Skrev ett inlägg i matchtråden, men det kanske hör hemma här? För när man letar i arkiven, som jag brukar göra, så kan det kanske vara kul att plocka upp.
Totti har sagt att han vill slå Piolas rekord.
Piola gjorde 274 mål i Serie A, och jag tror att Totti nu står på 237.
Saknas 37 mål. Eller rättare sagt 38...
Tror inte att han ska räkna med mycket mer än 10 mål per säsong. Så det innebär att vi kan njuta av honom i ytterligare 4 säsonger?
Då har kanske Capitan Futuro lagt av? Som tur är tror jag faktiskt inte att De Rossi bryr sig om det ganska trista namnet. Rimligen är det inte kaptensbindeln som driver honom att fortsätta i Roma
Det Totti håller på med är fantastiskt. Han förtjänas att hyllas, och blir hyllad. Jag vet att det finns ett antal som gör det bättre än mig. Men frågan måste tydligen ställas. Är det möjligt för Totti att slå Piolas rekord? Jag är tveksam.
Jag har länge trott att det var Gilardino som skulle bli den av de nu aktiva spelarna som skulle trycka in flest. En renodlad målskytt. Vilket såklart inte Totti är. Utan han är så mycket mer. Men Gilardino drog till Kina!
Perspektiv på allting. Men trenden går nog åt alltmer målrika matcher. Kanske tyvärr, för jag älskar hjältarna där bak. Baresi och Baggio är båda husgudar på samma nivå. Man kan inte mäta kvalitet i antal mål såvida man inte snackar om renodlade målskyttar.
Maradona gjorde som mest 16 mål då han spelade i Serie A. 1987/1988 blev han Capocannoniere med 15 mål! Och han är såklart bäst genom tiderna!