2013-12-02, 00:25
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
32-33 typ

Det är ju jäkligt bra. Långa timmar?
Citera
2013-12-02, 16:08
Medlem
Tja

Någon som har koll på dessa assessment dagar från big4? Ska på en snart inom Advisory, som IT-revisor, vad brukar det vara för övningar och sånt?

Tack på förhand !!
Citera
2013-12-03, 23:49
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Det är ju jäkligt bra. Långa timmar?

typ 55-65.
Citera
2013-12-20, 16:11
Medlem
Vad ska man förvänta sig på en caseövning och första intervju till tjänst som jr. managementkonsult hos de 4 stora?

Har väldigt begränsade erfarenheter av case.
Citera
2014-01-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen86
Vad ska man förvänta sig på en caseövning och första intervju till tjänst som jr. managementkonsult hos de 4 stora?

Har väldigt begränsade erfarenheter av case.
Tja,

Hur gick det sen för dig? Har du haft ditt case än? Ska själv till dem snart fast inte inom management utan risk consulting. Vad fick du göra och hur svårt var det?
Citera
2014-10-01, 10:49
Medlem
lagottons avatar
Vad brukar det krävas för examen vid ansökan. Är det magister/master som gäller eller är det intressant även med en kandidat med inriktning mot företagsekonomi/revision?
Hur ser betygskraven ut undrar jag också.
Tacksam för svar.
Citera
2014-10-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent22
typ 55-65.

så 20-25k i månaden för en vanlig 40 timmars vecka alltså?
Citera
2014-10-01, 15:31
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
så 20-25k i månaden för en vanlig 40 timmars vecka alltså?

Nej, eftersom du inte kan välja på att få en 40 timmars vecka så kan du inte riktigt räkna så. Ytterst få arbeten har en helt linjär relation mellan antal timmar du lägger ned och antal kronor du får ut i slutet av månaden.
Citera
2014-12-07, 18:02
Medlem
wotoos avatar
Någon som har någon vetskap om det krävs utdrag ur belastningsregistret hos dessa firmor, dvs om de kräver att få se detta.

Undrar även om det i sådana fall är helt kört om man har en prick(rökte gräs på en festival) och att man får vänta ett år till innan man söker, då pricken försvunnit.
Citera
2015-08-06, 14:32
Medlem
MrInks avatar
Jag tar snart ut min examen från juristprogrammet på Stockholms Universitet. Har läst alla specialkurser i skatterätt (Skatterätt 15 hp, Beskattningsrätt I 15 hp, Skattejuridisk metodkurs 15 hp, Internationell skatterätt 15 hp och Företagsbeskattning 15 hp) och dessutom har jag sommarjobbat på Skatteverket som handläggare i fyra månader.

Men förutom de ovanstående har jag även läst specialkurserna Legal English 15 hp och Börsrätt 15 hp.
Andra kurser jag läst på Univ: Affärsjuridik 15 hp, Handelsrätt 15 hp, Allmän Kriminologi 15 hp, Argumentation 15 hp.
Dessutom har jag gått säljkurser: Grundkurs B2B-försäljning, Key Account Manager, Avancerad konsultativ försäljning.

Vad som talar emot mig är att jag är över 40 år och inte har toppbetyg.
Det som talar för mig är att jag är klar med familjeliv (småbarn, föräldramöten osv), uteliv, party, har arbetslivserfarenhet, social kompetens, lång erfarenhet inom sälj, sidoutbildningar, körkort och en del kontakter.

Vad har jag för chanser hos "The Big Four"?
Vad ska jag framhäva extra i min jobbansökan?

Edit: Det finns visst en fristående kurs som heter Beskattningsrätt II, som bygger på Beskattningsrätt I, som jag inte har läst.
Citera
2015-08-17, 21:53
Medlem
Är det någon som har några tankar, alternativt erfarenheter, av att arbeta med rådgivning kring compliance (eller hur man nu ska formulera det) på någon av big 4? Tänker på PwCs avdelning Forensic Services och EYs motsvarighet Fraud Investigations and Dispute Services till exempel.

Är det svårt att få jobb där? Hur är lönen? Möjligheterna till utveckling? Hur är folket som jobbar där generellt? Roliga arbetsuppgifter? Och så vidare.
Citera
2017-11-22, 15:31
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Någon som har någon vetskap om det krävs utdrag ur belastningsregistret hos dessa firmor, dvs om de kräver att få se detta.

Undrar även om det i sådana fall är helt kört om man har en prick(rökte gräs på en festival) och att man får vänta ett år till innan man söker, då pricken försvunnit.

Obs! Bump gammal tråd och troligtvis berör inte detta frågeställaren 3 år senare men kan finnas allmänintresse.

PWC kräver ej utdrag ur belastningsregistret. Konkurrenternas praxis kan jag ej uttala mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in