2014-12-07, 13:49
Moderator
blomvattnares avatar
Chattande raderat.

Chattande kan tas i PM istället för i tråden.

/Mod
Citera
2014-12-07, 13:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det finns många bilder på Yara tagna under våren och sommaren i Karlskrona. Där ser Yara hur glad, lekfull och välmående ut som helst, så jag kan tänka mig att när Mohammed och Madleen såg dem så hyste de absolut ingen oro för flickan.

När det gäller snön så är det väl inte helt otroligt att Yara har sagt att hon tycker det är jätteroligt med snö, något som man kanske inte ser så mycket av i Gaza (jag vet inte hur vintrarna är där). Många barn som kommer hit från sydligare länder är väldigt fascinerade av snön, som ju är någonting helt nytt och fascinerande för dem.

Jag begriper inte det självklara i att föräldrarna borde sett och förstått hur Yara hade det när inte en enda djävla människa i hennes närhet ens gjorde det?
Alla som påstår att bioföräldrarna visst förstod eller borde ha förstått- hur då?, undrar jag...
Det var ju INGEN som gjorde det fullt ut.
Citera
2014-12-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det finns många bilder på Yara tagna under våren och sommaren i Karlskrona. Där ser Yara hur glad, lekfull och välmående ut som helst, så jag kan tänka mig att när Mohammed och Madleen såg dem så hyste de absolut ingen oro för flickan.

När det gäller snön så är det väl inte helt otroligt att Yara har sagt att hon tycker det är jätteroligt med snö, något som man kanske inte ser så mycket av i Gaza (jag vet inte hur vintrarna är där). Många barn som kommer hit från sydligare länder är väldigt fascinerade av snön, som ju är någonting helt nytt och fascinerande för dem.

Europas historia är mörk, just för att folk går på onda krafter och fascism i alla skepnader. Det som kännetecknar din sorts argumentation att du alltid kan hävda att du inget visste, inget förstod och att du menade väl.

Du kan länka till de bilder du sväljer med hull och hår, eller påstår du sett.

Har jag missat Yara på utflykt med Madi, Rami och alla barnen? Eller sammankomster hos klanen/släkten?

Eller har jag förbisett att hon kanske gillade Sverige också, när det inte var snö? Typ bilder från vår, höst och sommar?
Citera
2014-12-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag begriper inte det självklara i att föräldrarna borde sett och förstått hur Yara hade det när inte en enda djävla människa i hennes närhet ens gjorde det?
Alla som påstår att bioföräldrarna visst förstod eller borde ha förstått- hur då?, undrar jag...
Det var ju INGEN som gjorde det fullt ut.

Just det tycker jag också talar till deras fördel. Ingen såg. Vilket kan ha berott på att Amina och Rami var skickliga. Skickliga lögnare och pålitliga utåt och med trovärdiga förklaringar.

Men hur passar den bilden ihop med denna tråd om ett par som är isolerade, frustrerade psykfall utan impulskontroll?
Senast redigerad av VemKom 2014-12-07 kl. 14:16.
Citera
2014-12-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Håller med i stora delar men vad är det du tror att de undanhåller?
Är det faktumet att de ville ha PUT och Yara blev inkörsporten till det? Isf så hjälper ju inte det att lösa mordet?
Du menar säkert något annat som de tiger om och gissar väl inte att de tiger om något så klart?

Jag tror att de vet mer om maktbalansen i Rami- Madi familjen. Jag tror att det vet om Rami slog sin fru eller om det var tvärtom, om Rami använde droger eller inte. Jag tror att de vet vem som slog Yara och vem slog hårdast och att också vet att situationen eskalerade i februari. Yara var ju inte ens i skolan många dagar efter februari. Skulle inte en förälder bry sig om detta.
Citera
2014-12-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Europas historia är mörk, just för att folk går på onda krafter och fascism i alla skepnader. Det som kännetecknar din sorts argumentation att du alltid kan hävda att du inget visste, inget förstod och att du menade väl.

Du kan länka till de bilder du sväljer med hull och hår, eller påstår du sett.

Har jag missat Yara på utflykt med Madi, Rami och alla barnen? Eller sammankomster hos klanen/släkten?

Eller har jag förbisett att hon kanske gillade Sverige också, när det inte var snö? Typ bilder från vår, höst och sommar?

Att paret gärna visade sig utan bilder på Yara vet vi.

Men bioföräldrarna innan Yara skickades över? Finns det bildmaterial som är anmärkningsvärda därifrån menar du?

Jag har bara sett klassiska familjebilder.
Citera
2014-12-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu kommer det fram ljus i det mörker som har lagts sig över tråden. Tack och lov.

Yara är död, och den enda upprättelse hon får, är postumt denna rättegång

Inte ens skitföräldrarna medverkar i rättegången, och det visar hur lite hon betydde om man bortser från framtida bidragsförsörjning åt föräldrarna och klanen.

Det enda vi har konkret från Yara själv, är vittnesmål från skolkamrater.

Det pågår en rättegång om ett barn som offrats av människosmugglare. Förvisso hennes egna föräldrar!

Skitföräldrar som inte vet något om sitt barns liv, annat än att hon gillande snö.
Men annars är det "normalt". Intressant eftersom diskussionen blir snömos när fel uppfattningar förmedlas i tråden.

Att Yara gillade snö är en efterkonstruktion från föräldrarna som tittat på 1 år gamla fotografier, i Yaras Facebook. De enda fotografier som är tagna privat av Yara där hon framstår som ett vanligt barn. Det var gode mannen som var ute och gick med Yara.

Före och efter dessa fotografier finns det inget som dokumenterar att någon såg på Yara ur mänskligt perspektiv. Inga foton togs av Yara, förutom där hon framstår som en skugga på Skype, i en dator på ett bord bland tårtor och oaptitliga käringar.

Märkligt att ingen tänker på avsaknaden av fotografier, teckningar och allt annat från ett barn i dessa tider där tekniken möjliggör daglig kontakt. Alla de som försvarar skitföräldrarna skulle inte acceptera undanflykter i ett år som att en laptop eller iphone är trasig, när de vill ha kontakt med sitt barn. Ett samtal till Yaras skola hade löst det problemet med Skypande på avtalade tider.

När man påstår att Yara gillade snö, blir det lika brutalt som misshandeln. För föräldrarna hade inget eget intresse i Yara som person när hon levde, och nu måste de visa för syns skull, att de inte är skitföräldrar, och då lutar de på dessa fotografier, av det döda ankarbarnet.

Typiskt för lögnare att dokumentera sina lögner med "bevis", som bilder på Yara i snö, som "bevis" på att Yara gillade Sverige och snö.

Kan man mäta hur korkade folk i Sverige är som går på denna skit?

Yaras liv är reducerat till fotografier, det första en bild på en flicka i rosa kappa framför en bombad byggnad, på Gaza; asylskäl ett!

Sen som ett sönerslaget lik, dött ankarbarn, används bilder än en gång för att "bevisa" att hon gillade Sverige. Bilder tagna av en främling, den gode mannen. Asylskäl i steg två för skitföräldrarna.

I garderoben hade dessa mördare en plastkasse med pass. Men det är "normalt", eller hur?
Inget matbord eller regelbundna måltider, men det är ju också "normalt".
Flickan Yara var ett riktigt klantarsel som ramlar i trappor, går in i dörrar och ramlar på lekplatsen, och det är lika "normalt" som att inte uppsöka läkarvård för benbrott.

För det är ju "normalt" för arabiska kvinnor och barn att gå omkring med blåmärken!

Hur mycket ska vi ge avkall på civilisationen och mänskliga rättigheter för att inte vara rasist eller SD?

Dessa skitföräldrar är så moraliskt korrupta att de till och med blir utstötta på Gaza och i övriga arabvärlden.

Om det är så väl att det inte är tillåtet att vanvårda barn på Gaza, ska vi hindra att lag och ordning upprätthålls på Gaza? Är det sylskäl att detta patrask inte vill åka dit för barnmisshandel eller trafficking? Ska Sverige bli ett tillhåll för Gazas kriminella? Kriminella som har fruar som inte kommer arbeta, men föder 10 inavlade barn, som försörjs av oss? Finns det kapacitet i skolorna för dessa barn i Sverige med inlärningsproblem?

Fakta är att Yara förmedlat att de båda slår henne, men Rami hårdast. Fakta är att ett barn förmedlat att hon blir bränd med cigaretter. Det är starkt, och det är tung bevisning, och inte snömos.

Det här var bland det bästa jag läst på länge.
Om det finns kapacitet i skolorna för inavlade barn med inlärningsproblem är svaret nej. Värre lär det väl bli också.
Citera
2014-12-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att de vet mer om maktbalansen i Rami- Madi familjen. Jag tror att det vet om Rami slog sin fru eller om det var tvärtom, om Rami använde droger eller inte. Jag tror att de vet vem som slog Yara och vem slog hårdast och att också vet att situationen eskalerade i februari. Yara var ju inte ens i skolan många dagar efter februari. Skulle inte en förälder bry sig om detta.
Håller med dig om detta.
Jag tror att i "DEALEN" mellan bioföräldrarna och Amani Madi så skulle "den traumatiserade" lilla Yara jobba som hemhjälp och SVENSKA STATEN skulle bekosta Yaras utgifter.
Citera
2014-12-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Hur ska de veta detta??
Inte ens med riktigt nära vänner och släktingar vet man alltid om någon är misshandlad (se Amanis och Ramis relation). Jag tycker det låter osannolikt. Och förstår inte resten heller. HUR skulle de rimligtvis kunna ha dessa kunskaper? Instinkt?
Citera
2014-12-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Håller med dig om detta.
Jag tror att i "DEALEN" mellan bioföräldrarna och Amani Madi så skulle "den traumatiserade" lilla Yara jobba som hemhjälp och SVENSKA STATEN skulle bekosta Yaras utgifter.

Det sker. Barn skickas över för barnhandel, trafficking och som hushållsslavar. Föräldrar till dessa barn håller sig undan om det värsta skulle ske.

Jag tycker det låter orimligt att applicera den formen av motiv på bioföräldrarna utifrån vad vi vet om dem.
Citera
2014-12-07, 14:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Just det tycker jag också talar till deras fördel. Ingen såg. Vilket kan ha berott på att Amina och Rami var skickliga. Skickliga lögnare och pålitliga utåt och med trovärdiga förklaringar.

Men hur passar den bilden ihop med denna tråds om isolerade, frustrerade psykfall utan impulskontroll?

Ja det är en gåta?? Det går väl att kombinera isolation, frustration och förljugenhet möjligen?
Citera
2014-12-07, 14:16
Medlem
Men Varför ville Yaras förädrar så jävla gärna till Sverige? De hade jobb o var en "normal" familj i Palestina! Fattar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in