommer ställa upp i valet och göra bra ifrån sig.

Ron Paul är alltid för extrem för att gå hela vägen tyvärr men har bra idéer oftast.
Citera
2015-01-02, 09:18
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ron Paul är alltid för extrem för att gå hela vägen tyvärr men har bra idéer oftast.

Jag pratar om Rand Paul, inte Ron Paul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in