2014-12-07, 16:38
Medlem
ok i första hand handlar detta tråd om erfarenheter av gangstalking i sverige, trollar/gangstalkers finns överallt så, det gäller att veta vilka de är för att tråden kan forsätta med denna viktiga ämne, så efter att hitta de måste alla TI i tråden försöka ignorera de så vi TI kan kommunicera mera. min lilla slutsats är att Madtop är 100% trollgang, Snakeplis är 110% trollgang, Kjellkrit är 99% misstänk trollgang, Ondaham 99%% trollgang misstänk. sedan har vi alla TI, fill++ är 100% TI, Ove 98 % TI misstänk (pratar mycket med snakeplis), Thranthro 98% misstänk TI, och så klart Alex och rosa och JAG 110% TI.
2014-12-07, 17:12
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
De falska idealen är många:
  • Rika människor är de enda som lyckats i livet
  • Konsumera dig lycklig
  • Tänk bara på dig själv
  • Hämnas för en oförrätt
  • O.s.v.
Syftena är också många, men huvudsyftet är att behålla kontrollen över befolkningen.
Är det därför många säger att det är viktigt med 'rätt' uppfostran och att studenterna ska ha höga betyg?

Men i själva verket bidrar de till att förstärka det dolda/omedvetna slaveriet.
2014-12-07, 17:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det märkliga är vilka problem det bli för andra så fort jag bara förklarat hur jag på enklaste vis själv kunnat klara av vad jag varit med om. Alla märkligt avledande kommentarer som istället kommer från folk som inte ens satt sig in i sammanhanget kan inte gärna avfärdas som enbart kallprat.

Fast nu säger jag varken att du är utsatt för GS eller ej utan jag syftar enbart att man inte ska stirra sig blind på alla detaljer.

Det finns ofta (inte alltid) flera anledningar till varför saker och ting är som de är vilket jag använde mig av som exempel när det kom till din tandvärk men även till kallpratet med din tandläkare.

Om man antar att alla förföljer en så blir det en masa problematik, hur vet du/ni att ni kan lita på varandra och att de andra som påstår att de är utsatta för GS inte gör det för att rota fram vilka teorier ni har och om de har blivit upptäckta?

Som sagt jag lyfte(r) enbart fram det hela i ett annat ljus och att man bör se på helheten innan man antar att man är utsatt för något.
2014-12-07, 17:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angel0101
ok i första hand handlar detta tråd om erfarenheter av gangstalking i sverige, trollar/gangstalkers finns överallt så, det gäller att veta vilka de är för att tråden kan forsätta med denna viktiga ämne, så efter att hitta de måste alla TI i tråden försöka ignorera de så vi TI kan kommunicera mera. min lilla slutsats är att Madtop är 100% trollgang, Snakeplis är 110% trollgang, Kjellkrit är 99% misstänk trollgang, Ondaham 99%% trollgang misstänk. sedan har vi alla TI, fill++ är 100% TI, Ove 98 % TI misstänk (pratar mycket med snakeplis), Thranthro 98% misstänk TI, och så klart Alex och rosa och JAG 110% TI.

Vad är en "trollgang" som du beskyller mig för att vara?

Sedan tycker jag det är högst anmärkningsvärt att du föreslår att "ni" ska ignorera inlägg från medlemmar vars åsikter och kunskap inte faller er i smaken. Rimmar ganska illa med vad flashback står för. Vill du bara höra åsikter som passar dig är nog det här forumet ett väldigt dåligt val. Ni kanske ska fundera på att starta en egen liten facebooksida där bara rättrogna kan sitta och trycka på "gilla".
2014-12-07, 17:37
Medlem
theanthropologists avatar
Kanske måste man ha sett ett ufo för att riktigt tro på ufo? Men att hävda att vi lever i en bra värld där Gang Stalking inte kan förekomma är att ljuga grovt. Eller att vara mycket blåögd. Eller att vara en riktigt inbiten debunkare.

Vem kan överblicka all förföljelse som finns? Visst kan man ha en åsikt, men erfarenhet av GS låter sig inte påverkas självutnämnda experters åsikter. Istället för att ta varje tillfälle i akt att förlöjliga eller generellt "motbevisa" TS-personer, så skulle skeptiker med ett ärligt uppsåt kunna hjälpa till att lista och bedöma olika förklaringar till att i samhället oansenliga personer förföljs systematiskt. För det är nog det som är TS egentliga syfte med tråden.

Det finns många anledningar till att förlöjliga oss:
  1. Man kan/vill inte tro att det är sant och måste övertyga de som tror motsatsen
  2. Man tycker om att vinna diskussioner och hoppas att vi ska varar lätta motståndare
  3. Man tycker om att mobba utsatta personer
  4. Man vill förlöjliga fenomenet
För att börja bakifrån, det finns så många påstådda TI:s som förlöjligar företeelsen så det tycks inte behöva någon hjälp "utifrån" - men vem vet?

Mobbare tycker om att mobba utsatta, det vet alla, och så görs också i tråden.

Alternativ 2 är säkert en del av förklaringen, för det borde vara lätt att vinna debatter mot personer som blottar sig själva med berättelser om hur de blir systematiskt mobbade på ett sätt som framstår som mycket organiserat - och otroligt.

Det första alternativet är intressant. Vi tolkar alla verkligheten på bekvämast möjliga sätt. Vi kan inte ljuga hur mycket som helst för oss själva, för det tar en ände med förskräckelse. Så vi måste anpassa vår bild av verkligheten. Och ingen känner sig ständigt förföljd och kränkt för nöjes skull. Perioder med låg aktivitet är som paradiset och inger hopp, men när det börjar igen så upptäcker man det omedelbart och det är smärtsamt och framkallar ångest.

I den behagliga verkligheten är man bland vänliga människor som accepterar en som man är. I den behagliga verkligheten ligger man och solar sig på en strand och slappnar av. I den behagliga verkligheten planerar man entusiastiskt för framtiden, om så bara för en festmåltid.

I den obehagliga verkligheten känns varje möte med okända personer hotfullt. I den obehagliga verkligheten kan man inte sova om nätterna utan ligger klarvaken och kallsvettas utan att förstå varför. I den obehagliga verkligheten finns en smärta som från en inre tortyr med taggtråd.

Kom nu inte och säg att den behagliga verkligheten är den sanna verkligheten och att den obehagliga verkligheten är ett symtom på ohälsa. För det är inte sant. Det finns människor som råkar betydligt värre ut än vad de flesta av oss TI gör: våldtäkter av spädbarn; fasansfull tortyr; människor som kuvats så att de inte ens vågar erkänna att de har en själ; människor som blivit som robotar utan kärlek och utan annan glädje än skadeglädje ...
2014-12-07, 17:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske måste man ha sett ett ufo för att riktigt tro på ufo? Men att hävda att vi lever i en bra värld där Gang Stalking inte kan förekomma är att ljuga grovt. Eller att vara mycket blåögd. Eller att vara en riktigt inbiten debunkare.
Jag tror inte någon har förnekat att gangstalking kan förekomma i vissa former, det beror på definitionen av gangstalking. Men det som diskuteras här, om vi håller oss till det som TS, rosalotus och andra utgår ifrån är ju så omfattande, långsiktigt, meningslöst, resurskrävande, personalintensivt, teknikkrävande (både avseende befintlig och ren sci-fi-teknik) att den absoluta majoriteten omedelbart kan avfärda det som trams alternativt paranoida vanföreställningar.
Om man å andra sidan definierar GS som mobbning i skolan så är det naturligtvis vanligt förekommande. Problemet är att många här verkar flytta gränserna fram och tillbaka under diskussionen för att slippa fastna i jobbiga frågeställningar, det är en ganska oärlig debatteknik.

Citat:
Vem kan överblicka all förföljelse som finns? Visst kan man ha en åsikt, men erfarenhet av GS låter sig inte påverkas självutnämnda experters åsikter. Istället för att ta varje tillfälle i akt att förlöjliga eller generellt "motbevisa" TS-personer, så skulle skeptiker med ett ärligt uppsåt kunna hjälpa till att lista och bedöma olika förklaringar till att i samhället oansenliga personer förföljs systematiskt. För det är nog det som är TS egentliga syfte med tråden.

Det finns många anledningar till att förlöjliga oss:
  1. Man kan/vill inte tro att det är sant och måste övertyga de som tror motsatsen
  2. Man tycker om att vinna diskussioner och hoppas att vi ska varar lätta motståndare
  3. Man tycker om att mobba utsatta personer
  4. Man vill förlöjliga fenomenet

Eller så kanske de vill hjälpa er att komma till insikt med era vanföreställningar och komma under vård så ni kan börja leva era liv på riktigt.

Citat:
För att börja bakifrån, det finns så många påstådda TI:s som förlöjligar företeelsen så det tycks inte behöva någon hjälp "utifrån" - men vem vet?

Mobbare tycker om att mobba utsatta, det vet alla, och så görs också i tråden.

Alternativ 2 är säkert en del av förklaringen, för det borde vara lätt att vinna debatter mot personer som blottar sig själva med berättelser om hur de blir systematiskt mobbade på ett sätt som framstår som mycket organiserat - och otroligt.

Det första alternativet är intressant. Vi tolkar alla verkligheten på bekvämast möjliga sätt. Vi kan inte ljuga hur mycket som helst för oss själva, för det tar en ände med förskräckelse. Så vi måste anpassa vår bild av verkligheten. Och ingen känner sig ständigt förföljd och kränkt för nöjes skull. Perioder med låg aktivitet är som paradiset och inger hopp, men när det börjar igen så upptäcker man det omedelbart och det är smärtsamt och framkallar ångest.

I den behagliga verkligheten är man bland vänliga människor som accepterar en som man är. I den behagliga verkligheten ligger man och solar sig på en strand och slappnar av. I den behagliga verkligheten planerar man entusiastiskt för framtiden, om så bara för en festmåltid.

I den obehagliga verkligheten känns varje möte med okända personer hotfullt. I den obehagliga verkligheten kan man inte sova om nätterna utan ligger klarvaken och kallsvettas utan att förstå varför. I den obehagliga verkligheten finns en smärta som från en inre tortyr med taggtråd.

Kom nu inte och säg att den behagliga verkligheten är den sanna verkligheten och att den obehagliga verkligheten är ett symtom på ohälsa. För det är inte sant. Det finns människor som råkar betydligt värre ut än vad de flesta av oss TI gör: våldtäkter av spädbarn; fasansfull tortyr; människor som kuvats så att de inte ens vågar erkänna att de har en själ; människor som blivit som robotar utan kärlek och utan annan glädje än skadeglädje ...
Vad har det med gangstalking att höra? Är alla brott kopplade till GS? I sånt fall har ni haft rätt hela tiden i att jag är en GS för jag har åkt fast i en bussfil en gång.
2014-12-07, 17:58
Medlem
theanthropologists avatar
Jag tror inte att 100 % har vanföreställningen att GS så som den beskrivs i tråden inte kan finnas därför att någon anser att det vore för "omfattande, långsiktigt, meningslöst, resurskrävande, personalintensivt, teknikkrävande" för att kunna finnas.

Men jag tror att många människor kan förstå att det alltid har funnits kontroll och förföljelse av människor som uppfattats som opålitliga av orättfärdiga och hänsynslösa tyranner.

Jag tror inte att någon som utsätts för GS ser skeptikerna som föredömen. Eller att de skulle vilja bli "botade" och bli som dem. Vi vill inte bli mobbare. Och därför blir vi kanske förföljda?
Senast redigerad av theanthropologist 2014-12-07 kl. 18:02.
2014-12-07, 18:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte att 100 % har vanföreställningen att GS så som den beskrivs i tråden inte kan finnas därför att någon anser att det vore för "omfattande, långsiktigt, meningslöst, resurskrävande, personalintensivt, teknikkrävande" för att kunna finnas.

Men jag tror att många människor kan förstå att det alltid har funnits kontroll och förföljelse av människor som uppfattats som opålitliga av orättfärdiga och hänsynslösa tyranner.
Vilka skulle dessa 'orättfärdiga och hänsynslösa tyranner' kunna vara menar du?
Pratar vi Stalin här eller är det mer typ Sveriges folkvalda representanter i riksdagen, eller kanske bankirer och andra mäktiga grupper?

Citat:
Jag tror inte att någon som utsätts för GS ser skeptikerna som föredömen. Eller att de skulle vilja bli "botade" och bli som dem. Vi vill inte bli mobbare. Och därför blir vi kanske förföljda?
Det är ju flera TIs redan i denna tråd som mobbas mer än någon GS gjort så det där argumentet håller kanske för dig personligen men inte för TIs som grupp.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-07 kl. 18:19.
2014-12-07, 19:11
Medlem
fittPlusPluss avatar
sen har vi ju även mikrofon och kameror i datorn, telefonen och kanske något annat också, så vill man vara lowtech så finns ju den möjligheten också, nu lär väl de flesta säga att dessa går att inaktivera i operativsystemet, men kolla lite runt badbios trojan,malware, rootkit som har dykt upp
2014-12-07, 19:17
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
[...] Men det som diskuteras här, om vi håller oss till det som TS, rosalotus och andra utgår ifrån är ju så omfattande, långsiktigt, meningslöst, resurskrävande, personalintensivt, teknikkrävande (både avseende befintlig och ren sci-fi-teknik) att den absoluta majoriteten omedelbart kan avfärda det som trams alternativt paranoida vanföreställningar. [...]

Resurskrävande och Personalintensivt
Som vissa har uppfattat hur GS genomförs så kan man jämföra det som att det skulle vara en läkare för varje medborgare.
Så är ju inte fallet, för varje läkare kan ha tusentals människor som de behandlar. Vissa behandlas ofta och andra bara ibland.

GS kan fungera på samma sätt. Isf är det ett litet team som har flera TI's de trakasserar.
Urbaniseringen kan ha underlättat för GS då de flesta människorna bor i städer numera.

Teknikkrävande
Ja, TI's måste åtminstone ha en mobiltelefon.
Allmänt känt att det går att lokalisera och avlyssna telefonen. Vet inte om det krävs en smartphone för att avlyssna omgivningen. Finns det en kamera så kanske det också går att se vad en TI sysslar med.
Vet att polisen har möjlighet att göra det på alla mobiler. Privatpersoner med den kunskapen, kan göra samma med smartphones.

Om tekniken tillåter så kan GS-ledningen då uppfatta när en TI lämnar bostaden för att sedan skicka sina resurser till strategiska platser.

Det är tveksamt att alla TI's förflyttar sig samtidigt så därför kan GS hinna med att mobilisera sig mot en i taget.
2014-12-07, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
sen har vi ju även mikrofon och kameror i datorn, telefonen och kanske något annat också, så vill man vara lowtech så finns ju den möjligheten också, nu lär väl de flesta säga att dessa går att inaktivera i operativsystemet, men kolla lite runt badbios trojan,malware, rootkit som har dykt upp

och vill man vara riktigt jäkla paranoid så går det utan problem att sätta in en mikrofon i en dator utan att användaren är medveten om det speciellt med de nyare datorerna.
2014-12-07, 19:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
one.zero

Citat:
U]Resurskrävande och Personalintensivt[/u]
Som vissa har uppfattat hur GS genomförs så kan man jämföra det som att det skulle vara en läkare för varje medborgare.
Så är ju inte fallet, för varje läkare kan ha tusentals människor som de behandlar. Vissa behandlas ofta och andra bara ibland.

GS kan fungera på samma sätt. Isf är det ett litet team som har flera TI's de trakasserar.
Urbaniseringen kan ha underlättat för GS då de flesta människorna bor i städer numera.

inte för att vara allt för negativ men stanna upp och tänk igenom det du nyss skrev.

Du påstod nyss att låt oss säga att det är en grupp på 10 personer som sysslar med GS och att de 10 personerna har låt oss säga 8 mål som de ska GS.

Det är en fysisk omöjlighet för dem att hålla koll på alla 8 målen till den grad att de inte behöver ha ett konstant vakande öga på dem för minsta lilla att de i sådana fall skulle slappna av så kan de med stor lätthet tappa bort denna individ.

Om GS är så pass allvarlig som vissa individer påstår i denna tråd så måste de vara under bevakning 24/7 för att utövarna inte skulle kunna tappa bort dem.

Citat:
Teknikkrävande
Ja, TI's måste åtminstone ha en mobiltelefon.
Allmänt känt att det går att lokalisera och avlyssna telefonen. Vet inte om det krävs en smartphone för att avlyssna omgivningen. Finns det en kamera så kanske det också går att se vad en TI sysslar med.
Vet att polisen har möjlighet att göra det på alla mobiler. Privatpersoner med den kunskapen, kan göra samma med smartphones.

Om tekniken tillåter så kan GS-ledningen då uppfatta när en TI lämnar bostaden för att sedan skicka sina resurser till strategiska platser.

Det är tveksamt att alla TI's förflyttar sig samtidigt så därför kan GS hinna med att mobilisera sig mot en i taget.

Det polisen har som resurser är ett samarbete med både mobiloperatörerna samt att de måste inneha ett godkännande för att få avlyssna en misstänkts telefonsamtal.

Det är inte något du bara kan göra hur som helst utan du måste antingen plantera en mikrofon i själva telefonen, i rummet där en fast telefon befinner sig eller inneha tillståndet från teleoperatören eller förmågan att använda teleoperatörens system och därigenom kunna avlyssna samtalet.

Det du däremot kan göra utan problem är att spåra telefonen då det enda du behöver göra är att kontakta operatören, informera att du misstänker att din telefon är stulen och ge dem telefonens serienummer så kan de hjälpa dig att spåra den.

Du kan även låsa telefonen så pass att den är obrukbar på det sättet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in