2014-12-07, 19:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Resurskrävande och Personalintensivt
Som vissa har uppfattat hur GS genomförs så kan man jämföra det som att det skulle vara en läkare för varje medborgare.
Så är ju inte fallet, för varje läkare kan ha tusentals människor som de behandlar. Vissa behandlas ofta och andra bara ibland.

GS kan fungera på samma sätt. Isf är det ett litet team som har flera TI's de trakasserar.
Urbaniseringen kan ha underlättat för GS då de flesta människorna bor i städer numera.

Teknikkrävande
Ja, TI's måste åtminstone ha en mobiltelefon.
Allmänt känt att det går att lokalisera och avlyssna telefonen. Vet inte om det krävs en smartphone för att avlyssna omgivningen. Finns det en kamera så kanske det också går att se vad en TI sysslar med.
Vet att polisen har möjlighet att göra det på alla mobiler. Privatpersoner med den kunskapen, kan göra samma med smartphones.

Om tekniken tillåter så kan GS-ledningen då uppfatta när en TI lämnar bostaden för att sedan skicka sina resurser till strategiska platser.

Det är tveksamt att alla TI's förflyttar sig samtidigt så därför kan GS hinna med att mobilisera sig mot en i taget.

Såhär skrev jag tidigare inatt till angel0101 om detta:

Ursprungligen postat av angel0101
snakeplis det du säger stämmer inte alls, vi TI är tuseltals och vi finns i över 100 grupp på fb, det kom 115 och det är ok, ganska bra för att problemet ligger att alla TI blir hemlösa och ruinerad efter alla dessa trakasserier och många orkar ingenting.

Tusentals TIs bör rimligen betyda hundratusentals inblandade gangstalkers, eller med extremt utvecklad logistik och enorma reallokeringsresurser kanske man kunde få ner det till några tiotusentals gangstalkers. Ändå har ni inte kunnat avslöja en enda (jo det var ju en hör tidigare i tråden men han ville visst vara anonym...). Och ändå har ni inte ens kunnat hitta en enda övervakningskamera eller mikrofon i era hus, inte kunnat visa några inopererade chip, inte kunnat visa upp några maskiner som kan styra eller påverka tankar eller sjukdomssymptom osv osv..
Tusentals TIs är tyvärr troligast bara ett tecken på samhällets bristande psykvård och att ni triggar varandra in i tvångstankar i dessa Facebookgrupper.

Angående teknik så är det mest uppseendeväckande förstås många TIs påståenden om ren sci-fiteknik som mindcontrol, voicetoskull, strålning med sjukdomar etc..
2014-12-07, 20:00
Medlem
Måste tipsa om denna. Lyssna gärna 1 timme o 11 min in i klippet även om jag rekommenderar allt Alan Watts arbete. Tror det kan förklara en del.

https://www.youtube.com/watch?v=kHGneQCZfso

Sen att världen beter sig som en paranoid missbrukare har inte så mycket med en själv att göra. Eller så har det de
2014-12-07, 20:28
Medlem
tack sedmaca, det finns ju hur mycket info somhells, du verkar vara 100% så det är ok, och du Fitt++ har helt rätt att de ser och lyssnar allt va vi TI gör, tex: dator som blir sakta, mobilen som ekar och avlyssnas, sms som alldrig kommer fram, dator som har polisvirus och andra nya såderna, etc
2014-12-07, 20:55
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
one.zero

inte för att vara allt för negativ men stanna upp och tänk igenom det du nyss skrev.

Du påstod nyss att låt oss säga att det är en grupp på 10 personer som sysslar med GS och att de 10 personerna har låt oss säga 8 mål som de ska GS.

Det är en fysisk omöjlighet för dem att hålla koll på alla 8 målen till den grad att de inte behöver ha ett konstant vakande öga på dem för minsta lilla att de i sådana fall skulle slappna av så kan de med stor lätthet tappa bort denna individ.

Om GS är så pass allvarlig som vissa individer påstår i denna tråd så måste de vara under bevakning 24/7 för att utövarna inte skulle kunna tappa bort dem.

Jag tycker att du har rätt med att det skulle krävas stora resurser för 24/7-bevakning men utifrån hur GS verka fungera så handlar det om att utföra subtil gatukonst för att störa TI's. Det behöver inte utföras varje gång en TI lämnar bostaden för att upprättahålla det psykiska tillståndet hos en TI.

GS's borde isf förmodligen också kartlagt TI's resmål, färdvägar och ressätt. Enligt en Amerikansk studie (saknar källa) så har varje individ i snitt 7 vanliga platser som hen besöker ofta. TS besöker bla. affären, skolan, gymmet och bensinstationen.
För GS-ledningen kan det då inte vara så svårt att placera sina resurser på de rätta ställerna men om TI ändrar sina resmål och färdvägar så blir det naturligtvis problem. Och riktigt svårt om det handlar om platser som TI aldrig besökt tidigare.

Citat:
Det polisen har som resurser är ett samarbete med både mobiloperatörerna samt att de måste inneha ett godkännande för att få avlyssna en misstänkts telefonsamtal.
Ja. Numera räcker det med att gå mot röd gubbe.

Citat:
Det är inte något du bara kan göra hur som helst utan du måste antingen plantera en mikrofon i själva telefonen, i rummet där en fast telefon befinner sig eller inneha tillståndet från teleoperatören eller förmågan att använda teleoperatörens system och därigenom kunna avlyssna samtalet.
Finns inte tekniken redan i mobilens hård/mjukvara för att avlyssna? Säpo varnade om just detta för en tid sedan.

Citat:
Du kan även låsa telefonen så pass att den är obrukbar på det sättet.
Hur?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Såhär skrev jag tidigare inatt till angel0101 om detta:

snakeplis det du säger stämmer inte alls, vi TI är tuseltals och vi finns i över 100 grupp på fb, det kom 115 och det är ok, ganska bra för att problemet ligger att alla TI blir hemlösa och ruinerad efter alla dessa trakasserier och många orkar ingenting.

Tusentals TIs bör rimligen betyda hundratusentals inblandade gangstalkers, eller med extremt utvecklad logistik och enorma reallokeringsresurser kanske man kunde få ner det till några tiotusentals gangstalkers. Ändå har ni inte kunnat avslöja en enda (jo det var ju en hör tidigare i tråden men han ville visst vara anonym...). Och ändå har ni inte ens kunnat hitta en enda övervakningskamera eller mikrofon i era hus, inte kunnat visa några inopererade chip, inte kunnat visa upp några maskiner som kan styra eller påverka tankar eller sjukdomssymptom osv osv..
Tusentals TIs är tyvärr troligast bara ett tecken på samhällets bristande psykvård och att ni triggar varandra in i tvångstankar i dessa Facebookgrupper.

Angående teknik så är det mest uppseendeväckande förstås många TIs påståenden om ren sci-fiteknik som mindcontrol, voicetoskull, strålning med sjukdomar etc..
Jag finner inget som stödjer sci-fitekniken heller.
Men den befintliga mobiltekniken kan väl användas för GS på det sätt som jag beskrev det?
2014-12-07, 20:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
..
Men den befintliga mobiltekniken kan väl användas för GS på det sätt som jag beskrev det?

Rent tekniskt sett, absolut! Likaså är det tekniskt möjligt att kapa en dators mikrofon och kamera.
2014-12-07, 21:07
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
......
Som sagt jag lyfte(r) enbart fram det hela i ett annat ljus och att man bör se på helheten innan man antar att man är utsatt för något.
Vad får dig att tro att du själv måste ha sett ett bättre ljus och större helhet än jag?
Har du hunnit läsa något av vad skrivit och tjatat om tidigare?
Varför ska mina stalkares lögner mot mig stå främst på Google medan allt jag förklarar gömmas undan?
2014-12-07, 21:15
Medlem
Sci fi teorin är väl mer trolig än en 100 tals agenter som springer runt iaf. Tänkte mig en inducerad paranoid psykos via Wifi eller något. Sen behöver man bara involvera några verkliga personer för att förankra det så att personen inte tolkar det som vanföreställningar utan som verkligt.

http://www.popsci.com.au/science/scientists-send-messages-directly-from-one-brain-to-another,391714

De har ju forskat sen -70 talet på området och vi har ju ingen aning om cutting edge teknologi. Om nu t ex militären ligger före övriga samhället så borde deras utveckling liksom annan teknologisk utveckling ske exponentiellt. Även om jag tror den bromsas upp rejält i civilsamhället jämfört med hur det är inom militären och diverse säkerhetstjänster där det är full gas framåt.

Ta Snowden affären t ex. Jag tror de ville ha ut informationen om att de har koll på allt. Tro det eller ej men många människor uppskattar att det sitter nån macho gubbe och leker gud.

Det gäller nog att inte spela deras spel. Ser man ett spöka man gå rakt på det så försvinner det annars växer det i fantasin.
2014-12-07, 21:22
Medlem
ok ska diskutera lite med alla men det måste handla om erfarenheter av GS. ska berätta det mest omänskliga med GS är och den mest kontroversiella agendan som inte går att bevisa. det mest omänskliga är att de tvingar många TI till självmord efter att de isolerar personen, och agendan är stor med mycket makt och pengar, det handlar om en ny världs ordning (NWO). de har det mest modernaste teknik, de har alla underrätelsetjänster i sina led, och under de alla poliser och kommunen som manipuleras med lögner angående TIs egenskaper, tex för dessa lögner är att de TI kan vara ett hot mot rikets säkerhet, att de kan vara hackers och kan skada staten, att de kan tillhöra någon terror organisation , att de är podifiler, att de är psikisk sjucka och har sina diagnoser, de stämplas och kodas i datorernas interna info för alla statens anställda. ok klart bara för att börja med.
2014-12-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Sci fi teorin är väl mer trolig än en 100 tals agenter som springer runt iaf. Tänkte mig en inducerad paranoid psykos via Wifi eller något. Sen behöver man bara involvera några verkliga personer för att förankra det så att personen inte tolkar det som vanföreställningar utan som verkligt.

http://www.popsci.com.au/science/scientists-send-messages-directly-from-one-brain-to-another,391714

De har ju forskat sen -70 talet på området och vi har ju ingen aning om cutting edge teknologi. Om nu t ex militären ligger före övriga samhället så borde deras utveckling liksom annan teknologisk utveckling ske exponentiellt. Även om jag tror den bromsas upp rejält i civilsamhället jämfört med hur det är inom militären och diverse säkerhetstjänster där det är full gas framåt.

Ta Snowden affären t ex. Jag tror de ville ha ut informationen om att de har koll på allt. Tro det eller ej men många människor uppskattar att det sitter nån macho gubbe och leker gud.

Det gäller nog att inte spela deras spel. Ser man ett spöka man gå rakt på det så försvinner det annars växer det i fantasin.
stämmer, teknologin är så avancerad , katter och hundar har redan chippats med gpschipp, nästan alla TI har chippats, GS vet exact var target befinner sig i sin bostad, och sedan början tortyren med sömndeprevation, V2T, SSSS tyrtyr och mycket annan med modern teknik, non lethal weapons och ELF vapen är vanliga det de använder.
2014-12-07, 21:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
stämmer, teknologin är så avancerad , katter och hundar har redan chippats med gpschipp, nästan alla TI har chippats, GS vet exact var target befinner sig i sin bostad, och sedan början tortyren med sömndeprevation, V2T, SSSS tyrtyr och mycket annan med modern teknik, non lethal weapons och ELF vapen är vanliga det de använder.

Berätta mer, de enda gpschip jag sett till husdjur är sådana som man sätter i en batteripack på ett halsband, rätt stora grejer som absolut inte skulle kunna opereras in - och då räcker batterierna ändå bara 1-2 veckor.
http://www.northtracker.com/se/faq/
http://www.g-paws.com

Jag misstänker att du blandar ihop gps med passiv rfid (som absolut inte har en aning om var den är eller kan spåras, det är samma sak som i stöldlarmen i butikerna), passiv rfid används för att kunna identifiera djuret, som ett personnummer.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-07 kl. 21:49.
2014-12-07, 21:50
Medlem
Citat:

Men om det stämmer som du tror så är allt det de kastar på dig en reflektion av vad dem är själva. Kanske är det så att gubb egot löpt amok.

Själv har jag en teori att världen styrs av ett gäng psykopater och att de använder narcissister som deras agenter. Frågan är ju om de inte försöker värva oss isåfall.

Gisslet för dem är om man drar narcissism tillräckligt långt så blir det något gott.
Jesus hade ju inga större tvivel på sig själv exempelvis och Jung hade ju liknande tankar angående människor som isolerar sig.

Så vem är det som har makten egentligen? Du som identifierar dig med allt eller en patetisk gubbe som måste styra, ställa och övervaka över allt och alla?
2014-12-07, 21:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
one.zero

Citat:
Jag tycker att du har rätt med att det skulle krävas stora resurser för 24/7-bevakning men utifrån hur GS verka fungera så handlar det om att utföra subtil gatukonst för att störa TI's. Det behöver inte utföras varje gång en TI lämnar bostaden för att upprättahålla det psykiska tillståndet hos en TI.

GS's borde isf förmodligen också kartlagt TI's resmål, färdvägar och ressätt. Enligt en Amerikansk studie (saknar källa) så har varje individ i snitt 7 vanliga platser som hen besöker ofta. TS besöker bla. affären, skolan, gymmet och bensinstationen.
För GS-ledningen kan det då inte vara så svårt att placera sina resurser på de rätta ställerna men om TI ändrar sina resmål och färdvägar så blir det naturligtvis problem. Och riktigt svårt om det handlar om platser som TI aldrig besökt tidigare.

Det skulle även räcka med att personen i fråga åker på semester för att sätta allt ur spel.

Som sagt det är för många variabler som talar emot att att man skulle kunna utföra GS med få resurser vilket i sin tur betyder att om GS faktiskt utförs så kan det inte vara ett begränsat antal individer som övervakar ett flertal personer.

Citat:
Ja. Numera räcker det med att gå mot röd gubbe.

Det krävs att du är misstänkt för grovkriminalitet, terrorism eller annat dylikt och att gå mot röd gubbe anses fortfarande som ett brott man ser mellan fingrarna på så länge du inte utsätter någon annan för fara, precis som att gå bredvid ett övergångsställe och inte på det.

Citat:
Finns inte tekniken redan i mobilens hård/mjukvara för att avlyssna? Säpo varnade om just detta för en tid sedan.

Den finns men du måste gå runt systemet i telefonen, så det betyder att du måste se till att personen får ett specifikt virus på telefonen eller att du fysiskt utsätter telefonen för manipulation som tillåter dig att göra det.

Citat:
Hur?

Jag förklarade det nyss, du ringer upp teleoperatören och talar om för dem att din telefon är stulen eller att du vill låsa den och då får du uppge det serienummer som tillhör telefonen.

Du finner detta serienummer i kartongen som din telefon ligger i när du köper den.

Det är något man har kunnat göra i över 20 års tid.

Citat:

Ja, men du måste använda dig av tredjeparts verktyg och/eller klona telefonen alternativt ha tillgång till telefonens serienummer.

Bägge fallen kräver att du kommer över den andra telefonen för att kunna utföra det du behöver göra.
Senast redigerad av Ondahamstern 2014-12-07 kl. 22:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in