2014-12-06, 23:55
Medlem
Tomas Ramberg, politisk kommentator på Ekot, och statsvetaren Katarina Barrling som framstår som ovanligt hederlig, är av allt att döma tveksamma till att sosseledningens propaganda nu ansluter till Arnstads. Barrling refererar till Tännjös sågning av Arnstad.

https://twitter.com/Barrling/status/541172423627137024

Annars är det bara att se fram mot fler framträdanden av Arnstad. När Arnstad nu framför att "En viktig del i neofascismen är att förneka att man är fascister" är det inget annat än ett utslag av hans paranoida tolkning av omvärlden. Fascisterna klär sig normalt, förnekar att de är fascister - vilket för Arnstad ses som tecken på att de söker dölja sin ondska. Att statsvetare och historiker vänder sig mot Arnstad, blir för Arnstad ett bevis för att fascisterna duperat även den akademiska världen. Det är naturligtvis fullständigt omöjligt att resonera med en person som ser varje form av argumentation som motsäger det denne tror sig ha upptäckt, när personen ifråga vantolkar detta som ett tecken på en större konspiration.

Arnstads förklaringar blir alltmer skruvade, ju högre opinionssiffror som redovisas för SD. Tror att runt 20% kan vara en kritisk gräns för vad Arnstads psyke klarar av att hantera.
Citera
2014-12-07, 00:45
Medlem
hashflashs avatar
Läsvärt, skulle enligt artikelförfattaren (Einar Askestad) ha publicerats i Aftonbladet Kultur men nekades med motiveringen att "artikeln saknar precision i begreppen":

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2014/08/gastbloggare-einar-askestad-om.html
Citera
2014-12-07, 01:00
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Läsvärt, skulle enligt artikelförfattaren (Einar Askestad) ha publicerats i Aftonbladet Kultur men nekades med motiveringen att "artikeln saknar precision i begreppen":

Ett guldkorn... Som tydligen legat ute sedan i somras... Refuserad av Aftonbladet, minsann. Den förtjänar att föras vidare! Har Arnstad reagerat eller är han för smart för att dra ut den här avrättningsscenen i ljuset? Mycket bra!
Citera
2014-12-07, 01:10
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Han ljuger. En fil.kandidat och en kandidat kräver båda 180 högskolepoäng. Att ta en kandidat på de 80 poäng han klarat av är inte möjligt.

Den kortaste examen som jag hört talas om på svenska högskolor är 90hp.
Det finns även 120, sk. "högskoleexamen".

Han påstod ju att han hade 7.5 på försvarshögskolan. Möjligt att han har tagit ut en 90hp examen och kallat det för "kandidat", villket det inte är.

Att man kan söka "master" på 90hp trodde jag dock ej. Det hela är ytterst luddigt.

Troligare är att han nu läser till kandidat.
Senast redigerad av bithax 2014-12-07 kl. 01:20.
Citera
2014-12-07, 01:20
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Samordnad medieattack vad det verkar. Pinfärsk artikel i Sydsvenskan där "forskaren" uttalar sig ---

Ta gärna även ni och skriv några rader till Karl.G.Jönsson, på adressen <karl.g.jonsson@sydsvenskan.se>. Detta är vad jag i all hast åstadkom:

Citat:
Hej, Karl G!

Jag antar att du redan har fått en hel del uppbragta kommentarer - "hatmejl" för att begagna det gängse uttrycket - på din totalt okritiska intervju med den notoriske mytomanen och propagandisten Henrik Arnstad. Det kan omöjligen ha undgått dig vilket renommé den mannen har ... men om så är fallet, föreslår jag att du studerar denna tråd.

(FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen

Som journalist känner jag själv oro över mediernas minskade förtroende bland publiken, och tycker det är sorgligt att läsa om de ständiga nedskärningarna i branschen. Därför känns det etter värre att vissa kolleger gladeligen fortsätter att anlita charlataner av Arnstads typ, i stället för seriösa forskare.

Hälsningar,
riktigt namn / riktig adress
Citera
2014-12-07, 01:31
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash

Intressant artikel. Tack för tipset! Den ska jag sprida om det behövs.
Citera
2014-12-07, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Han påstod ju att han hade 7.5 på försvarshögskolan. Möjligt att han har tagit ut en 90hp examen och kallat det för "kandidat", villket det inte är.

Att man kan söka "master" på 90hp trodde jag dock ej. Det hela är ytterst luddigt.

Det vore intressant att veta varför han bara valde att läsa 1/4 av militärhistorians grundkurs. Efter som att han är MÖP och älskar historia så borde ju kursen vara som klippt och skuren för honom.
Citera
2014-12-07, 03:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tror jag har identifierat en ny arnstadian på twitter. Årets sportjournalist Johanna Fränden har bjudit på dessa tweets idag, i linje med hennes mästares anda.

Konstaterar att Mattias Karlssons operareferens är ofrivilligt mitt i prick. Ofta har just opera varit fascistisk kulturbärare i Italien.

https://twitter.com/juanitafranden

Aj,aj... Är den andra Arnstadsföljaren Malena Ernman underrättad?
Citera
2014-12-07, 08:13
Medlem
Vokaals avatar
Citat:

Jag la ingen större vikt vid detta förut. Det är inte ovanligt att fristående masterkurser bara kräver en massa poäng - jag började själv med masterkurserna innan kandidatexamen var klar. Men nu tittade jag på kursplanen för en kurs Arnstad läst, och den har minsann kandidatexamen som förkunskapskrav! Hur lyckades han påbörja den?

Kursen heter Kön, intimitet och förändring i modernhistorisk forskning. Kursplanen finns på http://sisu.it.su.se/pdf_creator/cached/24090/30653
Senast redigerad av Vokaal 2014-12-07 kl. 08:16.
Citera
2014-12-07, 09:23
Medlem
Citat:

Stockholms universitet har i alla fall förnekat att han är inskriven på ett Masterprogram.

Men jag undrar en sak, varför ser hans ögon så konstigt stirrande ut, vare sig det är på stillbild eller i TV? Kan det vara tecken på något?
Citera
2014-12-07, 10:55
Medlem
Ledarens avatar
Vad är egentligen Ernman och Arnstads relation? Den verkar inte sund någonstans. Svårt att säga vem som utnyttjar vem, men skulle jag välja någon så är det väl Ernman som utnyttjar Arnstad mest, då Arnstad antagligen är kär i Ernman och varje retweet han nämns i gör så att han kommer i byxan.
Citera
2014-12-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Tips till journalister, när du behöver akademisk expertkommentar!

Tips till journalister när expert anlitas, från akademien, för att uttala sig om exampelvis definitionsproblematik, etc.:
1. Det är inte titeln "forskare" som är av intresse, utan forskningen.
2. Fråga om experten verkligen är expert, det vill säga insatt i forskningen, som ämnet behandlar.
3. Allra bäst är naturligtvis någon som själv forskat i det aktuella ämnet.

Och till sist, svenska akademiker inom humanvetenskaperna består inte enbart av statsvetare. Och inte enbart av medelålders män, förresten. Tack för ordet!
https://twitter.com/arnstad/status/541520168921608192

Nej, titeln i sig är mycket riktigt inte det väsentliga. Problemet är inte att Henrik saknar examen. Det finns många kloka och bildade personer som inte har ett enda akademiskt poäng, liksom det finns gott om professorer som är fullständigt blåsta. Problemet är att Henrik har ljugit om sin examen, samtidigt som han gång på gång kommer med sensationalistiska och illa underbyggda utspel. Han är oseriös, helt enkelt. En doktors- eller professorstitel skulle knappast avhjälpa detta.
Senast redigerad av Nebeltag 2014-12-07 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in