2014-12-07, 17:49
Medlem
aisha51s avatar
Av någon anledning ser jag även Madi som ett offer. Hon fick över Rami till Sverige, lämnades i en lägenhet med tre barn i ett land där hon inte hade många kontakter förutom sin svägerska 10 mil bort.
Rami brydde sig inte, var sällan hemma och när han var det så var han ändå frånvarande. Rami verkar väldigt kall medan Madi är som någon sagt näst intill ett psykfall som inte kan påverka sin situation vilket leder till frustration och misshandel av barnen. Jag förstår inte att man tycker att de upprätthåller en fasad när de bråkar så att grannarna som verkar vara vana vid det mesta reagerar. Och glöm inte att Rami misshandlade Madi när hon var gravid så att hon faktiskt ringde polisen. Är det inte två gånger som han blivit anmäld för misshandel?
Citera
2014-12-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det kan väl inte ha varit så märkvärdigt att återskapa den chatten? Vad stod det i den?

Ja det vill vi gärna veta.
Citera
2014-12-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Min poäng är väl snarare att vi kanske missbedömer paret. Jag är ju också påverkad av tråden. Men förklaringarna framför allt till upptrappningen förklaras i olika normala termer. Depression, isolering, osv. Det kanske är helt fel.

Jag har hakat upp mig på smugglingen av flera orsaker. Amina kan inte ha smugglat "litegrann". Det går inte i den verksamheten. Antingen är en/båda inblandade i människosmuggling eller så är de inte det.

Om Amina ev. båda är människosmugglare så talar vi om ett par som inte platsar i de förklaringsmodeller vi haft. Och det är det jag menar med antingen eller. Likaledes att de la ner mycket tid på att dölja flickans skador för biofamiljen. Men fortsatte att skada henne. Och visade inte minsta tecken på att vilja göra sig av med flickan.

Det hade varit rätt enkelt att skicka henne till andra släktingar under en eller annan förevändning. Varför gjorde de inte det? Om hon var en belastning och ställde till problem.

Ville de behålla Yara och i så fall varför. De ekonomiska vinsterna verkar ha varit obefintliga. Behöll de flickan för att skada henne? För att de ville det? (talar inte om mordet det var oavsiktligt)
Utan möjlig sadism.

Om de är människosmugglare eller sadister så har vi andra motivbilder och förmodligen andra utlösande faktorer till mordet.

Jag tänker att Rami och Madi kan ha velat olika med Yara och biofamiljen?
Rami är hopplös och har enkelt kunnat vara det i Sverige, eftersom det inte funnits någon social kontroll. Han har kunnat vara Prince Rami utåt mot släkten och ansvarslös hemma.

Om Madi var den som drev på för att Yara och i förlängningen resten av familjen skulle komma hit, kan det inte vara i en förhoppning att tvinga Rami att skärpa sig genom kontroll från hans släkt?
Det kanske inte Rami var så intresserad av? Skulle hans och Yaras familj komma, så skulle bilden av honom som lyckad prins inför släkten rämna? Han skulle kanske tvingas ta mer ansvar?

Sen är jag övertygad om att passen var tänkta att användas, frågan är om en ev smugglarverksamhet har så mycket med att Yara bodde kvar hos dem att göra?
Citera
2014-12-07, 17:59
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Har jag missat någonting? Finns det ytterligare en (raderad) chatt utöver den 20-minuterschatt som redovisades i rätten? När skulle den ha ägt rum?
Citera
2014-12-07, 18:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria

Just jäklar, det var väl inget av vikt alls när jag tänker efter? Jag såg att Pethrus skrev om det nyss och har gjort även tidigare. Drt blir ännu märkligare att den var raderad när INGET av värde stod i den
Citera
2014-12-07, 18:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Har jag missat någonting? Finns det ytterligare en (raderad) chatt utöver den 20-minuterschatt som redovisades i rätten? När skulle den ha ägt rum?

Det tror jag inte.
Citera
2014-12-07, 18:15
Medlem
Citat:
Just jäklar, det var väl inget av vikt alls när jag tänker efter? Jag såg att Pethrus skrev om det nyss och har gjort även tidigare. Drt blir ännu märkligare att den var raderad när INGET av värde stod i den

Jag upptäckte inget av intresse heller i den chat konversationen bortsett att man fick en tidsangivelse när Madi föst bort Adnan och bett Rami ta hand om pojkarna samt att Yara sov.
Citera
2014-12-07, 18:21
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Det kanske är så enkelt att de hade för vana att klicka på "rensa fönstret" när de chattat klart. I och med att de hade mer eller mindre dagliga kontakter så skulle det annars ha blivit en evigt lång konversationshistorik, och de hade ju ingen anledning att spara gamla chattar.
Citera
2014-12-07, 18:32
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det kanske är så enkelt att de hade för vana att klicka på "rensa fönstret" när de chattat klart. I och med att de hade mer eller mindre dagliga kontakter så skulle det annars ha blivit en evigt lång konversationshistorik, och de hade ju ingen anledning att spara gamla chattar.

Ja möjligt, det har jag själv gjort ibland när jag tänker efter. Men det är ändå störande.
Citera
2014-12-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diridumdej
Jag tänker att Rami och Madi kan ha velat olika med Yara och biofamiljen?
Rami är hopplös och har enkelt kunnat vara det i Sverige, eftersom det inte funnits någon social kontroll. Han har kunnat vara Prince Rami utåt mot släkten och ansvarslös hemma.

Om Madi var den som drev på för att Yara och i förlängningen resten av familjen skulle komma hit, kan det inte vara i en förhoppning att tvinga Rami att skärpa sig genom kontroll från hans släkt?
Det kanske inte Rami var så intresserad av? Skulle hans och Yaras familj komma, så skulle bilden av honom som lyckad prins inför släkten rämna? Han skulle kanske tvingas ta mer ansvar?

Sen är jag övertygad om att passen var tänkta att användas, frågan är om en ev smugglarverksamhet har så mycket med att Yara bodde kvar hos dem att göra?

Rami ville vidare till HOLLAND men satt förnedrad i RÄVSAXEN Karlskrona. Madleen ville att de alla skulle HÄRDA UT! Han höll sig borta så mycket han kunde från sin småbarnsfamilj som inte var "hans grej" ! tänker jag.
Senast redigerad av commandaria 2014-12-07 kl. 18:35.
Citera
2014-12-07, 18:52
Medlem
Citat:
Vad jag inte kan begripa är vad det kan ha funnits för skäl att radera den där sista chatten. Den innehöll inget av vikt över huvud taget. Allmänt småprat om att de var trötta efter Landskronaresan etc. Om det hade rört sig om någon hemlig kontakt som inte fick upptäckas, då hade jag kunnat förstå om de raderat den. Men nu hade de ju mer eller mindre dagliga chattsamtal, och det var ingen hemlighet för någon, så det fanns liksom ingen anledning att radera den.

Vem raderade? När? Är andra chatt mellan dem raderade?
Citera
2014-12-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ja så kan det vara.
Var hittade du de fina bilderna på Yara och Adn*n?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in