Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Ja, jag vill dig väl.
Ja, jag vill att du kommer till insikt och ändrar uppfattning.
Och nej, ledsen att göra dig besviken men GS är inte verkligt. Det du upplever finns inte i verkligheten utan det är något du hittat på. Och jo, att du mår dåligt beror endast på att du är psykiskt sjuk.
Till slut handlar det om vad du vill göra med ditt liv.
Vill du fortsätta att må dåligt, känna dig förföljd och leva kvar i dina illusioner så är det ditt val.
Vad jag försöker tala om för dig är att du faktiskt har en möjlighet förändra ditt liv till det bättre.
Snälla du, våga lita på vår medmänsklighet. Sök hjälp.
Sök hjälp själv, om du inte har förmågan att se att de som är verkligt sjuka är de som förföljer andra, mobbar och smutskastar och förtalar andra, alla psykopater och satanister som tillhör världelit och makthavare, alla giriga bankpampar och liknande personer som går över lik och utnyttjar andra enbart för egen ekonomisk vinning, alla sk "forskare" som experimenterar på djur som får lida under tortyr - helt utan samvete över vad de gör, alla personer som medverkar i psykexperiment på människor osv ... listan kan bli lång på de som är verkligt sjuka i den här världen och som skulle behöva mycket mer hjälp i så fall.
Mitt hjärta är friskt, för jag vänder mig emot all sådan ondska och vill kämpa för frihet och sanning för mänskligheten. Mitt hjärta är samtidigt sorgset för att jag ser att det ännu inte är så. Men den sorgen kan man inte kalla för en "sjukdom", för den sorgen är sund och frisk i sammanhanget.
Det stämmer att jag kan styra min tillvaro till viss del (genom att ofta ägna mig åt sånt som jag gillar) och på så sätt hjälpa mig själv att slippa bli jättepåverkad av GS:n och därför också förändra livet till det bättre. Detta orkar man som TI ibland, men vissa dagar är man kanske inte tillräckligt stark. Det går i vågor det där.