Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
Det finns många bilder på Yara tagna under våren och sommaren i Karlskrona. Där ser Yara hur glad, lekfull och välmående ut som helst, så jag kan tänka mig att när Mohammed och Madleen såg dem så hyste de absolut ingen oro för flickan.
När det gäller snön så är det väl inte helt otroligt att Yara har sagt att hon tycker det är jätteroligt med snö, något som man kanske inte ser så mycket av i Gaza (jag vet inte hur vintrarna är där). Många barn som kommer hit från sydligare länder är väldigt fascinerade av snön, som ju är någonting helt nytt och fascinerande för dem.
Europas historia är mörk, just för att folk går på onda krafter och fascism i alla skepnader. Det som kännetecknar din sorts argumentation att du alltid kan hävda att du inget visste, inget förstod och att du menade väl.
Du kan länka till de bilder du sväljer med hull och hår, eller påstår du sett.
Har jag missat Yara på utflykt med Madi, Rami och alla barnen? Eller sammankomster hos klanen/släkten?
Eller har jag förbisett att hon kanske gillade Sverige också, när det inte var snö? Typ bilder från vår, höst och sommar?